Toon posts:

Probleem Extern Bureaublad

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met me externe bureaublad instellingen als ik op me werk zit en ik ga naar http://10.0.0.138 de speedtouch 500 series en ik wil poort 3389 forwarden om externe bureaublad te gebruiken lukt het me niet.
http://members.chello.nl/~mmrapp/help/printscreen.JPG
Bij deze foto kunnen jullie precies zien welke fout nou heb ik ook een andere probleem.
Normaal zie je onder advanced -> Napt staan dus bij mij thuis ook.
Maar hier heb je geen napt maar nat ik denk dat daar het verschil inzit.

En zo moet je het toch doen?:
1. Verbinding maken met je router via je browser : typ 10.0.0.138 in (je router ip adres)

2. Links in de menu kolom klik je op NATP, hier krijg je te zien welke poorten al open staan. Je klik op NEW en als INTERNE IP adres type je het ip adres van je PC die je wil benaderen. Als Externet adres laat je staat wat er staat (0.0.0.0), INTERNE en EXTERNE port is 3389. Dit moet je een keer doen voor UDP en een keer voor TCP.

3. Druk op SAVE ALL. Klaar!

gezocht via Got Search :-D.

Moet je bij inside IP: deze ip 80.xxx.xxx.x of deze ip invoeren: 10.0.0.xxx ik zit namenlijk met 3 computers op werk en ik ben 10.0.0.xxx.

Kan iemand mij helpen aub?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 17:09 ]

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Dat klopt, maar als je vanaf je werk naar thuis wil moet je wel het ip-adres van thuis gebruiken en niet 10.0.0.138. Het kan ook zijn dat de functie op je werk wordt geblocked...

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
ja bij extern bureaublad typ ik mijn thuis ip in: 82.blb.ablab.labla.

de probleem is dat ik thuis wel Napt zie onder advanced en als ik apply druk dan doet die het ook alleen op me werk heb je geen napt maar NAT zoals bij de foto. en dan krijg ik een error

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 13:49 ]

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Dat ligt misschien aan de firmware. Dan moet je even de 2 versies vergelijken en anders updaten. www.speedtouch.nl

BOINC stats

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Het werkt wellicht beter als je voor intern adres het interne adres van je modem invult en voor het externe adres het ipadres wat je van je provider krijft...

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Verwijderd

Topicstarter
intern is dus 10.0.0.xxx bvb bij inside IP
en extern is dus: 82........... bij outside IP

toch of begreip ik het verkeerD?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 17:08 ]

• Mr. Happy
Idd :)

Remote Desktop

[ Voor 86% gewijzigd door Mr. Happy op 01-04-2005 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel nog een klein vraagje wat moet ik invullen bij domein als ik details doe?

• Mr. Happy
het domein waarvan de pc waarop je in wil loggen lid is...

Verwijderd

Inside ip adres: Ip adres van je pc waar je RDP aan hebt gezet

Outside ip adres: zou ik op 0.0.0.0 laten staan. Dit betekent dat het toegangelijk is van alle ip adressen op internet.
Zou je daar een ip adres invullen van bijv. een locatie waar je alleen maar zult connecten kun je dat ip adres invullen.
Met andere woorden alleen dat ip adres wat bij outside ip adres staat kan toegang krijgen via 3389 naar inside ip adres.

Inside port en outside port 3389

Dit zou gewoon moeten werken mits je de firewall niet hebt geconfigureerd op je Speedtouch.

Domein gewoon blanco laten.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:04
Ten eerste zou ik het IP van je internetverbinding even uit je post halen om problemen te voorkomen ;)

En die Error die je speedtouch geeft daar hebben er wel meer last van, ik heb zelf ook een speedtouch en deze error komt me meer dan bekend voor. Ik heb het apparaat van de allernieuwste firmware voorzien en al tig keer opniew (GOED!!!) ingesteld en toch blijf ik deze errors zo nu en dan tegenkomen :?

