Discussie nav. 1 april in Huiskamer

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Topicstarter
Allereerst, dit is een redelijk serieuse poging om tot een constructieve discussie te komen, ik hoop dat men dus eventjes ook voorbij de 'lollige' tijdelijke nicks van crewleden (inclusief mezelf dus, alhoewel ik vermoed dat mijn schrijfstijl wel genoeg herkenningskracht heeft) kan kijken en het 'is het een 1 april grap'-gedachte ...

Er is door de crew inderdaad een lange tijd gewerkt aan een 'leuke' 1 april verrassing, en als er vanuit gebruikers ook een positieve, meespelende reactie op komt, is niks zo leuk om eens mensen wat meer ruimte te bieden, het 'icoon-jatscriptje' van kees, er worden gebruikers nickchanges gegeven ... :)
Enkele subforums krijgen tijdelijke titels (Dufschuur en de Huiskamer werd 'tweakers over tweakers onzinforum': wat een verwijzing is naar de allereerste naam van dit forum op GoT, een stukje traditie)

Wat mij wel stoort, is dat sommige mensen het eigenlijk voornamelijk aan grijpen om in zo kort mogelijke tijd, zoveel mogelijk onzin, floodings en om eerlijk te zeggen, heel veel 'helemaal niet leuks' te posten ...
Uiteindelijk is alles, wat bv ook in LA stond, en in andere forums, gemoved naar de Huiskamer.

Ik ben wel degelijk een zekere liefhebber van een vorm van onzinposts, hou van een beetje slowchat op zijn tijd, het aloude 'vrijdagmiddag-gevoel'
Daarnaast ben ik een voorstander van gebruikers heel veel vrijheid geven, zelf hun zaakjes laten regelen ...

Maar juist de manier waarop er op GoT soms gebruik van wordt gemaakt, is het sterkste argument voor een heel streng beleid 'tegen' onzin-posts en slowchat, op GoT lijkt dat namelijk altijd maar weer te leiden tot het compleet uit de band springen, alsof een autist een stevige aanval krijgt (voor degenen die de film Rain Man kennen, aan zoiets doet de topiclisting in de Huiskamer, en dat deel wat al naar de Trashcan gemoved is, me denken) ...

Overigens, er was vooraf niet specifiek gepland dat er een houding zou komen van 'Vandaag mag alles in de HK', niet dat dat an sich slecht is, als dat toch gebeurt (De HK is juist een plek voor 'spontane grappen')... maar ik denk dat het gevolg van een kleine opmerking (een thread van een HK-mod waarin hij aangeeft 'dat hij vandaag geen zin heeft om te modden') direkt zo 'grootst' wordt opgepikt door gebruikers.

Nu moet ik ook eerlijk zijn, misschien is het ook onbedoeld veroorzaakt door een soort van 'druk-op-de-ketel', die er eens in de zoveel tijd vanaf moet ...
Tevens heb ik persoonlijk zeer twijfelende ideeen over zoiets als het tussentijds 'trashen' van al die onzin-topics in de Huiskamer, wat nu gebeurt.
Simpelweg omdat dat juist aanzet kan geven tot nog meer floodings (het idee van het zindelijk maken door pampers eens wat langer aan te laten, een kind bij wie heel regelmatig de pampers verwisseld worden, wordt minder snel zindelijk, omdat hij de poep en pies aan zijn kont helemaal niet voelt, er is geen direkte reden om ooit de moeite te doen te leren op de pot te gaan, zolang de ouders bereid zijn 10x per dag direkt hem een nieuwe luier aan te trekken) ...

GoT heeft natuurlijk meer plekken waar een heel 'soft' beleid heerst, veel toegestaan is, forums als bv ABO-forum, Area 61 en voor de Crew verschillende algemene en Hoofdgroep-forums, waar ook geen specifieke regels voor zijn ... daar zie je echter een veel betere zelf-controle bij de deelnemers, regelmatig ontstaan zelfs uit onzin-discussies serieuze en diepergaande discussies (het idee voor een grootscheepse 1-april-viering)

Eerlijk gezegd ben ik zeer oprecht en serieus benieuwd naar de meningen van gebruikers hierover ... vinden zij de algemene moderatie tegen juist 'slowchat' en 'onzin' te streng, waardoor men misschien op GoT een beetje 'onder spanning' post: bang om wat te posten wat niet mag?
Of zijn gebeurtenissen als vandaag juist een bewijs ervoor dat onzin en slowchat per essentie iets is dat op GoT eigenlijk niet thuishoort?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:05
Ik kan er wel er om lachen. Even de regels weg, even doen wat niet mag, en daarna weer gewoon verder :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Probleem is alleen 2 april en verder :)

Nu maar hopen dat mensen genoeg fatsoen hebben om vanacht en verder te stoppen met onzin en normaal weer verder te gaan.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoort deze topic niet thuis in een 'Lieve gebruikers' forum?

Oja, volgens mij is dat van die paus op het nieuw maar een aprilgrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

één dagje vind ik geen probleem. Maar ik wil er niet veel van merken, daarom heb ik ook de HK uit mijn topic list / active topics gehaald in de prefs. Zo merk ik er dus niets van. Wat ik er wel van gezien heb vond ik enigzins overdreven, maar dat is IMNSHO
BtM909 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:46:
Probleem is alleen 2 april en verder :)

Nu maar hopen dat mensen genoeg fatsoen hebben om vanacht en verder te stoppen met onzin en normaal weer verder te gaan.
Een OW is zo gegeven natuurlijk. Er is een grens

[ Voor 56% gewijzigd door Gunner op 01-04-2005 16:47 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:48

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Simon schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:44:
Ik kan er wel er om lachen. Even de regels weg, even doen wat niet mag, en daarna weer gewoon verder :)
Ik kan er persoonlijk ook wel om lachen :)
Ik vergelijk het maar met carnaval; enkele dagen mag je helemaal maf/gek/idioot doen zonder dat iemand er iets van zegt, zodat je de rest van het jaar er weer tegen kunt.. Zo ook met GOT vandaag ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Gunner schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:46:
één dagje vind ik geen probleem. Maar ik wil er niet veel van merken, daarom heb ik ook de HK uit mijn topic list / active topics gehaald in de prefs. Zo merk ik er dus niets van. Wat ik er wel van gezien heb vond ik enigzins overdreven, maar dat is IMNSHO

[...]

Alleen OW's uitdelen is natuurlijk niet de bedoeling, strafen is imho iets wat je alleen doet als het moet

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik vind het wel leuk voor een niet te lange tijd zo, in dit geval dus 1 dag. :)

Daarna moet het gewoon weer normaal zijn, anders is het einde zoek. Dan houdt niemand zich meer aan de regels en wordt het een zooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:40

TwoR

Gekleurde stippen

Vond het persoonlijk wel leuk dat er gewoon even een dag was waarop je lekker los kon gaan :)
Het is inderdaad zo dat ze hier @ GoT een strak beleid hebben en dat is helemala niet verkeerd zo houdt je het forum overzichtelijk en vermijd je dingen zoals vandaag :)
Eerlijk gezegd ben ik zeer oprecht en serieus benieuwd naar de meningen van gebruikers hierover ... vinden zij de algemene moderatie tegen juist 'slowchat' en 'onzin' te streng, waardoor men misschien op GoT een beetje 'onder spanning' post: bang om wat te posten wat niet mag?
In het begin toen ik net geregt was was ik inderdaad 'bang' om iets verkeerds te posten, maar als je de regels een beetje kent en snapt hoe het hier reilt en zeilt is het een geweldig forum!

[ Voor 5% gewijzigd door TwoR op 01-04-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gunner schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:46:

[...]

Heb het niet over sancties.. Weet je hoeveel moeite het gaat kosten als mods dus actief moeten gaan scannen en acties ondernemen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:51

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Voor één dag vind ik het leuk.
Maar morgen is het geen 1 april meer en morgen moeten dus de regels die er anders gelden ook weer gelden. Gebeurt dat niet dan moeten er ook zeker straffen uitgedeeld worden.

De mensen (gebruikers en ook crew) moeten morgen het fatsoen hebben om weer op de oude voet door te gaan. Daarmee bedoel ik ook dat de namen van de forums weer normaal moeten worden evenals de nicknames van gebruikers en crew.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zuster Klivia schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:43:
Allereerst, dit is een redelijk serieuse poging om tot een constructieve discussie te komen, ik hoop dat men dus eventjes ook voorbij de 'lollige' tijdelijke nicks van crewleden (inclusief mezelf dus, alhoewel ik vermoed dat mijn schrijfstijl wel genoeg herkenningskracht heeft)
Hoi RM-rf :w :)
Wat mij wel stoort, is dat sommige mensen het eigenlijk voornamelijk aan grijpen om in zo kort mogelijke tijd, zoveel mogelijk onzin, floodings en om eerlijk te zeggen, heel veel 'helemaal niet leuks' te posten ...
Uiteindelijk is alles, wat bv ook in LA stond, en in andere forums, gemoved naar de Huiskamer.
Ik vind het best grappig. De grap is in the eye of the beholder zullen we maar zeggen. Een ongeorganiseerde rotzooi voor een dagje kan geen kwaad, hoewel er al genoeg mensen zijn die het halverwege de dag zat zijn.
Ik ben wel degelijk een zekere liefhebber van een vorm van onzinposts, hou van een beetje slowchat op zijn tijd, het aloude 'vrijdagmiddag-gevoel'
Daarnaast ben ik een voorstander van gebruikers heel veel vrijheid geven, zelf hun zaakjes laten regelen ...

