XS4All introduceert XXL Mailbox

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
http://www.xs4all.nl/nieu...al=nl&id=631&msect=nieuws
Internetgebruikers lopen steeds vaker aan tegen een volle mailbox. In plaats van 20 MB krijgen XS4ALL abonnees die een spamfilter gebruiken een mailbox van 500 MB, de grootste mailbox die momenteel door een Nederlandse provider aangeboden wordt. Volgens XS4ALL voldoet de traditionele opslaglimiet van internetaanbieders niet meer aan de wensen van de huidige internetter. Door het groeiend aantal ADSL aansluitingen - en een intensieve uitwisseling van foto's, presentaties en andere grote attachments via e-mail - hebben internetters behoefte aan meer opslagcapaciteit bij hun provider.

De uitbreiding van 20 naar 500 MB betekent dat 5 mailboxen gezamenlijk 2,5 GB aan opslagruimte bieden. Abonnees kunnen zo gemakkelijk berichten met grote bestanden ontvangen en bewaren. Zij hoeven hun mailbox minder vaak op te schonen en kunnen hun mail langer op de veilige mailserver van XS4ALL laten staan. Het voordeel van een mailarchief bij XS4ALL is dat abonnees altijd bij hun e-mail kunnen: thuis en op kantoor, onderweg met een mobiele telefoon of PDA en vanuit een internetcafe.

XS4ALL biedt deze service kosteloos aan abonnees die zich beveiligen met een spamfilter en op die manier indirect schijfruimte besparen. XS4ALL ziet graag dat abonnees zich actief beveiligen en wil daar op deze manier iets tegenover zetten. In de strijd tegen spam heeft XS4ALL een zeer effectief filter ontwikkeld, het XS4ALL Spamfilter, dat bepaalde spamkenmerken in de berichten controleert. Ook abonnees die zelf een spamfilter samenstellen komen in aanmerking voor de grote mailboxen. Het vergroten van de mailboxen gaat enkele dagen in beslag nemen.
En het is imho geen grap. Heb nl. net even geprobeerd en het is echt zo.

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/xs4all.png

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 19:24

Shuriken

Life is all about priorities

Een nieuwe dienst geintroduceert op 1 april zou je toch aan het denken moeten zetten.

Ben benieuwd hoeveel diskruimte xs4all heeft bijgekocht ;) 2,5 GB x het aantal abbo's is volgens mij flink wat :9

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:26
Shuriken schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:23:
Een nieuwe dienst geintroduceert op 1 april zou je toch aan het denken moeten zetten.

Ben benieuwd hoeveel diskruimte xs4all heeft bijgekocht ;) 2,5 GB x het aantal abbo's is volgens mij flink wat :9
Dat soort ruimte zullen ze wel al een tijdje hebben bij xs4all, helemaal sinds ze het nieuwe datacentrum zijn ingetrokken

|>

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 10:37
DoRRoN schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:15:
In plaats van 20 MB krijgen XS4ALL abonnees die een spamfilter gebruiken een mailbox van 500 MB, de grootste mailbox die momenteel door een Nederlandse provider aangeboden wordt.
Volgens mij klopt dat niet helemaal zie ook :

Hoe groot is mijn mailbox bij Demon?
Uw mailbox heeft geen maximale grootte: u kunt zoveel e-mails ontvangen als u maar wilt.

Maar wel een zeer goed initiatief van XS4ALL inderdaad!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Shuriken schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:23:

Een mailbox is vaak de spambox. Die blijft 20MB

165.000 * 4 * 500MB =330000000 MB + 165000 * 20Mb = 333300000 MB

Gaat waarschijnlijk ten koste van de Newzilla opslag :)

[ Voor 8% gewijzigd door bolke op 01-04-2005 13:29 ]

http://www.hroling.nl

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:48
Die berekeningen van jullie berekenen de maximale benodigde ruimte. Ik denk dat maar 5% van de gebruikers echt gebruik maken van die opslag ruimte, 95% haalt gewoon met outlook/thunderbird zijn mail op 1x in de zoveel tijd.

Van die 5% die wellicht wel enkel webmail gebruiken (of hun emailprog instellen om alles op de server te laten staan) is er ook maar een heel klein percentage wat echt op 500mb uitkomt. De meeste zullen meer dan voldoende hebben aan een paar mb.

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

En vergeet dan niet dat er eventueel (denk ik) zelfs nog gecomprimeerd opgeslagen kan worden.

• bvk
  • Laatst online: 13:06

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Xs4all is de laatste tijd sowiezo goed bezig, data limiet nu helemaal opgeheven, Newszilla heeft een langere retentie etc.

Denk dat ze gewoon meer dan voldoende capaciteit hebben en dit redelijk makkelijk kunnen doen, zeker als je (zoals al eerder opgemerkt) je bedenkt dat nooit alle gebruikers die totale 2,5 GB gaan volmaken.

Specs

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
bvk schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:50:
Xs4all is de laatste tijd sowiezo goed bezig, data limiet nu helemaal opgeheven, Newszilla heeft een langere retentie etc.

