Toon posts:

MSI K8N Neo Platinum maakt geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een MSI K8N Neo Platinum met een AMD 64 3400+ ik ben hier zeer tevreden over, alleen maakt deze een raar sissend geluid.
Eerst dacht ik dat het een of andere fan was maar dat bleek het niet te zijn.
Ik heb nu mijn moederbord helemaal naast mijn kast liggen zonder fans erbij en hij doet het nog steeds.

Wanneer komt het voor :
  • Als ik aan't gamen ben en er dingen geladen moeten worden maakt hij dit geluid.
  • Als ik in Windows zit, maar niet altijd als ik bijvoorbeeld scroll met mijn muis stopt het geluid ook.
  • Als ik bestanden download en helemaal als ik gegevens over het netwerk heen trek.
Hier ook het geluid wat ik bedoel:

http://home.planet.nl/~bijst211/geluid1.WAV

Ik wordt echt helemaal gek van het geluid dus hopenlijk weet iemand wat ik eraan kan doen. :)
Ik wil er nog mee terug naar de winkel alleen komt er binnenkort een lanparty aan en dat wordt dan een beetje moeilijk als ik geen mobo heb. ik heb namelijk op de website gekeken en dit type wordt wat ik kan zien niet meer verkocht in die winkel, dus dan ben ik hem een tijd kwijt denk ik.

Voor verdere specs zie mijn sig. :P

Verwijderd

Is dat gebons op de achtergrond een aardig familielid met asoharde muziek ofzo? ><

Klinkt niet best, dat geluid. Nu je het uit de kast hebt, kun je dan niet opsporen waar het vandaan komt? Komt het van de harde schijf?

Verwijderd

ik denk je harde schijf, haal alles eens uit de kast en luister goed waar het vandaan komt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:13:
Is dat gebons op de achtergrond een aardig familielid met asoharde muziek ofzo? ><

Klinkt niet best, dat geluid. Nu je het uit de kast hebt, kun je dan niet opsporen waar het vandaan komt? Komt het van de harde schijf?
Ik weet zo niet wat dat gebonk is, het is eigenlijk de eerste keer dat ik dat hoor :)

Dat het niet best is dat weet ik, op het plaatje is te zien waar ongeveer het geluid vandaan komt
Het is niet mijn hdd want want die staat aan de andere kant van het bureau op het moment. Als ik boven mijn mobo ga hangen hoor ik zoals op het plaatje waar het ongeveer vandaan komt.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijst211/7030Platinum.jpg'

Het is niet echt duidelijk maar bij het rode rondje

De bovenste grijze koelrippen blijven gewoon normaal een beetje warm maar als je de onderste die ook in het rondje staan aanraakt zijn deze erg warm ik weet ook niet waarvoor die zijn en of daar zo'n verschil ik kan/mag zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 16:27 ]

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 22:38

Wirehub

Blaat

oeps laat maar...niet de NEO 4 dus

[ Voor 71% gewijzigd door Wirehub op 01-04-2005 16:25 ]

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Verwijderd

Topicstarter
wirehub schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:24:
oeps laat maar...niet de NEO 4 dus
Nee het is de normale Neo dus nog met socket 754

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:51

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dit is waarschijnlijk een spoel op het moederbord dat door resonantie (meetrillen) een piepend/sissend geluid maakt. Dit kun je verhelpen door de spoelen in het "rode" gebied vast te lijmen met tweecomponentenlijm of iets dergelijks, zodat het trillen niet meer mogelijk is.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Mijn broer heeft het zelfde moederbord... en het geluid klinkt wel enigszins bekent. Bij zijn moederbord hoor je dit geluid als er netwerkactiviteit is.

Maar bij zijn moederbord is het niet een erg hard geluid.

Verwijderd

Topicstarter
strandbal schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:31:
Dit is waarschijnlijk een spoel op het moederbord dat door resonantie (meetrillen) een piepend/sissend geluid maakt. Dit kun je verhelpen door de spoelen in het "rode" gebied vast te lijmen met tweecomponentenlijm of iets dergelijks, zodat het trillen niet meer mogelijk is.
Dan ben ik ook mijn garantie kwijt en dat wil ik liever niet.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:33:
Mijn broer heeft het zelfde moederbord... en het geluid klinkt wel enigszins bekent. Bij zijn moederbord hoor je dit geluid als er netwerkactiviteit is.