Maar juist de manier waarop er op GoT soms gebruik van wordt gemaakt, is het sterkste argument voor een heel streng beleid 'tegen' onzin-posts en slowchat, op GoT lijkt dat namelijk altijd maar weer te leiden tot het compleet uit de band springen, alsof een autist een stevige aanval krijgt (voor degenen die de film Rain Man kennen, aan zoiets doet de topiclisting in de Huiskamer, en dat deel wat al naar de Trashcan gemoved is, me denken) ...
Leuk dat je hier een sterk argument voor het beleid inziet, ik zie er juist het verstikkende gevolg van het beleid in. Dergelijke autistische reacties kunnen alleen maar ontstaan als mensen het idee hebben dat ze in een dwangbuis zitten.

Juist omdat alles normaal zo strak gereguleerd, zoveel gereflecteerd en serieus genomen wordt (dit topic is daar een geschikt voorbeeld van) is het contrast te groot als deze controle opeens wegvalt. Op Fok! gaat het er nog georganiseerder aan toe, omdat het daar de normale gang van zaken is en omdat mensen daar gewend zijn aan dergelijke omstandigheden. Hier hebben wij allen de rol van 'beschaafde forumgangers' op ons genomen, een norm die voor iedereen geldend is. En het is niet zo dat de personen die hier zitten zo beschaafd zijn, kijk maar eens naar bepaalde uitspattingen op IRC van welgerespecteerde forumleden. Dit is uiteraard niet bedoeld als verwijt, maar als men onderdeel wilt uitmaken van de community, dan zal hij / zij zich aan deze standaard tot op zekere hoogte moeten conformeren, of in ieder geval accepteren. Een aantal dwingende principes gaan hierbij gepaard, die al met al dit soort reacties kunnen ontlokken, omdat er vaak geen persoonlijke overtuiging heerst dat het gedrag wat hier vertoont wordt op zich goed en geschikt voor alle situaties is.
Tevens heb ik persoonlijk zeer twijfelende ideeen over zoiets als het tussentijds 'trashen' van al die onzin-topics in de Huiskamer, wat nu gebeurt.
Ik ook, ik denk dat als je het allemaal zijn gang laat gaan, dat het zich uiteindelijk wel zou stabiliseren, die tendens kun je nu al merken.
GoT heeft natuurlijk meer plekken waar een heel 'soft' beleid heerst, veel toegestaan is, forums als bv ABO-forum, Area 61 en voor de Crew verschillende algemene en Hoofdgroep-forums, waar ook geen specifieke regels voor zijn ... daar zie je echter een veel betere zelf-controle bij de deelnemers, regelmatig ontstaan zelfs uit onzin-discussies serieuze en diepergaande discussies (het idee voor een grootscheepse 1-april-viering)
Omdat dat daar de standaard al is en altijd al is geweest. Overigens kennen ook die fora hun grootschalige spamacties (daar bleef zelfs CA niet schoon van), dergelijke afwijkingen horen erbij.
Of zijn gebeurtenissen als vandaag juist een bewijs ervoor dat onzin en slowchat per essentie iets is dat op GoT eigenlijk niet thuishoort?
Mijn mening moge duidelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

darkrain schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:59:
Voor één dag vind ik het leuk.
Maar morgen is het geen 1 april meer en morgen moeten dus de regels die er anders gelden ook weer gelden. Gebeurt dat niet dan moeten er ook zeker straffen uitgedeeld worden.

De mensen (gebruikers en ook crew) moeten morgen het fatsoen hebben om weer op de oude voet door te gaan. Daarmee bedoel ik ook dat de namen van de forums weer normaal moeten worden evenals de nicknames van gebruikers en crew.
Helemaal eensch..

Overigens ook een mooie vergelijking met Rainman en de pampers.. :)

Op zich moet het wel kunnen; het zou alleen vervelend zijn als het uit de hand loopt natuurlijk. Maar daar kom je vanzelf achter en dan moet er even aan de noodrem getrokken worden. Als dat inhoudt dat er even geen nieuwe topics in de HK kunnen, zodat de mods even op adem kunnen komen, dan geeft dat dus aan dat "we" te ver zijn gegaan.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
"Druk van de ketel" :?
Alsof ik het hele jaar me in zit te houden om dan met 1 april maar van de druk af te zijn. Na natuurlijk niet, dat doe ik het hele jaar door op andere fora. Dus dat slaat afaik nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 25-09 11:48

André

Analytics dude

Ik snap eigenlijk de hele TS niet, vandaag moet je alles met een ;) zien en morgen gaan we weer over tot de orde van de dag. De mods komen met de meest waanzinnige namen en starten het geauwehoer (vannacht) en de users gaan daar lekker in mee. Dat het dan redelijk flauw word kan best maar dat was wel te verwachten. Om daar nou zo'n topic voor te starten :/

[ Voor 7% gewijzigd door André op 01-04-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

alhoewel ik vermoed dat mijn schrijfstijl wel genoeg herkenningskracht heeft
Remy? :P
Ik denk dat er vandaag gewoon een paar users zijn die even helemaal uit hun dak gaan, onder het motto van alles mag nu even wel, maar ik denk dat dat morgen ook wel weer op houdt. Persoonlijk vind ik er geen hol aan eigenlijk. Compleet het overzicht kwijtgeraakt na een tijdje.

Maar ik vind de moderatie in ieder geval niet te streng, het moet ook leefbaar blijven en dat is de HK over het algemeen wel. Alhoewel er de laatste tijd ook een heleboel users zijn die potentiele serieuze topics verkloten door te spammen met dat het eigenlijk wel naar SG mag, omdat in HK geen serieus spul gepost mag worden. Opvallend is dat dat vaak users met UID >100.000 zijn.

Nu kan ik niet zeggen dat ik hoor bij de oude garde, maar ik denk wel dat er moet worden opgepast dat de sfeer ook in deze HK niet verziekt word. Misschien word het wel te groot, ik weet het nog niet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:42

samo

yo/wassup

Ik vind het ook wel een leuk idee, gewoon heel tweakers eens op zn kop zetten. Er zit (denk ik toch) een redelijk goede voorbereiding achter door de mods, leuke nicks verzinnen enzo... Toppie....
Wat ik iets minder vind is de ultra-impulsieve 'start-een-onzin-topic` frenzy. Alleen maar reageren in een onzin topic is eventjes niet genoeg... Maar voor een dag, moet kunnen zou ik zeggen. :)
Ik denk wel dat het maar een minderheid van de HK bezoekers van vandaag is dat post in deze onzin topics, dus ik neem aan dat het vrij snel wil normaal zal zijn.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

Basszje

Reisvaap!]

Ow dat was ik zeker :P . Tja ik had zoiets van het heeft toch geen zin, want we stonden al tot over onze knieen in de crap in de HK. Maar goed, straks eventjes een uurtje zut trashen ( dev > null ) en dan is alles weer helemaal jotje lijkt mij. Morgen weer een dag, vandaag flink gekoterd zeg maar.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 11:50

Padvinder

doet z'n best

Ik vind het wel een grappig verschijnsel. Jammer dat er geen sprake was van een groots opgezette grap als CA (want dat vond ik helemaal hilarisch, vooral de reacties van sommige users erop).

Inmiddels heb ik het wel gezien... morgen weer een dag zullen we maar zeggen, en ik denk dat (bijna) alle users dat best begrijpen. Nu ff gek doen met z'n allen, morgen weer normaal. Moet kunnen.

Je zal net vandaag je HK-XS krijgen... dan schrik je wel ff :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
samo-arne schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:10:
Ik vind het ook wel een leuk idee, gewoon heel tweakers eens op zn kop zetten. Er zit (denk ik toch) een redelijk goede voorbereiding achter door de mods, leuke nicks verzinnen enzo... Toppie....
Wat ik iets minder vind is de ultra-impulsieve 'start-een-onzin-topic` frenzy. Alleen maar reageren in een onzin topic is eventjes niet genoeg... Maar voor een dag, moet kunnen zou ik zeggen. :)
Ik denk wel dat het maar een minderheid van de HK bezoekers van vandaag is dat post in deze onzin topics, dus ik neem aan dat het vrij snel wil normaal zal zijn.
^^ totaal mee eens. Gisternacht was het wel even leuk toen er totaal zo'n 6 topics liepen ofzo, meer is alleen irritant, voor elke scheet of oneliner wordt weer een nieuw topic gestart.

edit:
terwijl ik dit tik een qed: Bruintje...

