Toon posts:

Encore Roll-over image

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje en als je naar de naam van mijn thread kijkt denk je van "die zie ik vaker voorbij komen". nou deze niet of ik heb het antwoord nog niet gevonden. In google kon ik ook niks vinden voor mijn probleem en hier dus ook niet.

Het zit zo:

Ik wil in Adobe Encore 1.5 een menu maken. Niet zomaar een menu. Dit menu moet interactive zijn.
Ik heb een tekst en een mannetje met een arm. Als ik met de muis over de tekst ga moet die arm dus wijzen naar die tekst.

Is dit mogelijk met Encore? Zo niet, met welk programma zou ik dit dan moeten doen?

( Dit is een commercieel project dus kan ik geen plaatjes tonen )

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je dat niet beter met Flash maken? En dit is ook eenvoudig zelf te bakken met HTML; gewoon de image van het mannetje telkens updaten zodat de arm juist wijst :) Waar heb je precies op gezocht op Google?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
John Preston schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:47:
Kun je dat niet beter met Flash maken? En dit is ook eenvoudig zelf te bakken met HTML; gewoon de image van het mannetje telkens updaten zodat de arm juist wijst :) Waar heb je precies op gezocht op Google?
Ik heb in het algemeen gezocht naar tutorials en ik heb gezocht naar roll-overs. beide leverde geen resultaat op

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

En je vond echt niets op Google? ;)

http://www.htmlcenter.com...orials.cfm/79/Javascript/ doet volgens mij precies wat jij wilt. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Note: ik wil het maken in encore kan ik dan ook javascript toevoegen dan?

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 16:57
John Preston schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:47:
Kun je dat niet beter met Flash maken?
Encore gebruik je toch om DVD-menu's te maken, dan lijkt het me dat je met Flash niet heel ver komt.

De beperking die je echter hebt (in DVD-spelers) is dat je slechts een 2 of 3 kleuren overlay kan gebruiken als 'rollover'. Je kan dus niet zomaar elk plaatje erin gooien. Je kan hooguit een plaatje gebruiken met een kleur dat een bepaald gebied highlight (een cirkel of vierkant om je knopje bijvoorbeeld). De niet-gehighlighte knopjes worden namelijk in de achtergrond meegerenderd.

Dat is tenminste hetgeen in de Encore help staat... :)

[ Voor 12% gewijzigd door Koen_R op 01-04-2005 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar kan dat ook met verschillende achtergrond plaatjes. zoals beschreven. mischien komt het niet helemaal duidelijk over dus ik leg het nog een keer uit. Ik heb een dvd menu met allemaal tekst linkjes. als ik over een van die tekst linkjes heen hoover moet mijn achtergrond veranderen. is dat mogelijk of kan ik beter een ander programma gebruiken?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50
Mijn schoonbroer gebruikt ook Encore om dvd-menu's te maken en hij vertelde me dat je gewoon in Photoshop een afbeelding met layers kan maken en die dan laten koppelen aan een bepaalde knop.

Als je dus een ventje maakt zonder arm, en dan op verschillende layers een arm op een verschillende positie, zou het mogelijk moeten zijn.

Moeten modjes niet eerst wat vooronderzoek doen vooraleer ze een suggestie maken? :P

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op maandag 04 april 2005 @ 09:31:
Mijn schoonbroer gebruikt ook Encore om dvd-menu's te maken en hij vertelde me dat je gewoon in Photoshop een afbeelding met layers kan maken en die dan laten koppelen aan een bepaalde knop.

Als je dus een ventje maakt zonder arm, en dan op verschillende layers een arm op een verschillende positie, zou het mogelijk moeten zijn.

