[xp] USB harde schijf als removable harde schijf mounten.

Pagina: 1
Acties:
  • 833 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik heb dus sinds kort een usb harde schijf (combo, kan ook via firewire, maakt voor mijn verhaal niet zoveel uit)

Affijn, die gebruikt deze bridge chip:
http://tech.prolific.com.tw/visitor/v_fileBrw.asp de PLC307 combo dus. ofwel een USB <--> IDE bridgechip die ook toestaat DVD via usb aan te sluiten. Affijn. Disk inbouwen, inpluggen, formateren.

Nu wordt hij herkend als een exterene harde schijf. Nu wil ik hem laten laten herkkennen als een removable harde schijf, zodat je ook een "eject" mogelijkheid hebt en niet alleen een "stop device" mogelijkheid.

Nu denk je misschien, wat maakt het uit? inderdaad, niet zoveel, maar als een een "eject" kunt sturen naar een device dan kun je hem vaak beter unmounten. Nu moet ik vaak nog veel applciaties sluiten voordat stoppen van het device lukt.

Ook heeft removable media geen last van een "system volume info" stukje op de drive waar windows regelmatig op loopt te krassen.

Nu zul je zeggen: sorry, dat ligt vast in de driver. Dan vraag ik me af:
-Waarom kan ik een USB pendisk wel instellen (met tool meegeleverd met pendisk) als removable disk of a removable hard disk.
-De windows SPB2 driver kan ook een CD-ROM aansturen, dus die is zo generiek dat dit het probleem niet is. (toch)

Ook in truecrypt kun je met 1 vinkje aangeven of het een Harde schijf is of een removable disk. Dus het vrij triviaal om dat te veranderen ( in de source van truecrypt zag ik dat hij een deviceiocontrol deed met de optie "MOUNT" (=466944) om te bepalen of het removable media & read-only was)

-Ik heb gegoogled, en kom terecht in de microsoft ""mount manager" en de removable storage manager, maar het is me niet duidelijk HOE hij bepaald of het removable of non removable Media/apparaat is.
-Ik heb overwogen dit in OM te plaatsen, echter deze feature is geregeld in de windows drivers, en ik zoek dus specifiek een Microosoft oplosssing.

De vraag komt dus neer op: hoe regel je dat hij hem als removable media mount of formateert?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
*kick*

1 manier zou een tooltje kunnen zijn dat mountvol vervangt en daar de optie removable mee kan geven??

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.