[Firmware update] Etech ADSL modem

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:53
Ik heb hier een Etech ADSL modem (analoog, V2).
Ik heb het probleem dat mijn verbinding na ongeveer 3 dagen verbroken wordt door het modem. Gewoon surfen gaat niet meer, bepaalde poorten zoals upload van emule werken dan nog wel. Het enige wat hier dan nog werkt, is een handmatige reboot.

Ik heb inmiddels nieuwe firmware gekregen van Etech. Deze geven ze niet zomaar vrij, je moet er speciaal om vragen. En op wachten. Nu heb ik die info gekregen en dat is nogal een klusje. Vooral omdat mijn firmware versie nog een ouwe (3.14) blijkt te zijn. Nu vroeg ik mij af of er meer mensen zijn, hier op Got, die ook een Etech modem hebben en dezelfde problemen hebben gehad en/of de firmware geupdate hebben.

Voor de liefhebber: ik heb versie 3.46 gekregen. Wie dat wil, kan een kopietje krijgen.

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:44
Weet je zeker dat het aan je modem ligt en niet aan je ISP?
Heb het ook wel gehad, niet om de drie dagen, maar bij mij is het meestal de schuld van de provider.
Ff een handmatige reboot en alles loopt weer.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:19

mrsar

waar een sar is,is een wodka

grote kans trouwens dat het komt door teveel open connecties.
als je nog wat langer wacht,loopt de hele router vast en moet je zoiezo de router uit/aan zetten...
wat je hiertegen kan doen...connecties omlaag gooien in emule.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
De 'oudere' versies van e-tech van dit type modem zijn inderdaad 'wat minder'. Vanaf 3.27 zijn ze beter geworden (stabieler) in mijn ogen.

3.46 is zeker goed en al een tijdje de laatste voor dit type.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:19
Ik had ook een "oude" etech modem, die deed het niet meer dus firmare geupdate (kon nog wel) m'n pa had geen zin de handleiding te lezen...mislukte firmare flash...dood, opgestuurd en weekje later nieuwe gekregen ook nieuw model. Ik zou gewoon proberen de firmare te update (goed handleiding lezen) als 't mislukt sturen ze je een splinternieuwe op!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-12-2025

babybox

Win7

Ik heb versie 3.14 en het gaat goed, nooit problemen gehad.

maar ik wil ook wel die nieuwe firmwire

kan iemand mij misschien mailen hierover,

over flashen van de modem staat niks over in het boekje, wellicht willen ze voorkomen dat mensen op eigen houtje gaan updaten aangezien het vaak nog fout gaat.

Maar weet iemand hoe je dit moet doen, en is het ingewikkeld of gemakkelijk te doen

Firefox - Iphone

• bjck
babybox schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:22:

over flashen van de modem staat niks over in het boekje, wellicht willen ze voorkomen dat mensen op eigen houtje gaan updaten aangezien het vaak nog fout gaat.

Maar weet iemand hoe je dit moet doen, en is het ingewikkeld of gemakkelijk te doen
Is juist om te zorgen dat mensen het niet constant gaan updaten en ze overspoeld worden met mislukte updates in modems.

Staan hier ook online overigens. Lees de handleiding/document dat bijgesloten is goed en aandachtig door.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 01-04-2005 22:24 ]

• DJSmiley
  • Laatst online: 16:08
babybox schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:22:

Je weet niet hoe je moet flashen, je modem werkt nu prima? 2 redenen om het juist niet te doen. Wat is de meerwaarde? (ja, je kan je modem slopen)
Als je nou problemen zou hebben, maar if it ain't broken: Don't fix it.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Oppassen: E-tech ADSL V2 modem (blauwe) foute flash

Ik raad je aan het bij versie 3.27 te houden, naar mening van velen toch de prettigste.

Eve char: Warock <TEST>

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
sPENKMAN schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:27:

Ik raad je aan het bij versie 3.27 te houden, naar mening van velen toch de prettigste.
Heeft sPENKMAN ook weer een goed punt, if it ain't broke, don't try to fix it ;)

Aan de andere kant, 3.46 heeft volwaardig UPnP ondersteuning .... iets waarop je trots op/blij mee moet zijn :?

Ik adviseer niets, laat het volledig aan jouw over. Ik had voorheen ATM disconnect probleem, en met de nieuwe firmware is dat HELEMAAL weg. (3.46)

edit:
ATM disconnects kan je terug vinden in de log van je router, weet niet wat jouw problemen zijn mbt internet uitval

[ Voor 11% gewijzigd door LinuX-TUX op 02-04-2005 01:30 ]

• bjck
sPENKMAN schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:27:

Met die 'blauwe' moet je sowieso oppassen. Ook de eerdere (V1 zegmaar) is geleverd in die casing en die kan maar tot 3.27.

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-12-2025

babybox

Win7

Bedankt allemaal voor de adviezen,

inderdaad what isn't broken don't fix it: trouwens als hij stuk is komt het niet meer goed en kan ik gaan bellen met dat dure nummer van e-tec

ps. ik heb de zwarte versie en niet de blauwe

Firefox - Iphone

• bjck
babybox schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:42:
Bedankt allemaal voor de adviezen,

inderdaad what isn't broken don't fix it: trouwens als hij stuk is komt het niet meer goed en kan ik gaan bellen met dat dure nummer van e-tec

ps. ik heb de zwarte versie en niet de blauwe
Doe het op een dag dat de winkels open zijn. Of dat ze de volgende dag open zijn ;)

