Linksys WAG54G upload 896Kbps of 1024Kbps?

Pagina: 1
Acties:

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 23:04
Ik ben nu al een hele tijd aan het zoeken of de Linksys WAG54G nou ook echt 1024Kbps upload doorlaat i.p.v. dat deze 'gelocked' is op bijvoorbeeld 896Kbps.

Nu is hier niks over te vinden op de Linksys site, dus daarom heb ik de Linksys helpdesk gebeld en me laten doorverbinden met de Technische Dienst.
Hier kreeg ik iemand aan de lijn die volgens mij niet helemaal wist waar ik het over had.
Hij heeft mij uiteindelijk ook niet met zekerheid kunnen zeggen of deze ook echt de volle 1024Kbps aan kan.

Hij draaide er elke keer omheen door te zeggen dat dit in de praktijk niet haalbaar is en dat het aan de afstand tussen het modem en de centrale kan liggen, maar dat vraag ik natuurlijk niet |:(

Toen ik dus heel direct aan hem vroeg of de modem niet gelocked was op bijvoorbeeld 896Kbps, maar gewoon 1024Kbps aan kan, twijfelde hij even en zei hij niet erg overtuigend dat de modem 1024Kbps aan kan.

Nou zou ik dus eigenlijk willen weten of iemand zeker weet of deze modem/router ook echt 1024Kbps aan kan...

Ik ben heel erg te spreken over al het Linksys gebeuren en Cisco Systems, maar de helpdesk vond ik helaas heel erg tegenvallen qua kennis.

iRacing Profiel

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Even ter info : dit heeft niets met bewust locken te maken, maar met een technische berperking.
Ik zou zeggen : koop 'm met de afspraak dattie retour gaat als hij het niet doet.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Game-Freak
Kan ik dit dan gewoon in de modem zelf ergens uilezen wat de maximaal haalbare upload snelheid is??

iRacing Profiel

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:00
Hij draaide er elke keer omheen door te zeggen dat dit in de praktijk niet haalbaar is en dat het aan de afstand tussen het modem en de centrale kan liggen, maar dat vraag ik natuurlijk niet
Dit is een mooie vorm van indekken, het komt namelijk regelmatig voor dat de modem de snelheid niet haalt door een brakke verbinding naar de centrale. Op hoeveel meter afstand van de centrale zit je, als je moet schatten? Verder zou je inderdaad even zoiets moeten afspreken: "koop 'm met de afspraak dattie retour gaat als hij het niet doet".

Op de modem zelf kun je uitlezen waarop de modem zichzelf "trained" maar hier kun je nooit mee zien wat de werkelijke max. van je aansluiting is.

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
ik had van jou toch wel meer verwacht, met enige research (dwz simpelweg userguide downloaden van de wag54g v2.0) staat duidelijk in de specifications:

Data Rate Up to 54Mbps (wireless)
Up to 8Mbps downstream ADSL
Up to 800kbps upstream ADSL

de lan poorten zijn allemaal 10/100mbit

source: ftp://ftp.linksys.com/int...ides/wag54g-eu_50105A.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door DTorro op 01-04-2005 23:33 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:00
DTorro schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:32:
ik had van jou toch wel meer verwacht, met enige research (dwz simpelweg userguide downloaden van de wag54g v2.0) staat duidelijk in de specifications:

Data Rate Up to 54Mbps (wireless)
Up to 8Mbps downstream ADSL
Up to 800kbps upstream ADSL

de lan poorten zijn allemaal 10/100mbit

source: ftp://ftp.linksys.com/int...ides/wag54g-eu_50105A.pdf
Heb ik niet naar gekeken, maar het is wel meteen een antwoord voor de ts. Tijd om naar speedtouch of draytek te kijken dus :) .