[ Voor 7% gewijzigd door sdomburg op 01-04-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Topicstarter
samo-arne schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:10:
Er zit (denk ik toch) een redelijk goede voorbereiding achter door de mods, leuke nicks verzinnen enzo...
Ik denk dat je dat ook in relatie moet zien, inderdaad is de voorbereiding voor de mods zelf heel erg leuk, het verzinnen van nicks ...
Maar echt grondig voorbereiden lukt nooit, omdat dit een forum is en je de interactie met gebruikers eigenlijk niet _kunt_ voorspellen ...

Dat was even sterk, mogelijk zelfs sterker bij het Content Advertising verhaal vorig jaar, de impact daarvan heeft juist ook veel van de uitdenkers behoorlijk verrast, en dat was dit jaar ook een beetje een 'rem', er was ook duidelijk een vrees dat je dan de hele dag alles moest uitleggen en veel moest gaan rechtbreien, waarbij een aantal achteraf nog steeds met een 'rot' gevoel bleven zitten.

Overigens, ik amuseer me ook werkelijk kostelijk qua uitwerking, gisternacht heb ik regelmatig dubbel gelegen en ook vandaag was het meermaals enorm kostelijk ...
Maar ik vraag me wel af of zo'n 'grap' ook niet een grote belasting kan gaan vormen, als dat wel betekent dat de crew er een hele dag flink ook mee bezig moet zijn om zoiets in de perken te houden (er zijn vanuit de HK bijna 50 thread getrashed)...

Ik zou het heel jammer gaan vinden als men vervolgens toch in het vervolg steeds meer 'weerzin' zou krijgen tegen het idee om zo'n grap uit te halen, simpelweg omdat dat telkens weer behoorlijk wat werk oplevert.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Even een reactie van mijn kant.

1 april is een dag waar een grap word uitgehaald. 1 april staat op GoT bekend waar ook een grap word uitgehaald. Nu hebben wij een grap gemaakt. Klaar.

Dat er daarna een hoop bullshit topic worden geopend is eigenlijk dus helemaal niet correct. Natuurlijk is het wel even leuk, maar _teveel_ dus niet ;)

Dus ik vind het ook best dat er veel slotjes worden gezet op die topics die verder geen toegevoegde waardes hebben.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien modjes dubbel uitbetalen op 1 april :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Ach mij maakt het niet zoveel uit hoor, ik moest toch werken 8)7 . Het begint alleen wel steeds hinderlijkere vormen aan te nemen bij bepaalde mensen inderaad. Toch jammer om te zien dat het ook echt niet kan, een normaal zelfregulerend forum.

Op termijn moet de naam ook goed gezet worden trouwens, anders lok je het nog steeds alleen maar uit

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het helemaal eens met de topicstarter. Ik ben echt een voorstander van een goede grap op 1 april (die van vorig jaar was werkelijk geniaal) en het idee van de nickchanges en dat icon-script vind ik werkelijk vermakelijk. :) Maar met de onzintopics in de HK vind ik het iets te ver gaan. Slowchat en 'onzin' zijn best toegestaan (in de HK), maar niet in de flauwe en ongecontroleerde vorm die vandaag in de HK heerst. Maar dat is mijn mening, als er mensen kunnen lachen om het kinderachtige posten zoals dat in de HK vandaag moeten ze dat vooral doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 08:33
Sweetgrrrl85 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:51:
Het begint alleen wel steeds hinderlijkere vormen aan te nemen bij bepaalde mensen inderaad. Toch jammer om te zien dat het ook echt niet kan, een normaal zelfregulerend forum.
Ik denk dat dat nou juist de hele situatie is. Mensen krijgen de vrijheid en slaan gewoon een beetje door. Dat zul je altijd houden. Dat wil nog niet zeggegn dat een zelfregulerend forum niet kan. Diezelfde mensen die vandaag wat doorslaan zullen morgen weer normaal reageren omdat ze weten dat het zo hoort :)
Op termijn moet de naam ook goed gezet worden trouwens, anders lok je het nog steeds alleen maar uit
Klopt, maar ik denk dat dat sowieso vandaag het geval is. We lokken het ook zelf uit. We doen zelf gek, en steken daarmee een grote groep aan. Alleen worden op dat moment de grenzen ook vrij vaag.

Maargoed, zolang het bij dit dagje blijft zie ik er geen problemen in. Want wat is er nou werkelijk fout gegaan? Dit is toch een beetje actie-reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:07
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:51:
Ik ben het helemaal eens met de topicstarter. Ik ben echt een voorstander van een goede grap op 1 april (die van vorig jaar was werkelijk geniaal) en het idee van de nickchanges en dat icon-script vind ik werkelijk vermakelijk. :) Maar met de onzintopics in de HK vind ik het iets te ver gaan. Slowchat en 'onzin' zijn best toegestaan (in de HK), maar niet in de flauwe en ongecontroleerde vorm die vandaag in de HK heerst. Maar dat is mijn mening, als er mensen kunnen lachen om het kinderachtige posten zoals dat in de HK vandaag moeten ze dat vooral doen.
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik vind daarnaast het juist heel waardevol dat GoT streng wordt gemodereerd. Het zou van mij op sommige gebieden zelfs nog wel iets strenger mogen (maar dat heeft hier even nix mee te maken). Dat gaat dan vooral over dingen die makkelijk met de search/google/faq te vinden zijn. Dat van de druk op de ketel verhaal, tja, daar ben ik het niet echt mee eens. Tuurlijk zijn uitspattingen extremer als de norm hoger ligt. Dat komt omdat je er verder vanaf kan wijken. Maar het niveau lag echt niet lager dan Fok ofzo.

/me Hoedje weet niet of er een niveau lager is dan FOK :?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Onverwacht zoveel troep. Kan het me deels ook wel voorstellen, mensen gaan dingen uitproberen n.a.v. wat crewgeintjes als pingpontopics. Dat vind ik ook heel het probleem niet en daar moet je op 1 april ook niet zo moeilijk over doen. Sommige mensen echter snappen niet dat er ook grenzen zitten aan een geintje, die gaan er te ver mee door met kulpostings of topics. Naja, dat remt vanzelf wel en anders zorgen wij er wel voor.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:50:
Misschien modjes dubbel uitbetalen op 1 april :P
Dubbel nix is nog steeds nix hoor ;)

[ Voor 26% gewijzigd door SmartDoDo op 01-04-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:31

UTM

Zolang het enkel en alleen op 1April plaats vindt, heb ik er geen problemen mee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Link Hogthrob schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:06:
Dubbel nix is nog steeds nix hoor ;)
En daarom postte je je stukje twee keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

sdomburg schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:16:
[...]

En daarom postte je je stukje twee keer?
Dan valt het meer op ja B) Heb het al veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Vandaag is een beetje carnaval-achtig als je het mij vraagt. Iedereen kan (binnen redelijke grenzen) de clown uithangen en doet de rest van het jaar normaal. Moet kunnen in een community. :)

edit:
Net gezien hoeveel topics er gesloten zijn, da's wel wat veel. Ik zou het denk ik in een groot onzin topic mergen en die op 2 april 00:00 dichtgooien.

[ Voor 31% gewijzigd door Rafe op 01-04-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Commodore64 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:59:
Ik denk dat dat nou juist de hele situatie is. Mensen krijgen de vrijheid en slaan gewoon een beetje door. Dat zul je altijd houden. Dat wil nog niet zeggegn dat een zelfregulerend forum niet kan. Diezelfde mensen die vandaag wat doorslaan zullen morgen weer normaal reageren omdat ze weten dat het zo hoort :)
Dan ken je dat HK-relspul nog niet :P . Overigens vond ik het zo wel vermakelijk hoor. Altijd grappig om eens een keertje flink te rellen. En het feit dat het nog een vrijdag was maakte het denk ik nog dubbel zo erg.

Ben iig blij dat de meesten de hint van het opruimen wel begrepen en dan ja nu ziet het er allemaal wel weer redelijk lief uit :P .

( Behalve dan dat ik nog een of andere gare slet ben, maar dat klopt ook wel :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
geen zin om nu (serieus een zware ******* dag gehad vandaag) een lange repley te tikken.

Maar ben het met Rafe grotendeels eens.

Kijk, als er over 1 week nog van dit gedrag is zeg ik ook: Ho! Stop. Nooit meer doen.
Maar 1 dag lang ff iets soepeler zijn moet wel kunnen lijkt mij.

Dit is zover ik weet (zit hier toch ook al weer 4+ jaar) igg de 1e keer in de HK dat men zich zo kon gedragen (ja ... HK 1.0 leek er soms een beetje op :+ )

Anyway, post is nu al lang aan het worden dus ik stop.

Maar ik zeg. Hou het gewoon eenmalig, hier zal “mogelijk” nog lang over gesproken worden.
En de modjes hebben dan maar 1 dagje iets harder moeten werken :)

(Maar wat je al aangaf hebben jullie ook wel een zulke soort topics / posts … ik denk hierbij aan PPP en andere dingen ;) ik geloof dat jullie dat ook niet als iets echt kwaadaardigs zien mits je er niet fulltime mee bezig bent :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tja, ik denk dat men (de crew) het een beetje aan zichzelf te danken heeft.