Maar bij zijn moederbord is het niet een erg hard geluid.
Het is echt erg want als ik aan de andere kant van de zolder sta dus een meter of 15 verder dan kan ik het nog horen :(

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:51

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als je dat niet wilt moet je contact op nemen met de winkel waar je hem hebt gekocht, of MSI zelf. Voor zover ik weet zit er niets anders op.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
morgen dan maar eens richting de winkel stappen, als een bord voor RMA moet naar msi weet iemand dan hoe lang dat duurt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment ook problemen dat als ik een spel speel bij spontaan reboot of helemaal vast slaat.

Wat ik ook vreemd vind is dat hij als ik bijvoorbeeld uit windows reboot hij zegt dat ik het overclocken uit moet zeggen en dat hij nu in fail safe draaid. Echter is er niks overgeclock.
Wat ook nu en dan gebeurt is dat hij zegt dat de CPU dood of verkeerd is geplaatst door de 4 rode lampjes op de D-Bracket alleen als ik dan mijn bios reset werkt alles weer :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Even een update:

Ik ben vanmiddag bij de winkel geweest (de Funprice) en die gozer die achter de balie stond zei dat volgens MSI dit moederbord ook geluid moet maken :S lekker dan, maar ik kan aanstaande vrijdag het bord als het goed is wel omruilen, er schijnen in Arnhem nog van die dingen op voorraad te liggen. Nou maar hopen dat met dat nieuwe bord het geluid weg is. :)

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb het ook, alleen niet zo hard. En alleen als ik grote bestanden overneem via mijn thuisnetwerk. Ik zou er geen oplossing voor weten, mijn oude MSI KT4 Ultra had het ook, maar dan tijdens her scrollen. :?

Ik heb trouwens hetzelfde moederbord.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:23:
[...]

Ik weet zo niet wat dat gebonk is, het is eigenlijk de eerste keer dat ik dat hoor :)

Dat het niet best is dat weet ik, op het plaatje is te zien waar ongeveer het geluid vandaan komt
Het is niet mijn hdd want want die staat aan de andere kant van het bureau op het moment. Als ik boven mijn mobo ga hangen hoor ik zoals op het plaatje waar het ongeveer vandaan komt.

[afbeelding]'

Het is niet echt duidelijk maar bij het rode rondje

De bovenste grijze koelrippen blijven gewoon normaal een beetje warm maar als je de onderste die ook in het rondje staan aanraakt zijn deze erg warm ik weet ook niet waarvoor die zijn en of daar zo'n verschil ik kan/mag zitten.
Ik weet waar het aan ligt....

Dat gouden ding op het moederbord waar msi opstaat zit los erop...Kun je eraf trekken als je wil, heb het vaker gezien.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• Frietsaus
  • Niet online
Die rammelt bij mij ook als mijn koeler heel hard draait, maar dat is het echt niet hoor.
Edit: Ik heb me kast even opengezet, en ik kan het nu ook duidelijk horen soms, en zeker als ik aan het scollen ben.

[ Voor 40% gewijzigd door Frietsaus op 02-04-2005 17:55 ]

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-04 08:48
Ik heb dat geluid al bij 3 moederborden gehad namelijk:

- Abit IC7-MAX3
- MSI K8N Neo Platinum
- DFI nF3 250gb Lanparty

Ik zelf doe er niks aan, maar ik dacht dat het op te lossen viel door spul (vraag me niet wat) tussen je spoelen te spuiten. Er zijn geloof ik wel eens meer posts geweest met zo'n probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Nokko schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 17:36:
Ik heb het ook, alleen niet zo hard. En alleen als ik grote bestanden overneem via mijn thuisnetwerk. Ik zou er geen oplossing voor weten, mijn oude MSI KT4 Ultra had het ook, maar dan tijdens her scrollen. :?

Ik heb trouwens hetzelfde moederbord.
Het is erg vervelend, als je bijvoorbeeld wat over het netwerk trek en dan op tweakers of wat voor website dan ook heen en weer gaat scrollen dan houd het geluid op 8)7 heel vreemd
SpeedBart schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 17:47:
[...]