Wat ik persoonlijk overigens heb gedaan is een portforward van poort 3389 lokaal naar 443 op het internet. Zolang je geen webserver draait die gebruikmaakt van SSL is dit erg handig. Op 90% van de computers die over de RDP client beschikken kan je dan inloggen omdat 443 een poort is die vaak open staat. Alleen door goed geconfigureerde (hardware) firewalls en proxys kom je niet heen. Je moet dan wel achter je IP adres in RDP :443 typen dus zoiets: 12:34:56:78:443

edit:

Ow, btw je moet bij server adres in je speedtouch al helemaal niet je internet ip invullen, het best kun je deze gewoon leeglaten.

[ Voor 9% gewijzigd door GH45T op 01-04-2005 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
allemaal hartelijk bedankt voor al jullie berichten

• GH45T
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:34:
allemaal hartelijk bedankt voor al jullie berichten
Je IP adres staat nog altijd in je startpost, zowel in de tekst als in de afbeeldingen. Ik zou als ik jouw was dit zo snel mogelijk er uit halen. Het is niet handig als half Nederland weet dat jij RDP aan hebt staan...

Zet je Internet IP dus NOOIT ergens op een forum of op internet...

[ Voor 9% gewijzigd door GH45T op 01-04-2005 15:21 ]

Verwijderd

heb je internet op je werk via de proxy of via een gateway?

als die via een proxy gaat word het moeilijk :(

Groeten Freek

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:20:
[...]

Je IP adres staat nog altijd in je startpost, zowel in de tekst als in de afbeeldingen. Ik zou als ik jouw was dit zo snel mogelijk er uit halen. Het is niet handig als half Nederland weet dat jij RDP aan hebt staan...

Zet je Internet IP dus NOOIT ergens op een forum of op internet...
Dankjewel voor je hulp alleen deze ip is niet van mij ik heb maar wat getypt :9 ;) :*)

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:46

nhanssen

QVL is non-tweakers

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:45:
[...]

Dankjewel voor je hulp alleen deze ip is niet van mij ik heb maar wat getypt :9 ;) :*)
Lekker ventje, misschien zou hij wel van iemand anders zijn... }:O

Scheelde namelijk een haartje met die van mij... :(

Spec's PC

• GH45T
nhanssen schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:52:
[...]

Ja hij is inderdaad van iemand anders dus nogmaals een verzoek het ip adres uit de startpost te verwijderen, anders gaat er een XS4ALL abonnee niet gelukkig worden.

Verwijderd

Topicstarter
nhanssen schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:52:
[...]

Ahah misschien van je buurman :-D

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:56:
[...]

Ja hij is inderdaad van iemand anders dus nogmaals een verzoek het ip adres uit de startpost te verwijderen, anders gaat er een XS4ALL abonnee niet gelukkig worden.
heb het verwijderd sorry wist niet dat dit een probleem zou opleveren :-D

• GH45T
Sorry voor NOG een post over het IP adres in de startpost maar het staat er nog steeds hoor:
Moet je bij inside IP: deze ip xx.xx.xx.xx of deze ip invoeren: 10.0.0.151 ik zit namenlijk met 3 computers op werk en ik ben 10.0.0.151.
Pas dit aub even aan :)

Verwijderd

kzag toevallig dit topic voorbij komen... bij mij heeft het een tijd niet gewerkt omdat toeavllig de firewall waar ika chter zat het blockte...maar nu op een andere locatie werkt het dus wel :)

Maar nu dan de vraag, is het eigenlijk mogelijk om dan 2pc's in zo'n netwerk als bij de startpost is beschreven extern bureablad te doen?

dus de ene met het IP 10.0.0.151 en de ander met 153 (natuurlijk moet je ze dan ook allebij NAT-ten zeg maar.. maar kan dit?