Sowieso is de hele "grap" (??) slechts wat "gekloot" (nicks veranderen en ondertitels/icons aanpassen valt bij mij onder "gekloot") en ook de (GC-) crew doet zelf gezellig mee/gooit olie op 't vuur.

Als er een 1-april-grap bedacht was wat niet "gekloot" met dingen als uitgangspunt had, dan was dit allemaal waarschijnlijk niet gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Osiris schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:59:
Als er een 1-april-grap bedacht was wat niet "gekloot" met dingen als uitgangspunt had, dan was dit allemaal waarschijnlijk niet gebeurt :)
Absoluut... dat ben ik met je eens. Je kan gewoon van te voren nagaan dat zoiets op een chaos zal uitlopen. Er zijn genoeg leuke zaken te bedenken die niet dat 'gekloot' met zich meebrengen.

Echter, ik denk dat elke 1 april grap op één of andere manier commentaar gaat opleveren. En dat naast het feit dat het natuurlijk steeds moeilijker wordt met de jaren om origineel te zijn :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, orgineel...

Misschien is dit topic wel de grote grap en willen ze eigenlijk dat we doorgaan met kloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Han schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:02:
[...]

Echter, ik denk dat elke 1 april grap op één of andere manier commentaar gaat opleveren. En dat naast het feit dat het natuurlijk steeds moeilijker wordt met de jaren om origineel te zijn :)
Jepz, dat is helaas ook waar :)

Echter denk ik bij "1-april-grap" meer iets aan dingen die mensen doen, terwijl dat dikke onzin is. Of iets geloven wat dikke onzin is. En niet een "simpel" (geen idee hoe simpel ie was :P) (MySQL-)scriptje wat alleen de crew raakt :) De users staan er bij en kijken er na, ja, ho-ho, zo simpel is dat niet blijkt maar weer in de HK, de users willen juist graag deel uitmaken van een grap en dat was niet mogelijk :) Resultaat: users die zichzelf er wel eventjes bij betrekken :)
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:12:
Tsja, orgineel...

Misschien is dit topic wel de grote grap en willen ze eigenlijk dat we doorgaan met kloten :P
Hebben ze dikke pech :X Van 0:00 tot 4:00 bezig zijn vergt best wat energie hoor :P Geen zin meer 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 01-04-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot 4.00 u.. dan heb je nu toch wel weer de energie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Osiris schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:13:
[...]

Jepz, dat is helaas ook waar :)

Echter denk ik bij "1-april-grap" meer iets aan dingen die mensen doen, terwijl dat dikke onzin is. Of iets geloven wat dikke onzin is. En niet een "simpel" (geen idee hoe simpel ie was :P) (MySQL-)scriptje wat alleen de crew raakt :)
Die mensen weer gaan misbruiken. Juist dit soort acties verneukt natuurlijk weer de grap hè ;)
* Outerspace denkt aan usericon van kees O-)
De users staan er bij en kijken er na, ja, ho-ho, zo simpel is dat niet blijkt maar weer in de HK, de users willen juist graag deel uitmaken van een grap en dat was niet mogelijk :) Resultaat: users die zichzelf er wel eventjes bij betrekken :)
Eensch is. Het is er zo _dik_ opgelegd dat mensen zich moeten 'bewijzen' om ook grappig te zijn. Dit is natuurlijk verkeerd, maar wat doe je er aan? Kicken of OW's uitdelen. Dat heeft ook geen nut. De mod's zijn 'verkeerd' bezig geweest, dus de users weten niet ook anders :)
heb je je email al weer gelezen :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Persoonlijk denk ik dat dit vrij weinig te maken heeft met een gebrek aan vermogen tot zelfregulatie e.d. Het is gewoon uitgelopen op 1 dagje waarop alles mag, en zolang het bij 1 dagje blijft, gaat iedereen volledig uit z'n pan (zie TOTOF :P) maar als dit het nieuwe beleid zou zijn, zou het waarschijnlijk binnen een paar weken weer rustig voortkabbelen.
Persoonlijk vind ik het wel geinig, en ik heb er ook regelmatig behoorlijk om gelachen (ping-pong topics vond ik meesterlijk flauw :Y))

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Ik vind het ook weer een discussie zonder probleem hoor :? Ik heb mij wel vermaakt in de HK en er kwam veel oldschool onzin voorbij etc. Waarom niet? En tja users betrekken bij een 1 april grap, dat hebben wij imo vorig jaar al afgeleerd. Een aanzienlijk deel kan een grapske ook niet waarderen als het een beetje geloofwaardig ingezet word. Dus blijven doorzichtige vlauwe grapjes over.

Ik zie het probleem niet zo moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:26

Reacher

oldschool

En ieder jaar weer het zelfde verhaal :D

Hoe moeilijk kun je zijn, en hoe zwaar kun je het leven maken. Als je zo graag al een probleem wilt maken over 1 dag moet je bij parkeerbeheer gaan solliciteren, dan mag je over een paar minuten al een probleem maken.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond het wel geslaagd
ik wou net m'n nick laten veranderen in Relnicht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het ook wel leuk, maar volgens mij mag ik mijn Caps-Lock nooit meer gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Han schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:02:
Zeker, en gezien het hele CA verhaal van vorig jaar (waar ik destijds ook de ziekte van in had ;)) is besloten om iets dergelijks niet nogmaals te doen. Dat kloten vandaag is heel het probleem niet, dat me dat een dag intensief modden kost ben ik overmorgen alweer vergeten :)

Ach, wie weet wat we hiervan geleerd hebben voor volgend jaar :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:58:
Ik vond het ook wel leuk, maar volgens mij mag ik mijn Caps-Lock nooit meer gebruiken :P
dat was wel irritant :P maar ook wel lol

maar waarom tilt iedereen er zo zwaar aan? er zijn toch geen dooien gevallen ofzo?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Simon schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:59:
[...]

dat was wel irritant :P maar ook wel lol

maar waarom tilt iedereen er zo zwaar aan? er zijn toch geen dooien gevallen ofzo?
Er zijn grenzen, subtiel maar toch aanwezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Link Hogthrob schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:01:
[...]

Er zijn grenzen, subtiel maar toch aanwezig ;)
Dat begrijp ik wel, maar ik denk niet dat de grenzen dusdanig overschreden zijn dat het echt heel vervelend werd, men is er in iedergeval op tijd mee gestopt. Je moet niet alles in het leven zien door de bril van "Hans Serieus". Want soms is het ook leuk om iets met humor te bekijken.

Om er geen slowchat van te maken, edit:
Link Hogthrob schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:05:
[...]
Je moet niet alles gelijk over 1 kam scheren ;)

Caps-lock posten is irritant, als je dat gedurende de gehele dag blijft doen gaat dat erg irriteren. Dán is het geen geintje meer. Daar zit een verschil in en heeft niets te maken met alles te serieus zien :)
Juist, dat kan ik inzien. Maar over het algemeen ging het goed. Dan zou zo'n desbetreffende user gepm-ed moeten worden "héy knacknoop, nu is 't genoeg met je caps".. Daar schrikt meneer wel van. Imho zou dat genoeg moeten zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door simon op 01-04-2005 20:07 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Simon schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:03:
[...]
Je moet niet alles in het leven zien door de bril van "Hans Serieus". Want soms is het ook leuk om iets met humor te bekijken.
Je moet niet alles gelijk over 1 kam scheren ;)

Caps-lock posten is irritant, als je dat gedurende de gehele dag blijft doen gaat dat erg irriteren. Dán is het geen geintje meer. Daar zit een verschil in en heeft niets te maken met alles te serieus zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Reacher schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:49:
Hoe moeilijk kun je zijn, en hoe zwaar kun je het leven maken. Als je zo graag al een probleem wilt maken over 1 dag moet je bij parkeerbeheer gaan solliciteren, dan mag je over een paar minuten al een probleem maken.
Of arts :X :P

-edit En ach irritaties. Gelukkig heb ik diverse ' irritatie -oplossende ' knopjes te beschikking :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Basszje op 01-04-2005 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Persoonlijk denk ik dat de gemiddelde GoT'ter (en zeker degenen die HK XS hebben) verstandig genoeg om te beseffen dat dit leuk is voor even, maar dat deze praktijken het niveau van GoT zouden ondermijnen indien ze te lang aan zou houden.

Ik heb mij vanmiddag iig prima vermaakt vanmiddag :), en maak mij geen zorgen over de dag van morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dit laat iig extreem duidelijk zien wat voor troep de HK kan worden als er dus 'geen' of 'de oude' regels worden gebruikt dat alles mag. Laat dit een les zijn voor alle nieuwkomers dat de crewregels dan misschien lomp mogen lijken, zonder die regels is de HK geen zak aan.