• IJzerboot
GrumpyGamerDad schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:01:
Weet je zeker dat het aan je modem ligt en niet aan je ISP?
Heb het ook wel gehad, niet om de drie dagen, maar bij mij is het meestal de schuld van de provider. Ff een handmatige reboot en alles loopt weer.
Hoe check ik dat, Darkdemomam? Of het de ISP of het modem is? Omdat Etech firmware beschikbaar stelt, lijkt het dat ze dit probleem vaker hebben gehad. Dus dan zal het toch wel aan de FW liggen?
mrsar schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:05:
grote kans trouwens dat het komt door teveel open connecties.
als je nog wat langer wacht,loopt de hele router vast en moet je zoiezo de router uit/aan zetten... wat je hiertegen kan doen...connecties omlaag gooien in emule.
Staat toch onder preferences/connection/connection limits? Staat bij mij op 400 (standaard). Maar ik begrijp dan niet waarom het ongeveer 3 dagen duurt voordat ie alles eruitflikkert.
Downloaden gaat namelijk als een trein, haal regelmatig de maximale downloadsnelheid.

De beste tip komt volgens mij van Bjck:
bjck schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:50:
[...]
Doe het op een dag dat de winkels open zijn. Of dat ze de volgende dag open zijn ;)
Er zijn nogal wat problemen met het flashen begrijp ik, maar aangezien ik me dus dooderger aan het feit dat het modem er steeds na een dag of 3 mee kapt, gaat deze meneer flashen. Maar wel even op een zondagavond, zodat ie maandag (desnoods) mooi met de post meekan. :)

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
bjck schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:32:

Met die 'blauwe' moet je sowieso oppassen. Ook de eerdere (V1 zegmaar) is geleverd in die casing en die kan maar tot 3.27.
Toch kan je daar 3.46 op draaien hoor, je moet alleen een niet officiele verbouwde firmware voor hebben die je er met een USB kabel direct in flashed. Het werkt goed, dat heb ik zelf ondervonden. Maar ik vond de firewall die erin zat een beetje overdone + je kon maar weinig poorten mappen.

Daarnaast is mij door e-tech toch de 3.46 firmware opgestuurd terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik de blauwe versie had.

De V1 kan dus wel hoger, alleen niet op de normale manier, je zal dan een transfer error krijgen waarnaar je router niet meer bereikbaar is via LAN

Eve char: Warock <TEST>

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

waar kan ik die verbouwde versie 3.46 vinden dan spenkman? ik heb namelijk een e-tech die toch niet meer gebruikt word op het moment fout geflashed, maar zou em toch graag weer werkend zien, voor gebruik als switch..

[Signature]

• IJzerboot
Goed nieuws Update:
Gisteravond modem geflashed (naar 3.46) en helemaal nul problemo.
Mooie nieuwe interface (compliment!). Prachtig.
Ik ben dus (erg) blij en hoop dan nu ook dat alles goed gaat werken.

Alleen, ik ben een echte tweakerd.. Dus ik denk: laat ik die Diagnostic Test eens draaien..
Daar kreeg ik eerder namelijk altijd een foutmelding in..

Dus ik dat doen en ja hoor, krijg ik nog steeds een foutmelding...
bij "Test PPP0Pvc 0 PPPOE connection" krijg ik "UNKNOWN"
en bij "Test PPPoPvc 0 IP connection to PPP" krijg ik "FAIL"

De rest van de test wordt dan geskipped.
Het werkt volgens mij wel allemaal, maar ik wordt wel erg zenuwachtig van die test..

Ik heb natuurlijk direct een mail verstuurd naar Etech, maar het zou me eigenlijk verbazen als niet iemand hier al hetzelfde probleem heeft gehad.

Voor de verduidelijking: ik heb een abbo bij planet, dat wil zeggen, deze instellingen:
ATM-instellingen
Beschrijving Waarde
VPI 8
VCI 48
Encapsulation VC-MUX
HDLC framing never

Standaarden
Beschrijving Waarde
Verbindingstype PPPoA (of PPTP-to-PPPoA relay)
PSTN ETSI ETR 328 (ITU-T G 992.1 annex a)
DNS Dynamisch, door server verstrekt
DHCP Lease, door server verstrekt
IP-adres(sen) 1 vast IP-adres
MTU size 1500

Iemand hier ervaring mee? Of hetzelfde meegemaakt?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:39

BHQ

Je kunt er nu wel op internet doorheen?

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
IJzerboot schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 10:24:
Goed nieuws Update:
Gisteravond modem geflashed (naar 3.46) en helemaal nul problemo.
Mooie nieuwe interface (compliment!). Prachtig.
Dat is goed nieuws. Onze modem, van het soort die jij ook had is inmiddels overleden. Maar ik ben wel stiekem heel erg benieuwd naar de nieuwe interface... Kun je daar screenshotje van maken?

Ik ken namelijk ook nog iemand die dit probleem heeft met een E-Tech, hij mag em elke dag booten. Misschien dat dit dan wel een oplossing is.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• IJzerboot
Internetten werkt perfect, maar ik merk nu wel iets raars met emule.
Downloaden gaat namelijk erg langzaam. Heb een heleboel downloads aanstaan maar het lijkt wel of hij alleen wil downloaden met meer dan 0kbs als ik iemand als friend heb aangemerkt. Maar dat kan natuurlijk ook aan emule liggen. Dat moet ik dus nog even onderzoeken.

Edit: het lag aan emule. Met de update werkt het modem nu al maanden probleemloos!

Screenshots kan geregeld worden, zal ff kijken of ik dat hier op het forum voor elkaar krijg, anders email ik ze wel. Email, ik ben geen held met uploaden naar mijn website ;)

[ Voor 16% gewijzigd door IJzerboot op 04-10-2005 19:50 ]

Pagina: 1