Ik weet waar het aan ligt....

Dat gouden ding op het moederbord waar msi opstaat zit los erop...Kun je eraf trekken als je wil, heb het vaker gezien.
Heb je het geluid geluisterd?? Dat plaatje rammelt soms ook wel eens alleen is dat metaal wat rammeld en dat is zeker niet het geluid wat je op het geluidsbestand hoord. Dat het plaatje niet altijd stil is maakt niks uit daar hoor je niks van maar dat gesis wordt je echt gek van.
Nokko schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 17:53:
Die rammelt bij mij ook als mijn koeler heel hard draait, maar dat is het echt niet hoor.
Edit: Ik heb me kast even opengezet, en ik kan het nu ook duidelijk horen soms, en zeker als ik aan het scollen ben.
ik hoop dat dat andere bord het niet meer doet, maar bij jou maakt hij dus geluid als je juist scrolled?
Av3ng3rtje schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:01:
Ik heb dat geluid al bij 3 moederborden gehad namelijk:

- Abit IC7-MAX3
- MSI K8N Neo Platinum
- DFI nF3 250gb Lanparty

Ik zelf doe er niks aan, maar ik dacht dat het op te lossen viel door spul (vraag me niet wat) tussen je spoelen te spuiten. Er zijn geloof ik wel eens meer posts geweest met zo'n probleem.
Dat werd ook al gezegt maar als je van dat spul op je mobo spuit weet je zeker dat je garantie weg is. :(

• Frietsaus
  • Niet online
Ja, als ik scroll dat maakt hij zachtjes dat geluid, en als ik niks doe hoor ik het om de 3 seconde ongeveer voor een seconde of 2, maar niet zo hard dat ik het uit mijn kast hoor komen.

Verwijderd

Topicstarter
Nokko schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 21:49:
Ja, als ik scroll dat maakt hij zachtjes dat geluid, en als ik niks doe hoor ik het om de 3 seconde ongeveer voor een seconde of 2, maar niet zo hard dat ik het uit mijn kast hoor komen.
Als je die twee koelblokjes op je moederbord hebt zitten links bovenin wordt van die twee de onderste bij jou ook heel erg warm, de bovenste blijft aardig op kamertemp alleen bij de onderste kan ik bijna mijn handen niet opleggen. :)

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 15:35
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:27:
[...]

Nee het is de normale Neo dus nog met socket 754
met m'n Neo4 heb ik dat geluid ook als ik b.v Pi-fast gebruik,ik vind het niet storend.
Het is geen defect lijkt mij.

PowerStation

Verwijderd

Topicstarter
Fern schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:57:
[...]

met m'n Neo4 heb ik dat geluid ook als ik b.v Pi-fast gebruik,ik vind het niet storend.
Het is geen defect lijkt mij.
Bij mij maakt het hij geluid bijna constant dus dan wordt het best vervelend :(

• MFFN
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-03-2019

MFFN

is dit engels?

Hallo, dit is zo'n soort gelijk geluid wat mijn mobo maakt ik heb het gevonden komt uit chipset.

Probleem: Geluid uit de chipset, Knarsend.

Het probleem komt als de pc opstart eenmaal opgestard is het weg.
Maar tijdens grafische beelden zoals flash en games (sims 2, nfsu2 en doom 3) komt het geluid weer terug en de prestaties vallen dan ook zwaar tegen alles hapert dan op de laagste resolutie en de laagste graphics eisen.

Vraag: is deze dan defect.

Als iemand wat weet zou het graag willen weten tuurlijk.

System specs: Voeding = 400 Watt
Intel p4 550 (3.4 GHz)
2048 mb ddr 400MHz ram
Sapphire X700 pro
Soundblaster audigy 2 platinum pro
http://www.mffn.nl/Report.htm Daar staan de voledige specs van Everest

Vriendelijk bedankt alvast

WAZZZZA!!!! Biertje????

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:02

Thandor

SilverStreak

Je moet gewoon een lijmpistool pakken en wat lijm op die spoelen kwakken. Als het goed is ben je dan van het gepiep af.