Bij deze dus een serieus verzoek aan bevoegde crew: zoek enkele absolute onzintopics van de HK op en ipv deze trashen of locken... move deze naar SM en zet ze daar op slot oid. Indien er dan in de toekomst ooit een discussie is over de HK en onzin (dat het wel meevalt) dan hoeven we mensen niet te overtuigen, dan kunnen we het laten ZIEN.... met een linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Best wel sneu als je er niet tegen kan dat GoT een dagje niet steriel is. Ik zou bijna willen zeggen "Get a life". :(

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karmajager schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:25:
Dit laat iig extreem duidelijk zien wat voor troep de HK kan worden als er dus 'geen' of 'de oude' regels worden gebruikt dat alles mag. Laat dit een les zijn voor alle nieuwkomers dat de crewregels dan misschien lomp mogen lijken, zonder die regels is de HK geen zak aan.
Nou ja, ik werd na een halve dag al moe eigenlijk, dus als het nu ineens zou overschakelen naar totale anarchie, zou het na een week wel weer rustig worden, denk ik zo. Niet dat dat moet gebeuren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Om een uur of 14:00 had ik het wel allemaal gehad. Op een gegeven moment werd het wel allemaal een beetje oveer the top met sommige topics. 1001 varianten op dezelfde topics was gewoon niet leuk meer maar voor 1 dagje ach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Als ik héél eerlijk ben is dit gewoon een heel extreme versie van hoe de HK mij normaal overkomt. Misschien ben ik wel een ongelofelijke humorloze lul en kijk ik teweinig in de HK, maar er zit m.i. wel een kern van waarheid in. Natuurlijk, er zitten ook leuke, humoristische, goede, en ook wel serieuze topics tussen, maar die bevinden zich (af en toe) nogal tussen de wat onzinnigere topics. Zo vind ik persoonlijk alle topics met swf'je en daarna 50 replies met "haha :D " meer iets voor een blog.

Eerlijkgezegd doet het me een beetje denken aan Fok! / Onz. Op zich uiteindelijk wel in enige mate zelfgereguleerd maar de goede leuke humoristische topics raken daar enigzins ondergesneeuwd tussen de baggertopics.

De reden daarvoor is simpel denk ik. De reden dat mensen irl niet dit soort gedrag bezigen is dat ze daar op aangekeken zullen worden. Op internet merk je daar veel minder van, het is een vrijer medium, je hebt geen non-verbale communicatie, en elkaar echt uitschelden zal niet gebeuren. Er zijn dus maar weinig regulerende sociale consequenties.

Daar moeten dus andere consequenties tegenover staan. Een dwangbuis, hoe vervelend ook.

Ik ben het wel in enige mate met Durden eens dat als je mensen een dwangbuis aantrekt, en die na een tijd losmaakt ze zich debiel en autistisch zullen gedragen. Maar als je de dwangbuis nooit had aangetrokken, was er wel een soort van regulatie ontstaan, maar op een "verkeerd niveau".

En wat Datafeest zegt vind ik eerlijkgezegd onzin. Ik zie niemand die er niet tegen kan dat GoT niet "steriel" is, maar wel mensen die een zinnige discussie willen voeren naar aanleiding van een grap. Ben ik overigens wel blij mee, ik vond het al enigzins flauw :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 00:55
Ik vond het helemaal nergens over gaan... Maar goed, huiskamer uit de active topic list gehaald en nergens last van dus ik vond het wel best zo.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Het lijkt me gewoon een goed idee, om morgen iedereen met HK toegang een pushmessage te geven, van Hey Jongens gister was leuk maar op 2 April is het weer de HK van 31 Maart, kan niemand zeggen dat ze het niet hebben gezien, en is iedereen er attent op gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
timcooijmans schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:00:
Het lijkt me gewoon een goed idee, om morgen iedereen met HK toegang een pushmessage te geven, van Hey Jongens gister was leuk maar op 2 April is het weer de HK van 31 Maart, kan niemand zeggen dat ze het niet hebben gezien, en is iedereen er attent op gemaakt. :)
de 'herrie' is nu toch over? Beetje onnodige maatregel dan :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Nu online
Simon schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:01:
[...]

de 'herrie' is nu toch over? Beetje onnodige maatregel dan :P
Hmm jah, het is al heel wat rustiger dan vanmiddag :) , Maar goed het lijkt me een beslissing voor de Admins of ze de users nog even een pushmessage sturen of dat ze zeggen van we laten het zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 08:47

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik vond het erg leuk de actie van 1 april grap vanuit de crew, maar ik kan me helemaal vinden in de mening van de ts.

Ik wordt er eigenlijk een beetje gek van dat mensne gaan slow chatten, dat doe je maar @ msn/icq/irc of wat dan ook.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer aard schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:06:
Ik vond het erg leuk de actie van 1 april grap vanuit de crew, maar ik kan me helemaal vinden in de mening van de ts.

Ik wordt er eigenlijk een beetje gek van dat mensne gaan slow chatten, dat doe je maar @ msn/icq/irc of wat dan ook.
Dat met de Nick Changes was wel leuk, voor de rest snapte er ik niets van :/

Had eigenlijk meer een "volwassener" grap verwacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:07
Padvinder schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:23:
Je zal net vandaag je HK-XS krijgen... dan schrik je wel ff :D
Link Hogthrob - donderdag 31 maart 2005 23:04 - Onderwerp: HK toegang toegewezen
:X

Ik had wel verwacht dat er in de HK 'aparte' topics waren, maar dit was wel erg extreem 8)7

Echt veel kan ik er verder niet over zeggen, ik ben nog niet anders gewend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Topicstarter
karmajager schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:25:
Is dat werkelijk zo?

De aanzet voor de slowchat en onzinposts waren gegeven in de topics in LA en het 'koekje' topic van Jellybean, welke gezworven heeft over het forum, pas later werden deze topics naar de HK gemoved, onder meer om LA weer een beetje 'netjes' te krijgen ...
Om eerlijk te zeggen, de Huiskamer was helemaal niet de 'bron' waaruit het grootscheepse 'misbruik' kwam; je kan bijna zeggen dat het daar maar slapjes en suderrend aantoe ging, terwijl het echte rellen allang plaatsvond, en de HK'ers niks doorhadden, pas toen de titel vand e HK naar 'Tweakers over Tweakers onzinforum veranderd werd en de threads daarheen gemoved werden, kwam er in de HK wat 'leven in de brouwerij' ;)
om dan wel in korte tijd uit te monden in iets van 150-200 complete onzintopics die werden opgestart.

Verder is het natuurlijk zo dat de crew zelf duidelijk aanleiding gaf: sterker nog het grootste gekloot uitvoerde (het andré-topic, wat volgens mij toch wel een erg grappig en uniek beeld gaf ;) en ik persoonlijk kostelijk vond, de nickchanges, het icoonjat-phpscriptje waar tientallen intrapten en zelfs boze mails wegens verstuurd werden :) )

Vraag is wat mij betreft hoe er het beste mee omgegaan kan worden dat er juist wel veel mogelijkheden blijven om voor zulke 'grapjes' gewoon ruimte te kunnen bieden, het is namelijk best iets dat heel erg veel forum-plezier oplevert.
Maar ook zonder dat dat altijd zou leiden tot een grote troep, die achteraf weer opgeruimd moet worden ...

Mijn grootste angst is dat crewleden straks gaan zeggen: "je mag als crewlid niet een keertje een lollige nickchange aan een gebruiker geven of een keertje meedoen aan een lolletje... want dan loopt de boel gelijk uit de hand" (en ja, ik weet dat die angst soms al bestaat, zeker op het 'gereguleerde' GoT, ik heb het idee dat juist veel crew-lol zich steeds meer terugtrekt in de 'eigen' crewfora, en die rellen bijna niet meer 'publiek' gevoerd kunnen worden, iets wat vroeger eerder vaker voorkwam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Ik heb er weinig van gemerkt, aangezien ik er vandaag niet was (van 8 tot 9 gewerkt, maar dan wel klokje rond, dus 13 uur...).

Wel moet ik opmerken dat ik er ook nu weinig van zie, misschien omdat ik geen HK toegang (meer) heb, het lijkt er gewoon op alsof er niets aa de hand is verder... Niets verdrachts gezien iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Zuster Klivia schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:32:
[...]
Mijn grootste angst is dat crewleden straks gaan zeggen: "je mag als crewlid niet een keertje een lollige nickchange aan een gebruiker geven of een keertje meedoen aan een lolletje... want dan loopt de boel gelijk uit de hand" (en ja, ik weet dat die angst soms al bestaat, zeker op het 'gereguleerde' GoT, ik heb het idee dat juist veel crew-lol zich steeds meer terugtrekt in de 'eigen' crewfora, en die rellen bijna niet meer 'publiek' gevoerd kunnen worden, iets wat vroeger eerder vaker voorkwam)
O-) dat is niet helemaal waar hoor :)

Maar goed, ik denk dat iedereen er wel over eens is, dat dit 'probleem' zich alleen voordoet op 1 april, en dat het echt niet op een andere dag gebeurt. Helaas werd het wel een beetje _veel_ offtopic gepraat, maar dan moet je maar even je ogen dichtknijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Ik wil hierover ook graag mijn mening geven, ondanks dat ik maar een onbekend usertje ben :> (Ik lurk veel, en post niet zo veel ;))

Ik vond de crew actie wel leuk. Ik was gisteravond laat nog on-line en kon me kostelijk vermaken om de namen en een paar grappige topics :)

De spam van vanmorgen en vanmiddag daarentegen vond ik maar niets. Ik heb dan ook mijn browser uitgezet, en kom nu pas weer op GoT in de hoop dat alles wat rustiger zou zijn. De spam was gewoon TE erg naar mijn mening. Voor deze ene dag moet dat dan best kunnen, maar IK vond er niets aan.

