Toon posts:

Exchange en Planet

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Windows2003 Enterprice
Exchange 2003
ADSL van ISP Planet internet

Ik heb me helemaal rot zitten zoeken de laatste paar uur en ik kom er maar niet uit.

Ik kan wel mail versturen maar niet ontvangen met exchange2003, omdat port 25 door planet geblockt wordt. Ik ontvang geen mail van planet,hotmail en gmail.
Dit was te verhelpen door een nieuwe mx record toe te voegen. ( Misschien ben ik hier in de fout gegaan)
Ik ben naar Exchange system manager gegaan en in recipient policies de primairy email policy SMTP@mailrelay.planet.nl toegevoegd.

In DNS bij forward lookupzones 2 MX waardes toegevoegd,
[10]mailrelay.planet.nl
[20]servernaam.domeinnaam.local

Heb ik iets fout gedaan of mis ik iets? Laat het me a.u.b weten want ik kom er zelf niet uit.

Dit is de fout melding van planet nadat ik een mailtje heb gestuurd naar exchange

Reporting-MTA: dns;smtp14.wxs.nl (tcp-daemon)

Original-recipient: rfc822;name@kok.local
Final-recipient: rfc822;name@kok.local
Action: failed
Status: 5.4.4 (Illegal host/domain name found)

Mijn domein naam eindigt in .local ( dat maakt toch niks uit?)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:39:

Mijn domein naam eindigt in .local ( dat maakt toch niks uit?)
Euh er is geen domein extensie .local op internet.

De naam zegt het al; LOCAL :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Gunner heeft gelijk. Sowieso zijn jouw mailaccounts vanaf buiten niet bereikbaar omdat .local geen domeinnaam is die geregistreerd staat op de DNS-servers op het internet.
Op het internet moet jouw mailserver bekend staan met een geregistreerde domeinnaam, dat wanneer er gemeeld wordt naar accountnaam.domeinnaam.nl de dns-servers het ip van je mailserver weten te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet me domein .nl maken i.p.v .local

Verwijderd

en een domein kopen denk ik

Verwijderd

en een domein kopen denk ik

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:47:
Dus ik moet me domein .nl maken i.p.v .local
Als je dat domein bij het SIDN heb geregstreerd wel ja, anders snapt de Planet DNS er natuurlijk geen hout van.

Gewoon je recipient policy aanpassen binnen Exchange

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:09

Reptile209

- gers -

Kijk hier op Planet Help eens, en op de andere gerelateerde pagina's onderaan. Daar staat o.a. hoe je je MX-records kunt vullen om toch een eigen mailserver te draaien.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Je hebt ook plaatsen waar je gratis kan registreren, zoals dyndns geloof ik. daarna je recipient policy aanpassen, zodat je mailaccounts ook die domeinnaam achter het @je hebben staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet dat ik mijn domein moest registeren zeg. Stom van me.

edit: Hoe kan ik het beste mijn domeinnaam omzetten naar .nl

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 17:00 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:09

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:56:
Ik wist niet dat ik mijn domein moest registeren zeg. Stom van me.
Ik bedoel dit niet heel lullig, maar als je dat niet weet, wil je dan alstublieft geen mailserver gaan draaien? Al dit soort anti-spam maatregelen zijn juist bedoeld om te voorkomen dat slecht geconfigureerde mailservers voor (nog meer) spamrelays zorgen. Ga je eerst eens grondig verdiepen in waar je mee bezig wil gaan en vooral in welke veiligheidsmaatregelen je server zou moeten hebben.
Het niet hebben van dit soort basiskennis vraagt er om dat je toch per ongeluk als spamrelay gaat fungeren door een slecht afgestelde mailserver. En dan is de afdeling abuse van Planet niet de fijnste om ruzie mee te krijgen...

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Dit heeft niets te maken met Professional Networking & Servers.

Daarnaast denk ik dat er verstandiger keuzes zijn dank Exchange in jouw geval. Mdeamon bijvoorbeeld, scheelt je ook een hoop geld.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.