Toon posts:

[XP[ Shlwapi.dll corrupt, kan niet meer aanloggen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van Windows XP home editie problemen en de volgende fout melding:

Kan winlogon.exe niet starten omdat SHLWAPI.dll niet kan worden gevonden.

Bij de un-install van SP2 is de file corrupt geraakt en bij poging tot herstel ge-renamed terwijl de nieuwe nog niet op de schijf stond.

Ik heb getracht op te starten van de bijgeleverde rescue disk. Dit mislukte door ontbreken van Administrator password. Heb toen rescue disk XP en XP SP1 gedownload bij Microsoft.
Maar bij het starten van de disk krijg ik na een poosje dezelfde fout melding.

Alle gevonde oplossingen (op internet) gaan er vanauit dat een boot vanaf de rescue CD mogelijk is en zo in het besturingssysteem kan worden gekomen maar dat werkt bij mij dus niet, ik kan niet in mijn machine komen :(

Wat rest? Her-installeren van XP met daarbij het verlies van alle data??? :'(

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Waarom zou je je data verliezen bij een reinstall?

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

SP2 weer installeren. En als je de goede bestanden back-upped heb je geen verlies van data...

BOINC stats

Verwijderd

Maarreh, ik geloof dat je gewoon op de zelfde partitie opnieuw Windows kan installeren, evt in een andere map. Dan kan je nog alles backuppen en opnieuw schoon beginnen (of natuurlijk ranzig doen en gewoon verder werken).

[ Voor 30% gewijzigd door elevator op 01-04-2005 14:23 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even opgeschoond - tis hier geen hk natuurlijk ;)

Verder - qbis,

Ik pas je topic titel even aan - enkel 'shlwapi.dll' zegt wel heel weinig over je eigenlijke vraag natuurlijk :)