Ik denk dat dit misschien alleen 's nachts gedaan had moeten worden. Na twaalven zit denk ik alleen het grootste deel van de vaak terugkomende kern on-line. Die kennen het klappen van de zweep een beetje, weten hoe het eraan toegaat hiero en dan was er denk ik lang niet zoveel spam geweest als vanmiddag. De actie was leuk, maar duurde denk ik toch wat te lang.

En dat de crewrellen vooral binnenshuis gevoerd worden vind ik nou juist jammer. Dat is nou juist iets wat die druk een beetje van de ketel haalt naar mijn mening. Dat was ook 1 van de redenen dat ik de HTML-topics in de HK ook zo leuk vond een hele tijd geleden :) Juist die rellen laten nou juist een beetje zien dat ook de crew ook niet altijd serieus is, en ook weleens in is voor een geintje, wat ik altijd wel kon waarderen.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

RM-rf schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:32:
Vraag is wat mij betreft hoe er het beste mee omgegaan kan worden dat er juist wel veel mogelijkheden blijven om voor zulke 'grapjes' gewoon ruimte te kunnen bieden, het is namelijk best iets dat heel erg veel forum-plezier oplevert.
Maar ook zonder dat dat altijd zou leiden tot een grote troep, die achteraf weer opgeruimd moet worden ...
Een grapje op zijn tijd moet naar mijn idee kunnen. Ook al is het geen 1 april. Ik meen mij overigens te herinneren dat dit vorig jaar ook meerdere malen is gebeurt. Zo had iemand een subtitel gekregen en een gekleurde nickname... Dat zijn dingen die GoT naar mijn idee ook nog wel luchtig houden en die zorgt voor de mensen die hier lang cq. kort rondhangen ook voor een bepaalde sfeer. Dat deze geintjes op 1 april tot bijna totale anarchie lijden is naar mijn idee niet zo erg, als zo'n explosie echter beperkt blijft tot één datum heb ik er totaal geen bezwaar tegen...
Maar daar kunnen jullie toch ook voor waken. Het moet toch gewoon kunnen om eens iemand in de maling te nemen, echter moet je natuurlijk wel opletten dat de persoon er tegen kan. Het is zo dat er in sommige families over het algemeen helemaal geen grappen/grollen/ en andere humor wordt gedaan en dan kan zo'n grap weleens verkeerd uitpakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ecteinascidin schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:25:
Mjah... dit is natuurlijk ook niet geheel waar en zwaar overtrokken 8)7

Net alsof dit het resultaat is omdat er enkel geen regels waren. Je vlakt zomaar even voor het gemak de lol en enthausiastme voor een 1 april dag weg. Die zaken hebben de meeste invloed gehad op deze rommel schat ik zo maar eens in, niet dat er geen mods, regels of verouderde regels waren. Sorry, maar je redenering is wel heel erg overtrokken :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, ik herkende de topics. Andere nicks, zelfde onderwerpen. Dat heb je nu als je al wat langer meeloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Han schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 00:30:
[...]

Mjah... dit is natuurlijk ook niet geheel waar en zwaar overtrokken 8)7

Net alsof dit het resultaat is omdat er enkel geen regels waren. Je vlakt zomaar even voor het gemak de lol en enthausiastme voor een 1 april dag weg. Die zaken hebben de meeste invloed gehad op deze rommel schat ik zo maar eens in, niet dat er geen mods, regels of verouderde regels waren. Sorry, maar je redenering is wel heel erg overtrokken :)
Idd, daar heb je helemaal gelijk in. Het is puur enthousiasme en sneeuwbaleffect. Zelfs al zouden ze het willen zouden de HK-meubels het niet voor elkaar krijgen om er structureel zo'n puinhoop van te maken 8)7

@openingspost
Eerlijk gezegd zie ik het kwaad in het geheel niet zo, ik heb ook een onzintopic geopend in LA, da's even een paar replies geouwehoer en dan gaat het op slot/naar TC. Da's 1 klik op de knop. Nu waren het vanavond naar ik vernam iets van 140 klikken op de knop, maar met verenigde krachten moet zoiets in principe wel aardig vlot op te ruimen te zijn. Veel gebruikers hebben in de HK-frenzy van vandaag lol gehad, waaronder ook een boel crewleden. En ach, vele handen maken licht werk, zoiets is eenmalig echt wel op te ruimen. En met z'n allen een dagje gek doen zal ongetwijfeld ook wonderen doen voor het groepsgevoel op GoT, iets wat zeker niet onderschat moet worden (maar wat helaas wel gebeurt soms)

<!-- /crewforumafkickpost -->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ach die paar klikken op knoppen weegt voor mij niet op tegen de lol die ik heb gehad vandaag :) Zowel met crew als met users. Heb niet 1 OW of ban uit hoeven delen en dat maakt het ook een stuk leuker :Y)

Dat mag ook gezegd worden, het was een shitzooi maar het was niet erg (voor deze keer dan :P) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 april :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
en wat was het probleem nu precies waar we al drie pagina's over vol hebben gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

We Are Borg schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 09:02:
en wat was het probleem nu precies waar we al drie pagina's over vol hebben gekregen :?
De topicstarter ergerde zich aan sommige users die deze 1 april grap voornamelijk aangrepen om in zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk onzin en floodings te genereren. En het feit dat ze veel 'helemaal niet leuks' te posten ... Kortom, waarom doen users dat?

Maar volgens mij wordt er nu iets besproken wat één keer is voorgekomen en nooit meer zal voorkomen. Een beetje overdreven dus. En waarom sommige users dit doen? Geen idee? Mogelijkheid maakt de dief? Het zijn er maar een paar, mail ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Slechts bevestiging dat we allemaal van discussieren houden :Y)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:42
Vond het wel geslaagd, eerlijk gezegd had ik het na een paart keer onzinnige modbreaks posten ook wel weer een beetje gezien, hoewel de hk het "onzin forum" hier is ligt het niveau toch wel wat hoger dan op een ander onzin forum (geen in het bijzonder) geloof niet dat als je dit een week zou doen er nog veel zou gebeuren, op een gegeven moment kon ik de techposts al bijna niet meer vinden in de AT-list, maarja, tis 1 april, en 1 dag in het jaar kan er wel eens wat mafs gedaan worden imho.

edit: het zegt ook al genoeg dat er nog wat reltopics van gister open zijn, die gewoon wegzakken, en vandaag ook niet meer omhooggeschopt worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Maverick op 02-04-2005 09:19 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik vond het wel grappig :)

Met name de verschillende topic series vond ik wel grappig om te zien opkopen (PING PONG PANG etc en de verschillende reken topic :P ). Ach, voor 1 dag per jaar moet het kunnen. Er is erg veel onzin langs gekomen en het niveau was na een tijdje nog al laag (understatement), maar al met al vond ik het best geslaagd. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Topicstarter
Han schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 09:12:
[...]

De topicstarter ergerde zich aan sommige users die deze 1 april grap voornamelijk aangrepen om in zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk onzin en floodings te genereren. En het feit dat ze veel 'helemaal niet leuks' te posten ... Kortom, waarom doen users dat?
Misschien had ik niet 'stoort' maar eerder het neutralere 'valt op"...
Het is zeker niet mij bedoeling gewest om een beschuldiging aan gewone gebruikers in de HK te uiten ...

Wel vind ik het goed om iets dat in een forum optreedt verder te analyseren, en af te vragen of zoets consequenties heeft:
Een forum is een groot natuurlijk geheel, waar sommige processen soms 'boven' komen drijven
Maar volgens mij wordt er nu iets besproken wat één keer is voorgekomen en nooit meer zal voorkomen. Een beetje overdreven dus. En waarom sommige users dit doen? Geen idee? Mogelijkheid maakt de dief? Het zijn er maar een paar, mail ze :)
In de huidige HK grotendeels wel, maar in de HK 1.0 was het bijna een tweewekelijks proces dat er 'hypes' op kwamen zetten, bepaalde 'cliché'-opmerkingen die dan eindeloos en in talloze threads herhaald werden, zo erg dat je soms niet eens meer een thread kon opzetten zonder dat die binnen 5 reacties al was verworden tot een zinloze 'non-thread' ... dat was uiteindelijk de belangrijkste grond dat de HK1.0 dicht ging, omdat dat niet meer te controleren was...