• GH45T
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:01:
kzag toevallig dit topic voorbij komen... bij mij heeft het een tijd niet gewerkt omdat toeavllig de firewall waar ika chter zat het blockte...maar nu op een andere locatie werkt het dus wel :)

Maar nu dan de vraag, is het eigenlijk mogelijk om dan 2pc's in zo'n netwerk als bij de startpost is beschreven extern bureablad te doen?

dus de ene met het IP 10.0.0.151 en de ander met 153 (natuurlijk moet je ze dan ook allebij NAT-ten zeg maar.. maar kan dit?
Ja, je kan dan bijvoorbeeld 1 PC verbindingen laten accepteren op poort 3389 (standaard RDP) en de andere moet je op een andere poort zetten. Hoe je dit doet kun je hieronder lezen:
Use a registry editing tool to navigate to the following key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp

Change the value with the following details:

Data Type: DWORD
Value Name: PortNumber
Value: The number of the port you wish the RDP service to operate on, e.g. 12345 (Decimal)
Restart your computer for the changes to take effect.
Nadat je dit gedaan hebt maak je op je router zowel een NAT aan voor je pc welke op poort 3389 luistert met het goede IP erbij en je maakt een poort aan met de poort welke je in regedit hebt ingevuld met het juiste IP.

Als je nu verbinding gaat maken met je pc type je voor de ene pc je eigen internet-ip in met daarachter het poortnummer. Stel je hebt op pc 1 3389 gebruikt en op pc 2 3390 dan typ je bijvoorbeeld in xx.xx.xx.xx:3389 voor PC1 of xx.xx.xx.xx:3390 voor PC2. In principe kun je :3389 weglaten omdat RDP (als je zelf niet specifiek wat aangeeft) probeert te connecten naar poort 3389. xx.xx.xx.xx staat voor je internet ip.

En nog eens aan de TS haal dat ip daar eens weg 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door GH45T op 01-04-2005 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het geprobeerd ik had me zus thuis gebeld en ik heb haar verteld dat ze bij NAPT -> New dit moest doen:

Inside IP: 10.x.x.xxx Inside poort:3389
Oudside IP: 0.0.0.0 Oudside poort:3389
dit heb ik geprobeerd met tcp en udp

Inside IP:82.xxx.xxx.xxx Inside poort:3389
dit heb ik ook met tcp en udp geprobeerd.

Inside IP:82.xxx.xxx.xxx Inside poort:3389
Oudside IP: Ip van de plek waar ik een verbinding mee maak (me laptop op werk)(naar me pc thuis) Oudside poort:3389

Oudside IP: Ip van de plek waar ik een verbinding mee maak (me laptop op werk)(naar me pc thuis) Oudside poort:3389

Ik heb bij Configuratiescherm->windows firewall het vinkje aangezet bij Extern Bureaublad.(firewall staat uit)
Ik heb via eigenschappen deze computer->verbinding van buitenaf heb ik een vinkje gezet bij: Gebruikers mogen een extern verbinding met deze computer maken.

En als ik wil inloggen krijg ik deze probleem: http://members.chello.nl/~mmrapp/help/printscreen1.JPG

Ik kom er niet meer uit, ik heb gezocht op google en got search maar heb niks kunnen vinden.

Kan het zijn dat ik deze error krijg omdat ik ben verbonden via me werk waar we met zn 3e op 1 verbinding zijn aangesloten?

• GH45T
Je maakt het allemaal veel te moeilijk al zeg ik niet dat het onmogelijk is wat je wilt doen. Je hoeft maar 1 portmapping te maken en dat is wel op de speedtouch aan de kant van de computer welke je met extern bureaublad wilt gaan bedienen. Je maakt hier de volgende NAT translate aan:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/hans.teeuwen/rdp.png
Hier staat .x natuurlijk voor het ip adres van je eigen pc.

Nu ga je naar de client pc van waar je dus wilt inloggen. start de RDP client en vul het internet ip van je thuis in.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik gedaan maar ik krijg nog steeds dat probleem moet ik iets doen op de laptop waarmee ik verbinding wil maken naar me pc thuis?

