Toon posts:

Kabelmodem ziet Linksys router niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oude situatie:

- Kabelmodem van Quicknet
- Wireless Linksys WRT54GS verbonden aan kabelmodem
- PC met wireless netwerkkaart
- Laptop met wireless netwerkkaart

Dit werkte perfect en kon overal in het huis draadloos internetten :)

Nu hadden m'n ouders besloten om over te stappen naar telefonie via de kabel en daarbij moest een mannetje van Quicknet komen die een nieuwe kabelmodem (Webstar) kwam brengen en de boel weer in orde zou komen brengen. Voor deze situatie had ik besloten m'n internetkabel direct in de PC te klikken en werkend achter te laten, zodat hij geen gezeur zou hebben met instellingen van de router en wirelesskaartjes en simpel z'n werk kan doen. Dat is vanochtend gebeurd.

Nu werkt dit perfect, maar wil uiteraard weer terug naar de oude situatie en heb de wireless router weer aangesloten aan het kabelmodem maar hij ziet 'm niet. :(
In de routerinstellingen blijft het IP 0.0.0.0 terwijl hij die autmatisch moet krijgen zoals voorheen. Uiteraard heb ik de router gereset, uit/aan gedaan, kabelmoden gereset en aan/uit gedaan, pc ook nog ene paar keer gereset, maar hij weigert 'm te zien. Ik ben vervoglens op de serivcesite van multikabel geweest, maar daar staat ook niets speciaals :{

Iemand een oplossing :?

Verwijderd

op welke basis geeft Multikabel een IP, dat moet je ff uitvingen, is dit op hostname, Mac adres etc

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Weet je zeker dat het met dhcp werkt en niet bijvoorbeeld met PPPoE, dus inloggen?? Dat was bij mij wel toen ik een nieuw modem kreeg, alleen heb ik een andere provider.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg altijd automatisch een IP address via DHCP van Multikabel. Als ik de kabel aan een andere netwerkkaart moest verbinden was het alleen een kwestie van kabelmodem uit- en weer aandoen en hij deed 't. :)

Vanmiddag heb ik de kabel nog direct aangesloten aan de laptop, maar kreeg 'm ook op geen enkele manier aan de praat. Blijkbaar werkt het nu alleen alleen op de pc en heeft die monteur iets ingesteld waardoor hij alléén daarop werkt. Bij de eigenschappen van die netwerkverbinding zie ik alleen op automatisch DHCP en niks handmatigs ingetypt. :{

Bij de papieren die de monteur heeft achtergelaten staat, tussen een hoop oninteressante regels, een MAC address (in te vullen door de monteur). Valt daar iets uit te leiden :?

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 20:10

DSK

boeiend...

hier in België hebben we ook zo'n soor tsysteem met Telenet...
gewoon ff die modem een halfuurtje zonder stroom zetten en dan direct aan de router hangen.

Modem aanzetten en normaal zou een nieuw ip moeten verkregen worden.
anders gewoon ff een nachtje aan die router laten hangen, zou normaal moeten werekn

Blog (Linux-related)