Verwijderd

leuke waarde echter zijn dat de standaard adsl specificatie's... in de praktijk blijkt de combinatie DSLAM met modem/chipset hele andere waardes te geven ;)

eigen voorbeeld : ik kreeg bij m'n demon abbo via babyxl ( cisco dslam ) een Zyxel modem ( alcatel chip ) dat max 800 Kbit upload kon intrainen..
2dehands een copperjet 810 gekocht ( TI chip ) en die trainde 960 kbit in..
nu zijn er ook mensen die met de bewuste zyxel icm een abbo via BBned ( alcatel dslam ) en daarmee ook probleemloos 1024 kbit upload intrainen..

combo zegt veel meer dan chipset / specs alleen ;)

[off-topic]
helaas is m'n 810 rev 1 naar de jachtvelden en zit ik weer met max 800 kbit :(
[/off-topic]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 23:41 ]

• DTorro
Ik kom er even op terug.. deze userguide is dezelfde als de WAG54Gv1.2
deze V2 ondersteund ook ADSL2(+) welke dus hogere snelheden moet kunnen behalen
(25Mbit down en 1Mbit upload (adsl2+ standard) )
Als het product niet aan deze standaard zou kunnen voldoen mag het gewoon weg niet die standaard gebruiken in reclame.

dus test de WAG54g V2!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:30

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Game-Freak schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:53:
Ik ben nu al een hele tijd aan het zoeken of de Linksys WAG54G nou ook echt 1024Kbps upload doorlaat i.p.v. dat deze 'gelocked' is op bijvoorbeeld 896Kbps.

Nu is hier niks over te vinden op de Linksys site, dus daarom heb ik de Linksys helpdesk gebeld en me laten doorverbinden met de Technische Dienst.
Hier kreeg ik iemand aan de lijn die volgens mij niet helemaal wist waar ik het over had.
Hij heeft mij uiteindelijk ook niet met zekerheid kunnen zeggen of deze ook echt de volle 1024Kbps aan kan.

Hij draaide er elke keer omheen door te zeggen dat dit in de praktijk niet haalbaar is en dat het aan de afstand tussen het modem en de centrale kan liggen, maar dat vraag ik natuurlijk niet |:(

Toen ik dus heel direct aan hem vroeg of de modem niet gelocked was op bijvoorbeeld 896Kbps, maar gewoon 1024Kbps aan kan, twijfelde hij even en zei hij niet erg overtuigend dat de modem 1024Kbps aan kan.

Nou zou ik dus eigenlijk willen weten of iemand zeker weet of deze modem/router ook echt 1024Kbps aan kan...

Ik ben heel erg te spreken over al het Linksys gebeuren en Cisco Systems, maar de helpdesk vond ik helaas heel erg tegenvallen qua kennis.
Downstream Rate: 3392 Kbps
Upstream Rate: 960 Kbps

Dit haalt mijn WAG54Gv2 op een lijn waar de Speedtouch 510 met geen mogelijkheid boven de 832 kwam.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Met mijn 8/1mbps lijntje:
Afbeeldingslocatie: http://80.61.73.225/images/wag54g.jpg%20(Custom)%20(3)

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 01-04-2005 23:59 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:31
Zomaar een idee, kan je niet een pc met ethernet kaart aan de wankant hangen en met een bepaald stukje software een dslam kunnen faken/testen? Ik bedoel, die waarders moeten toch op een of andere manier ooit in een review getest kunnen zijn?

• Game-Freak
Ok, in de manual staat inderdaad dat het Up to 800Kbps upstream is.

Hoe kan het dan dat bijvoorbeeld THW Arie een Upstream Rate van 960 Kbps haalt.
Terwijl het modem eigenlijk maar tot 800kbps 'getrained' is??

iRacing Profiel

• DTorro
wat ik al zei.. de manual is van de Wag54g v1.2
en aan de firmware te zien heeftt fsfikke ook een 1.2 WAG waardoor deze de 1mbit niet haalt

[ Voor 50% gewijzigd door DTorro op 02-04-2005 13:19 ]

Pagina: 1