Echter, tevens zijn bepaalde vormen van 'onzin' wel héél erg leuk, iedereen kent waarschijnlijk wel de legendarische 'eej lunatic'-thread, de opmerking 'waa, meuke' ....

Wat me ook opviel was dat in het begin van de spontaan ontstane 'alles-mag'-fase in de HK enkele mensen refereerden aan 'zo was het toen toverstaf en hazes er nog waren'.
Overigens dat verwonderde me zeer , want dat is puur HK1.0: de tijd van teen-mossel-zusje en naar ik meen ook de fietsnerd ... Toen was er evenmin een 'alles-mag-beleid'.
Dat was hooguit refereerde aan het 'tweakers-over-tweakers-onzinforum' zoals dat bestond in 2000 (en waar uiteindelij naar ik meen Floris de eerste mod was, die toen die ging modden achter een webcam zat, wat betekende dat me zich gedroeg zolang Floris op de webcam achter zijn PC zat, maar was hij daar eventjes weg, ging men gelijk 'los' en werd direkt onzin gepost)..

Ik vraag me degelijk af of mensen daar eigenlijk niet romantiserend terugdachten aan 'hoe' het vroeger was.
Maar dan vraag ik me ook wel degelijk af of er eigenlijk niet op GoT ook meer ruimte geboden moet worden voor zulke zaken, zelfs al is het verder 'onzinnig' en 'nutteloos' ... 'toverstaf-threads' waarin de topicstarter een compleet onzin-verhaal ophangt waar niks van waar is, maar de vervolgposters wel lange tijd ge-'entertained' worden ...

Ik heb vrijwel niks op met bv het Fok!-onzinforum (wel met Fok! an sich, wat ik best leuk vind, maar ONZ daar is me meestal té), maar ik weet wel dat misschien 2% van de threads in dat ONZ-forum werkelijk juweeltjes zijn (threads van de users Croupouque, BHFH, zoiets als 'check-de-park-photoshops) ... en juist die enorm kleine minderheid aan parels tussen de zwijnen zijn toch genoeg om een heel krachtige 'gemeenschap' daar te scheppen.

De huidige huiskamer kun je absoluut niet vergelijken daamee, volgens mij is de Huiskamer op GoT zelfs een stuk serieuzer en geschakeerder dan het 'General Chat-forum' op Fok!, wat daar voornamelijk enkel een plek is voor grote slowchat-series, en soms een relletje, maar moet je het werkelijk niet proberen om daar ook maar minimaal 'serieus genomen te worden' ...

Ik vraag me serieus af of er echter niet een behoefte is aan 'meer onzin' op GoT ... en eerlijk gezegd, zelfs al geeft 99% van de mensen hier aan dat niet te willen, geloof ik dat niet helemaal .. dat komt een beetje op me over als een 'geconditioneerd' antwoord ... want 'onzin op GoT' is zoiets als 'schelden in de kerk' ...
maar ik vraag me eigenlijk serieus af of 'pure onzin' niet ook een soort van 'vitamine C' is voor een forum, iets dat je dan eerder vaker moet bieden, niet enkel op één 'vaste' dag in het jaar, waar het dan vervolgens gelijk in korte tijd uit de hand loopt, je 'overdosis-verschijnselen' krijgt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 24-09 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Houdt er wel sterk rekening mee dat de rust in de HK weer helemaal is teruggekeerd. Wellicht dat er misschien nog een enkeling is die in gister is blijven hangen, maar was de 1-april-rel. Ik kan er juist wel om lachen en zie serieus het probleem dus echt niet. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mOrPhie schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:55:
Houdt er wel sterk rekening mee dat de rust in de HK weer helemaal is teruggekeerd. Wellicht dat er misschien nog een enkeling is die in gister is blijven hangen, maar was de 1-april-rel. Ik kan er juist wel om lachen en zie serieus het probleem dus echt niet. :)
Inderdaad. Ik vind het eigenlijk heel netjes hoe het verlopen is. Gister 'rellen' (tot op het irritante af bij sommigen), maar vandaag is iedereen weer helemaal strak in het pak, bij wijze van spreken. En dat zonder dat er ergens streng gemodereerd diende te worden, gewoon de overdreven topics een slotje geven en alles is weer als vanouds :)

Hulde aan de usertjes vind ik persoonlijk :) \o/
(en de opruimmodjes ook natuurlijk, ik had echt met jullie te doen gister :> )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Han schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 09:12:
[...]

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag, maar het probleem is mij nog niet duidelijk ;) Het is 1 april en wat users grijpen dat aan om een beetje rare posts te maken. So be it, wat is daar het probleem van? Misschien een beetje vol onzin, maar het wordt vanzelf rustig in de hk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

anandus schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:02:
....
(en de opruimmodjes ook natuurlijk, ik had echt met jullie te doen gister :> )
Och, 1 slotje per zoveel minuten, je krijgt er handigheid in op een gegeven moment 8)7 :P

Ik heb het er nog even met SmartDoDo over gehad gister, en het was wel 'drukker' dan verwacht, maar geen echt gekloot ofzo, gewoon ff lekker 'los' maar meer niet :)

Waarvoor hulde aan de HK-ers d:)b

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Topicstarter
We Are Borg schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:27:
[...]

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag, maar het probleem is mij nog niet duidelijk ;) Het is 1 april en wat users grijpen dat aan om een beetje rare posts te maken. So be it, wat is daar het probleem van? Misschien een beetje vol onzin, maar het wordt vanzelf rustig in de hk :)
Was het maar zo? maar de HK-gebruikers hadden geen enkel initiatief, om eerlijk te zijn, de huiskamer was prima rustig gebleven, als de mods niet hun 1 aprilgrap gemaakt hadden en er in LA erg veel vrijheid gegeven, een 'losse' slowchatthread met HTML-geintjes (welke dus enkel door mods gemaakt kunnen worden) ...

Misschien is dat evenzeer datgene wat mij stoort, dat ik betwijfel of zo'n rel ooit nog vanuit de huidige HK zelf kan ontstaan, domweg omdat het daar een gezapige en inspiratieloze setl geworden is ...

geen Toverstaf, geen hazes meer, geen BAZZA/LEBED ... enkel een stel grijze muizen zonder veel fantasie ... waar is juist dat prikkelende 'onrust-hok' gebleven?
Zou het niet eigenlijk wel leuk zijn om dat terug te krijgen? Niet enkel voor één dag-deeltje..., sorry hoor, maar die 150-200 threads die nu in de Trashcan staan, daar is grotendeels geen hol aan, zeker niet als die allemaal binnen 1,5 uur gepost worden ..., maar klopt het werkelijk dat mensen nu zeggen, tja, dat _is_ onzin en het is maar goed dat GoT zo'n hard beleid heeft, om dat tegen te gaan ... nee, dat was helemaal geen onzin, als onzin, echte, leuke onzin wilt zien, moet je 4 jaar terug in de GoT geschiedenis, toen er regelmatig threads voorkwamen waar mensen zich kapot op F5-den, omdat ze geen minuut wilden missen ervan: niet op een vaste datum (al was dexterslab ook naar ik meen op 1 april, alhoewel dat toen niet eens zozeer opviel) maar zoiets kon gewoon 'natuurlijk' ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gisteren was op zich wel leuk, ben er met open ogen ingetuind gezien mijn topic in SM :X Maar aan alles komt een eind en dus ook aan de vrijheid / anarchie.

Wat me voornamelijk is opgevallen was dat de remmen eigenlijk alleen los gingen in LA en HK, en dat de rest gewoon doorging, zij het op een lager pitje als normaal. Tjsa, als user kun je ook maar 1 ding tegelijk, en dan moet je dus kiezen tussen rellen of met je hobby bezig zijn :Y) De meesten kozen voor het eerste.
Da's leuk voor hen. Gevolg waar ik echter nog niemand over gehoord heb is dat bijvoorbeeld de lijst met actieve topic totaal onvolgbaar was geworden door alle reltopics. Als ik naar mezelf kijk, dan ga ik altijd eerst op de active topics af, om te kijken of er nog een interessant topic is waar ik mogelijk input op kan leveren. Ik denk dat er met mij zo velen zijn, en dat is natuurlijk ook het doel van GoT: elkaar helpen waar dat kan door het delen van kennis en ervaring :)
Gevolg van de actie(s) gisteren was dan ook imho dat half GoT vastliep, en dus ook voor buitenstaanders / nieuwelingen totaal niet meer te volgen was. En dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.
Op de keper beschouwd denk ik dan ook dat de acties van gisteren hun doel iets te ver voorbij gestreefd zijn. Het zou me niks verbazen als er mensen onbedoeld de dupe van zijn geworden, en dat kan niet de bedoeling zijn. Ook denk ik dat ik hiermee wel de kern van de zaak blootgelegd heb m.b.t. strenge moderaties: het is kennelijk gewoon nodig; we hebben nu allemaal gezien wat er gebeurt als er verminderd gemoddereerd wordt.

