Toon posts:

[.Net] Windowsapplicatie = OK -> ASP.Net-panina = Niet OK

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik heb een dll met een klasse in die Active Directory aanspreekt met LDAP. Als ik die dll gebruik in een windowsapplicatie werkt alles zoals het zou moeten. Als ik diezelfde dll gebruik in een asp.Net pagina (web form dus) krijg ik de foutmelding "The specified domain either does not exist or can not be contacted".

Het probleem is dus dat de gebruiker die de dll uitvoert waarschijnlijk niet genoeg rechten heeft. Maar ik heb al vanalles proberen te veranderen in IIS. Daar staat alles nu op integrated windows authentication. Ik heb ook al gezocht hoe ik iets onder een andere username kan laten runnen, maar heb niets gevonden.

Op het moment wordt de dll rechtstreeks gebruikt door een webapplicatie. Later is het de bedoeling dat dit via een webservice gebeurt. Zijn er dan nog extra problemen ivm de rechten?

Alvast bedankt

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 11:55

mulder

ik spuug op het trottoir

Je zou eens moeten kijken welke gebruiker het ASP.Net process draait, en die zul je rechten moeten geven. (Of het process onder aan andere gebruiker laten draaien)

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Je WebApplicatie moet onder een domain account de Active Directory benaderen.
Wanneer je webserver op windows 2003 draait kun je de identity waaronder je applicatie draait in de application pools instellen.
Een andere (waarschijnlijk betere) mogelijkheid is om impersonation te gebruiken voor de call naar Active Directory.

• dotnetter
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10-2025

dotnetter

aka BamiSoep

Als je Impersonation in je webapplicatie gebruikt zal het waarschijnlijk wel werken als je als een gebruiker inlogt die rechten heeft op de AD..

MSDN arikel over Impersonation in asp.net:
http://msdn.microsoft.com...onaspnetimpersonation.asp

| Allemaal spulletjes | Ik flickr! >Hier<

Verwijderd

Topicstarter
impersonate werkt blijkbaar goed! Maar ik ga er toch nog eens over denken wat de gevolgen zijn.

Het zelfs al de user kunnen overdragen naar de webservices met

dim ser as new webservice
ser.preauthenticate = true
ser.credentials = system.net.credentialcache.defaultcredentials

Alvast heel hard bedankt. Dat was waar we 3 dagen naar hebben gezocht!