hoe een hdtv opname knippen en dan naar .avi (divx)?

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik ben bezig met het bewerken van 2 grote 1gb hdtv .ts files die ik opgenomen heb met mijn dbox2, uiteindelijk hoef ik maar een opname te hebben van 40 mins, en moet reclames knippen en het laatste gedeelte staat op de 2e file van de opname. ik wil graag op frame basis knippen in de mpeg om de reclames eruit te krijgen, dit met zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies

ik ben dus al met een aantal tools aan de haal geweest, volgende heb ik al ondervonden:

gratis tooltje HDTVtoMPEG2 1.11 beta3 kan een .ts file makkelijk (stream copy) omzetten naar mpeg2, voordat ie de mpeg2 uitspuugt, kan je ook knippen in de file maar helaas niet op framebasis, het aan elkaar lassen van 2 files gaat wel goed, de grote file (2gb) heb ik getest met virtualdub daarna en GEEN fouten erin. ik moet wel 1 grote mpeg2 maken zonder te knippen in HDTVtoMPEG2, want anders komt virtual dub met fouten (synchronisatieproblemen).

Ik d8 nou 1 2gb mpeg2 maar maken en dan met virtualdubmpeg2 versie erin knippen (.ts laad virtualdub zowiezo niet), maar virtual dub heeft het geluid niet synchroom met het beeld dan :( in andere tooltjes die ik geprobeerd hem wel maar daar kom ik later op terug.

ik heb wat andere tooltjes daarna geprobeerd om in de mpeg 2 te knippen maar of je kunt niet per frame kiezen of het lukt wel maar dan moet ik hercoderen. ik vraag mij alleen af ofdat dat wel nodig is, omdat ik van mpeg naar mpeg weer gaat verlies ik dan kwaliteit.

het omzetten naar divx heb ik al geprobeerd, van ts direct met drdivx = slechte kwaliteit, van ts>mpeg2 (dmv HDTVtoMPEG2) en daarna naar divx = sublieme kwaliteit.

ik zie zowiezo al verbetering na de conversie van .ts naar mpeg2, veel minder blokken te zien. waarschijnlijk omdat .ts wat rauw wordt afgespeelt.

maar hoe moet ik op framebasis gaan knippen in de mpeg2? of direct de TS? :p