• GH45T
Controleer nog eens goed of er geen firewalls zijn die de boel blokkeren

[ Voor 66% gewijzigd door GH45T op 01-04-2005 21:38 ]

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-04 09:20
dit heb ik geprobeerd met tcp en udp
Heb je ook al geprobeerd met én de tcp 3389 open én de udp 3389 open?

Bovenstaande manier met intern adres 10.0.0.150 en extern 0.0.0.0 werkt hier prima, maar heb wel een tcp én udp mapping...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.weidema/tv/rdp.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door SierdW op 02-04-2005 00:03 ]

Verwijderd

Tjonge nog is aan toe, ik gebruik zelfs een batch script om dit op pc's te configureren.
Dit kan en mag helemaal niet zo moeilijk zijn.

Zet eerst al je firewalls maar is uit en probeer het dan. Als het dan werkt hoef je niet in je NAT instellingen te zoeken maar in je firewalls.

De ene keer verander je hier wat en dan weer daar. Pak het meer gestructureerder aan.

Probeer eerst is als het mogelijk is om in je eigen lan verbinding te maken en dus niet via internet.

Alleen TCP hoeft maar open te staan van 3389.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 17:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo na aanleiding van gister heb ik vandaag alles geprobeerd thuis maar niks werkt ik heb alles geprobeerd.
Nu heb ik een uitgebreide voorbeeld gemaakt van wat ik doe zodat jullie duidenlijk kunnen zien hoe het zit.
als jullie op deze site kunnen kijken zullen jullie precies zien hoe ik het heb gedaan:
http://members.chello.nl/~mmrapp/probleem/

Ik hoop dat iemand me kan helpen ik weet echt niet meer hoe het zit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 17:23:
Hallo na aanleiding van gister heb ik vandaag alles geprobeerd thuis maar niks werkt ik heb alles geprobeerd.
Nu heb ik een uitgebreide voorbeeld gemaakt van wat ik doe zodat jullie duidenlijk kunnen zien hoe het zit.
als jullie op deze site kunnen kijken zullen jullie precies zien hoe ik het heb gedaan:
http://members.chello.nl/~mmrapp/probleem/

Ik hoop dat iemand me kan helpen ik weet echt niet meer hoe het zit.
Je kunt van je pc niet extern bureaublad connecten naar je eigen pc. Dit lijkt mij logisch maar ok.
Zet eerst is even je Windows Firewall uit en in je router alleen maar de 3389 TCP.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 17:27:
[...]

Je kunt van je pc niet extern bureaublad connecten naar je eigen pc. Dit lijkt mij logisch maar ok.
Zet eerst is even je Windows Firewall uit en in je router alleen maar de 3389 TCP.
Windows firewall stond al uit.
En op me router heb ik tcp alleen staan maar weer zelfde probleem

Verwijderd

DOe als test eens een default server.

Dus gewoon het hele handeltje doorsturen naar je interne ip.

• GH45T
Die melding krijg je volgens mij als je geen gebruikers hebt welke toegang hebben tot de remote session. Kies bij externe gebruikers selecteren (in systeemeigenschappen - extern bureaublad) een gebruiker uit of probeer eens via de rdp client te starten met start / uitvoeren / mstsc -console

[ Voor 3% gewijzigd door GH45T op 02-04-2005 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 20:06:
Die melding krijg je volgens mij als je geen gebruikers hebt welke toegang hebben tot de remote session. Kies bij externe gebruikers selecteren (in systeemeigenschappen - extern bureaublad) een gebruiker uit of probeer eens via de rdp client te starten met start / uitvoeren / mstsc -console
Geprobeert geeft de zelfde fout aan ik ben er echt moe van geworden ik zit er al de heledag mee nog steeds niks te vinden }) :(

• GH45T
Alistyle, voeg me even toe in msn: **********************

We posten onze bevindingen hier wel :)

[ Voor 51% gewijzigd door GH45T op 03-04-2005 00:51 ]

Pagina: 1