Mijn ervaring met lijmpistolen (incl. verschillende soorten lijm) is dat je het lijm gemakkelijk weer kunt verwijderen. Mocht het bord stuk gaan dan trek je die lijm er zo weer af :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Frietsaus
  • Niet online
wordt van die twee de onderste bij jou ook heel erg warm
Klopt precies. :)

Verwijderd

Thandor schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:24:
Je moet gewoon een lijmpistool pakken en wat lijm op die spoelen kwakken. Als het goed is ben je dan van het gepiep af.

Mijn ervaring met lijmpistolen (incl. verschillende soorten lijm) is dat je het lijm gemakkelijk weer kunt verwijderen. Mocht het bord stuk gaan dan trek je die lijm er zo weer af :)
Je kan misschien ook eens proberen de spoelen te voorzien van een kwakje siliconen.
Het is alleszins een feit,.. na het beluisteren van dat sissend geluid en dat je eerder al aangaf met de rode circel waar het geluid zich situeerd,.. dat het van de smoorspoelen komt die vlak bij de MosFet's zitten die voor de stroom en spanning zorgen naar je cpu, Vcore dus.
Ik ben het niet zeker maar het zou wel eens kunnen dat er voor het genereren van de Vcore spanning er gebruik gemaakt wordt van een PWM oscillator,... zelfde principe als in de PSU van je PC.
Die dingen werken aan hoge frekwenties en het zou u wel eens net dat kunnen zijn wat je nu héél goed hoort, die varierende hoge frekwentie.
Normaal maar best wel héél irri,... kan ik mij best voorstellen.

Probeer anders een héél zachtjes, terwijl je PC uitstaat,.. de beide spoelen zachtjes eens in een andere positie te torsen/wringen. Een weinig veranderen van positie zou wel eens al een héél groot geluidsverschil kunnen geven.

Hopelijk krijg ik daar dus binnenkort ook geen last van,... ik ben verwittigd,.. er ligt hier nl. net zo'n identiek bordje klaar om ingebouwd te worden in mijn PC over een maandje ofzo,.. goed om weten dus dit allemaal hier ;)

• MFFN

MFFN

is dit engels?

Stomme vraag miss maar welke spoelen worden hier bedoeld die van de koeling??

WAZZZZA!!!! Biertje????

Verwijderd

De spoelen die zich in het rood cirkeltje bevinden in de eerder getoonde pic. ;)

• MFFN

MFFN

is dit engels?

Die dingen kunnen ze geluid maken??
Dan hebben ze toch een berekenings fout gemaakt met de wikkeling van de spoelen? :|

Word steeds gekker dat miss een geluidje irriterend kan werken, lijkt me dat ze daar wel over na zullen denken.

WAZZZZA!!!! Biertje????

Verwijderd

MFFN schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:09:
Die dingen kunnen ze geluid maken??
Soms wel ja,.... alleen als de frekwentie hoog genoeg genoeg is,.. boven het bereik van het menselijk oor,... dan weer niet meer natuurlijk.
Ik veronderstel dat de berekening van de wikkelingen wel juist zal zitten,.. alleen als de koperdraad niet strak genoeg rond de ferrietkern zit,.. dan kan het zaakje liggen trillen denk ik met het zoemende geluid als gevolg.

• Qwerc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-07 13:02
1 APRIL :9 :9 :9

Qwerc

• shlammod
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 23:52

shlammod

dus.... enzo....

Is het misschien je videokaart die geluid maakt?

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

Verwijderd

Ik denk het niet,.... dit probleem is al een tijdje gekend naar 't schijnt ;)

Verwijderd

Topicstarter
1 april is al geweest en ten tweede heeft deze posting geen toegevoegde waarde op het topic.
shlammod schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:14:
Is het misschien je videokaart die geluid maakt?
Nee het zijn echt die spoeltjes of hoe zo ook heten :P ik heb mijn videokaart meegenomen uit mijn vorige pc en daar maakt hij hij ook geen geluid in tevens heb ik een andere kaart erin gestopt en dan blijft het geluid zich nog voordoet dus daar ligt het niet aan.

Op het moment loopt mijn pc ook telkens vast als ik een spel opstart :( een schone windows instal mocht ook niet baten
Pagina: 1