Ga vooral zo door dus :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

The_Eagle schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 14:10:
Gisteren was op zich wel leuk, ben er met open ogen ingetuind gezien mijn topic in SM :X Maar aan alles komt een eind en dus ook aan de vrijheid / anarchie.
Ja jij was leuk :D

Voornamelijk @ RM-RF dit. Pure onzin moet imo niet mogelijk zijn in de HK, ala onzin op Fok! . Dat er nu minder 'loze lol' is komt omdat dat iedere keer mis ging met de genoemde users. Tot wel tot onwenselijk dingen lijd. Op dit moment zijn er best leuke users in de HK, er zijn diverse leuke topics. Tenminste naar mijn mening. En dat mag best, zo streng zijn wij niet in de HK. Sterker nog ik wil wel stellen dat wij de afgelopen maanden bijna niemand botweg uit de HK hebben moeten lanceren, zelfs sturende opmerkingen zijn amper nodig. Dus dat is goed. En alles wat leuker is dan pure crap / onzin mag gewoon. Ik proef een beetje een 'vroeger was alles beter' :P

Als er pure onzin op GOT moet dan liever niet in de HK, want dan breek je dus alles weer af wat we nu voor elkaar hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

In eerste instantie begreep ik Rm-rf verkeerd geloof ik, maar met zijn laatste post kan ik het alleen maar eens zijn. Ik heb gisteren met bijzonder veel plezier de uitgelaten, zouteloze meligheid gevolgd.
Het verbaasde me ook niet dat het zó uit de hand liep. De openingsrel was fantastisch en uitnodigend en daagde uit om ook een duit in het zakje te doen. En niet iedereen is even leuk...

Voor mij is de hoeveelheid trash eerder een compliment aan de aftrap dan een teken van iets anders. Grap geslaagd, vooral omdat hij afwijkt van het normale 1 april stramien, robuustheid van Got bewezen en met Rm-rf een aanwijzing om proberen die omstandigheden te kweken waardoor vaker in de HK een geniaal draaje kan ontstaan.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
offtopic:
Toch niet tegen mij bedoeld? Ik maak namelijk nergens een probleem van toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik snap wel wat RM-rf bedoelt en kan me ook wel in zijn verhaal vinden :) Kijk dat soort uitspattingen zijn zeker leuk, en het is ook nooit zo geweest dat de HK gesloten werd door mensen als BAZZA, hazes of toverstaf. Het ging wel ten onder aan mensen die fantasieloos achter elke irritante rage aanhuppelden tot het vervelende aan toe (maar dat had je ook al beschreven verder ;)).

Maar goed, wat wil je nu verder bereiken? :P Misschien vind je het nu wat 'gezapig', maar ik vind het verder wel een stuk prettiger dan dat je eigen topic binnen 5 replies eraan gaat omdat men denkt grappig te zijn. Liever dit dan die pure bullshit, want dan ga ik wel naar Fok :) (en ik lees daar ook weleens met plezier van die 'pareltjes', pas nog een aantal flink leuke topics gezien).

Overigens weet ik niet waar het dan aan ligt waarom men minder melig doet. Natuurlijk lijkt het erop alsof het hier heel streng is mede door het selectiebeleid enzo, maar nergens staat dat meligheid wordt afgestraft. Wel pure bullshit als ' ik moet pissen' ofzo. Maar er wordt nog amper een topic gesloten, dus aan hele strenge moderatie kan het nu ook weer niet liggen (of toch wel?, zeg het maar). Dus misschien moeten de users, mochten zij die gedachte hebben, afstappen van hun gedachte dat het ultrastreng moet en geen ruimte is voor af en toe een leuke uitspatting, zolang het maar niet naar echte bullshit en sfeerverpestende replies toeneigt, dan vind ik het best.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Topicstarter
LuNaTiC schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 15:48:

Maar goed, wat wil je nu verder bereiken? :P .
Ai, je legt de vinger op mn zwakke punt, ik heb ook niet zo 1-2-3 een oplossing gereed: 'there is no spoon'
Ik ben ook eigenlijk een beetje trots op de Huiskamer, als je ziet dat gewoon nog steeds het een laag-intensief forum is om te modden, er de ruimte is voor ook semi-serieuze threads, gebruikers er zelf ook hun best op lijken te doen ...

En of die gebruikers daar nu werkelijk zulke 'grijze muizen' zijn, vergeleken met illustere voorgangers ..? ach ja, met YellowCube, OpifexMaximus, duinkonijn, _ferry_, Tsuru, disjfa e.v.a. (vooral e.v.a., dat is de beste gebruiker van de HK :P) valt dat natuurlijk nog wel mee ;) _ferry_ mocht hopen dat die een keertje gewoon opgaat in de grote massa, maar dat wil telkens maar niet lukken :P

Nee, ik heb ook geen oplossing ervoor, nog minder gaan modden is volgens mij ook geen direkt optie, het is volgens mij wel onderdeel van een 'algemeen beeld' van de HK, dat bijna onbewust werkt en ook de slechte naam die 'onzin' en 'rellen' in het algemeen hebben op GoT (wat meestal terecht is, maar ook een nadeel meebrengt, dat nog wel eens het kindje met het badwater wordt weggegooid...)... Daar over kunnen discussieren, en LA is daarvoor een goede plaats, kan dan constructief werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

RM-rf schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:50:
(al was dexterslab ook naar ik meen op 1 april, alhoewel dat toen niet eens zozeer opviel) maar zoiets kon gewoon 'natuurlijk' ontstaan.
Psssssst. Dat was tweede paasdag 2001: [rml][ BC3] Waar is Krankenstein toch mee bezig???[/rml]
:P

En ik denk dat je gewoon duidelijk wil maken hoe dun het laagje beschaving is van GoT-users en hoe snel dat erafgesleten kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

en ik me maar suf zoeken naar subforum huiskamer |:( terwijl ik al jaaaren lid ben

[ Voor 10% gewijzigd door SYQ op 02-04-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet bekennen dat ik op 1 april ook de nodige HK posts (+- 60 gok ik) heb gemaakt, hoewel ik er normaal niet echt vaak (meer) kom. Maar

Osiris in "Bedankt m-m O+"

Toch kon ik hier smakelijk om lachen, evenals een hoop zooi in de HK. Normaal gesproken komt er wel wat grappigs voorbij in de HK maar echt geniaal is het meestal imHo niet. Toch was het er op één april erg gezellig, en kwamen er een hoop oldskool dingen weer uit (kaarten uitdelen anyone? :P ). De tijdelijke anarchie gaf ook de ruimte voor wat minder serieuze serieuze topics. Nou waren alle rekentopics niet erg boeiend bijvoorbeeld, toch was het leuk om de som van iemand even op te lossen die hij als moeilijk bestempelde.

Is dit alles nou negatief? Ik heb in ieder geval regelmatig platgelegen op één april, en dat is de bedoeling imo ook :) Dus of je hier nou een analyse op uit moet doen, ach, een dag anarchie moet een keer kunnen :) Ik denk dat die gezellig op één dag best een keer moet kunnen, ondanks dat het veel opruimwerk tot gevolg heeft. Het leven is al zo moeilijk hier op GoT O-)

edit: Ik ben nog steeds een paar plaatjes kwijt van mezelf door een dnsupdate die nog loopt, dus een deel van de humor zal je even ontgaan ;)

edit2: Overigens post ik nu weer vooral tech en in één van de meetingtopics, dus ik weet me wel weer in te houden :Y) Dit is trouwens één van mijn langste posts in de LA sinds het CA van vorig jaar O-) Tijd heelt alle wonden :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Osiris schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 15:33:
[...]

offtopic:
Toch niet tegen mij bedoeld? Ik maak namelijk nergens een probleem van toch? :)
offtopic:
Nee, maar ik hoop wel dat artsen zich druk maken over een 'minuutje' in bepaalde gevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 20-09 21:52
Ik heb het idee dat sommige topics openen om hun eigen communicatieve/discussie vaardigheden te verbeteren of bij te houden; dan echt denken dat het nuttig is voor het forum.

Ik zie niet in waarom er zo diep moet worden ingegaan op dat 1 april gedoe. Ik zie verder ook geen consequenties die eraan vasthangen. Het was een beetje melig; maar uiteindelijk heeft iedereen toch weer iets van ''ach, doe nou maar weer ff normaal''. Ik denk dat 't sowieso al een goede zaak is, als men dat op het einde van een hectisch moment realiseert dat het weer welletjes is geweest...

[ Voor 26% gewijzigd door Silent Thunder op 04-04-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

@ De vraag "waarom er zo diep op moet worden ingegaan" : het kan best leuk zijn om over een op het oog niet zo betekenisvolle situatie / gebeurtenis na te denken of dat ook wat betekend en of er een discussie met betrekking tot het modbeleid uitkomt. Dat was in dit geval maar beperkt zo, maar dat toont misschien wederom aan dat het wel goed loopt zo. Alleen de enige manier waarop je mijns inziens het beleid en de uitvoering ervan goed en scherp kan houden is door er met enige regelmatigheid over te discussieren :) .

DM!

Pagina: 1