Moeten modjes niet eerst wat vooronderzoek doen vooraleer ze een suggestie maken? :P
dus het zou in speciale layers moeten gedaan worden. want ik heb wel voor elke "mouse-over" een nieuwe background image

• Koen_R
Koen Rotteveel schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:43:
De beperking die je echter hebt (in DVD-spelers) is dat je slechts een 2 of 3 kleuren overlay kan gebruiken als 'rollover'. Je kan dus niet zomaar elk plaatje erin gooien.
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 09:14:
maar kan dat ook met verschillende achtergrond plaatjes. zoals beschreven. mischien komt het niet helemaal duidelijk over dus ik leg het nog een keer uit. Ik heb een dvd menu met allemaal tekst linkjes. als ik over een van die tekst linkjes heen hoover moet mijn achtergrond veranderen. is dat mogelijk of kan ik beter een ander programma gebruiken?
Nee, dat kan dus niet. En dat is geen beperking van Encore, maar van DVD spelers in het algemeen. Rollovers kunnen slechts als overlay (dus bovenop het bestaande, en niet eronder als schtergrond) gebruikt worden en in 1 kleur. Je kan maximaal 3 layers in photoshop toevoegen met plaatjes, maar deze worden bij het importeren terug in Encore echter geconverteerd naar 1 kleur per layer. Die 3 kleuren die je kan gebruiken kan je weer instellen in het menu 'menu'->'edit menu color set'.

Wat jij wil kan dus niet, en ook niet met een ander programma. Lees anders een de volgende onderdelen van de help in encore door, daar staat die beperking duidelijk in beschreven:

'Requirements when designing your own subpictures'
en
'About color sets for menus'

Verwijderd

Topicstarter
Koen Rotteveel schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:03:
[...]

[...]

Nee, dat kan dus niet. En dat is geen beperking van Encore, maar van DVD spelers in het algemeen. Rollovers kunnen slechts als overlay (dus bovenop het bestaande, en niet eronder als schtergrond) gebruikt worden en in 1 kleur. Je kan maximaal 3 layers in photoshop toevoegen met plaatjes, maar deze worden bij het importeren terug in Encore echter geconverteerd naar 1 kleur per layer. Die 3 kleuren die je kan gebruiken kan je weer instellen in het menu 'menu'->'edit menu color set'.

Wat jij wil kan dus niet, en ook niet met een ander programma. Lees anders een de volgende onderdelen van de help in encore door, daar staat die beperking duidelijk in beschreven:

'Requirements when designing your own subpictures'
en
'About color sets for menus'
oke dat is dan best wel klote. kijken of de klant hier mee tevreden kan zijn. mischien kan jij me wel helpen dat de tekst grooter word. dus als je met je muis erover heen gaat dat je tekst dan grooter wordt. is dat wel mogelijk?

• Koen_R
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:34:
[...]
oke dat is dan best wel klote. kijken of de klant hier mee tevreden kan zijn. mischien kan jij me wel helpen dat de tekst grooter word. dus als je met je muis erover heen gaat dat je tekst dan grooter wordt. is dat wel mogelijk?
Stel, je hebt een witte tekst op een zwarte achtergrond, dan kan je in 1 (zwarte) layer diezelfde tekst erop plakken zodat de hele achtergrond weer zwart is. Dan kan je in een tweede nieuwe (witte) layer dezelfde tekst plakken maar dan groter. Ook dit is alweer lastiger wanneer je geen zwarte achtergrond hebt, maar een plaatje, omdat je dan niet zomaar even die tekst weg kan toveren...

Het is wel duidelijk dat dit ook de reden is dat knopjes in een DVD menu van een film er zo vaak brak uit zien :)

Verwijderd

Topicstarter
Koen Rotteveel schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:47:
[...]

Stel, je hebt een witte tekst op een zwarte achtergrond, dan kan je in 1 (zwarte) layer diezelfde tekst erop plakken zodat de hele achtergrond weer zwart is. Dan kan je in een tweede nieuwe (witte) layer dezelfde tekst plakken maar dan groter. Ook dit is alweer lastiger wanneer je geen zwarte achtergrond hebt, maar een plaatje, omdat je dan niet zomaar even die tekst weg kan toveren...

Het is wel duidelijk dat dit ook de reden is dat knopjes in een DVD menu van een film er zo vaak brak uit zien :)
tja, het is niet anders. dan maar een saai menu.
Pagina: 1