Ik ben al een tijd bezig met een database te maken op een PDA. Ik heb al verschillende problemen tegenkomen, maar na een tijdje toch opgelost. Met dit probleem geraak ik er niet aan uit.
De code vind je hieronderen. Wanneer hij de eerste maal de code overloopt zal hij de tabel niet filteren of sorteren.
De code om te filteren komt eigenlijjk uit de MSDN dus zou deze moeten werken. Ik zie het probleem niet, zien jullie iets?
In totaal heeft de tabel vier records. Maar na de filter zou hij maar 1 record mogen hebben. Via de parameter kwam ik te weten dat hij de vier records blijft behouden
De code vind je hieronderen. Wanneer hij de eerste maal de code overloopt zal hij de tabel niet filteren of sorteren.
De code om te filteren komt eigenlijjk uit de MSDN dus zou deze moeten werken. Ik zie het probleem niet, zien jullie iets?
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Dim x As Int16 Dim fileName As String = "\Program Files\Touch-Go PDA\tblTechnieker_Destkop.xml" If Not File.Exists(fileName) Then MessageBox.Show(fileName + " does not exist") Return End If Dim fs As FileStream = New FileStream(fileName, FileMode.Open, FileAccess.Read) Dim xtr As XmlTextReader = New XmlTextReader(fs) dsTechniekers.Reset() dsTechniekers.ReadXml(xtr, System.Data.XmlReadMode.ReadSchema) xtr.Close() Dim tablesCol As DataTableCollection = dsTechniekers.Tables Dim dtTechniekers As DataTable = tablesCol("tblTechnieker") Dim drTechnieker As DataRow dtTechniekers.DefaultView.RowFilter = "TechNaam = '" & cboTechniekers.Text & "'" dtTechniekers.DefaultView.RowStateFilter = DataViewRowState.ModifiedCurrent drTechnieker = dtTechniekers.DefaultView.Table.Rows.Item(0) x = dtTechniekers.Rows.Count 'parameter om aantal rijen te bepalen intTechniekerId = drTechnieker.Item(0) strTechnieker = drTechnieker.Item(1) |
In totaal heeft de tabel vier records. Maar na de filter zou hij maar 1 record mogen hebben. Via de parameter kwam ik te weten dat hij de vier records blijft behouden
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 17:41 ]