Denk dat ze gewoon meer dan voldoende capaciteit hebben en dit redelijk makkelijk kunnen doen, zeker als je (zoals al eerder opgemerkt) je bedenkt dat nooit alle gebruikers die totale 2,5 GB gaan volmaken.
Of ze hebben door dat de verbindingen vergeleken veel BBNed ISPs heel duur zijn dus proberen ze zulk soort trucks om klanten te blijven trekken? :P
Het verbaast me niet veel als Xs4all binnen een niet al te lange tijd IMAP gaat ondersteunen, dan is 500MB opslagruimte echt wel nodig :).

🌞🍃

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 02:38

tweakerbee

dus..?

Persoonlijk denk ik dat er best veel vraag is naar IMAP ondersteuning vanuit een provider. Veel mensen willen thuis en op hun werk, of thuis met een laptop en een desktop dezelfde mail zien. Er zijn eigenlijk maar twee serieuze mogelijkheden: IMAP of Exchange. De laatste is niet te doen, dus wordt het IMAP. Alleen kunnen mensen thuis niet zo'n server neerzetten.

POP3:leave_messages_on_server is niet nuttig omdat je dan je outbox/sent niet kunt zien. Ook even een draft opslaan en thuis of op een andere PC afmaken is er dan niet bij.

Met 500MB moet je het weliswaar een klein beetje schoonhouden, maar dat moet prima te doen zijn voor de meeste gebruikers. Ben alleen bang dat IMAP veel processorcapaciteit vreet. En veel I/O genereerd. Zal voor de providers dus waarschijnlijk een vrij dure aangelegenheid worden.

You can't have everything. Where would you put it?

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 16:37
Ik lees dit net op Fok.nl. Moeten de jongens van T.net de frontpage niet even updaten :? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door qwertyuiop op 01-04-2005 23:51 ]

• Icey
qwertyuiop schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:51:
Ik lees dit net op Fok.nl. Moeten de jongens van T.net de frontpage niet even updaten :? ;)
Het is geen wereldschokkend nieuws ofzo. Het is een popmailbox, 99% van de mensen leegt dat 1x per week, dus meer dan een paar kb zal er echt niet instaan.

Het word pas nieuws als ze IMAP aanbieden.

• Buzz_Lightyear
  • Laatst online: 20:13

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Dat is de reden waarom XS4ALL IMHO de beste ISP van Nederland is...gratis EN goede service.
5 mail boxen -> tesamen 2,5 Gb mailboxruimte.
(bovendien, retrieve met POP hoeft niet te betekenen dat je ook daadwerkelijkde mail weghaald van de servers, mail kan ook op de server blijven staan als je dat wilt)

Alleen is IMAP idd nog een groot gemis...maar goed, zal ook vast niet lang meer duren (1 april 2006? :P)

An Explanation of l33t Speak

• kamerplant
  • Niet online
Buzz_Lightyear schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:09:
Dat is de reden waarom XS4ALL IMHO de beste ISP van Nederland is...gratis EN goede service.
Krijg jij het gratis? Ik betaal er elke maand 60 euro voor, niet eerlijk :{.
Alleen is IMAP idd nog een groot gemis...maar goed, zal ook vast niet lang meer duren (1 april 2006? :P)
Dit schreef Cor Bosman op 5 oktober 2004:
Er zijn wel plannen richting IMAPS maar dat moet nog goed uitgezocht worden. Het probleem is dat het een totale ommezwaai betekent in hoe email afgehandeld wordt. Ipv dat wij 'store and forward' doen, dus je haalt je email op en delete het bij ons, gaan we ineens alleen 'store' doen. Maw, mensen zullen hun email laten staan bij ons, want dat is waar imap handig voor is.

Dit betekent veeeeel meer diskspace (gemiddelde per klant is nu 1MB!), veel meer servers, enz. Dat doen we niet over 1 nacht ijs.

Cor
Aangezien die 'veeeeeel meer diskspace' nu geregeld is... :P

🌞🍃

• Buzz_Lightyear
  • Laatst online: 20:13

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Datafeest schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:40:
Krijg jij het gratis? Ik betaal er elke maand 60 euro voor, niet eerlijk :{.
:P Het bedrag dat ik sinds 2001 betaal voor ADSL Basic (qua snelheid/opties) betaal ik nu nog steeds. Wordt netjes elke maand gecorrigeerd...
Maar ondertussen is de snelheid van 512 -> 3000 en me mailbox van 20 -> 500

Dus niet gratis...maar het voelt wel zo :)

[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 02-04-2005 10:45 ]

An Explanation of l33t Speak

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Leuke vooruitgang, dat zeker. Toch vind ik het vreemd dat providers het toch nog zo lang hebben laten duren. Overigens denk ik nu ook dat andere providers snel overstag zullen gaan met grotere mailboxen.

Wel grapig dat ik al ruim een jaar bij mijn hosting provider een onbeperkte inbox heb. Heb er al verscheidene keren +500 mb in gehad. Zij hebben geen zin om klanten te gaan limiteren of te gaan gokken hoeveel ze max mogen dragen, zij doen gewoon een fair use policy. Mocht een klant er langdurig misbruik van maken dat tenkoste gaat van anderen, dan pas worden er maatregelen getroffen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• kamerplant
  • Niet online
Ch!pY-J schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 11:25:
Leuke vooruitgang, dat zeker. Toch vind ik het vreemd dat providers het toch nog zo lang hebben laten duren. Overigens denk ik nu ook dat andere providers snel overstag zullen gaan met grotere mailboxen.

Wel grapig dat ik al ruim een jaar bij mijn hosting provider een onbeperkte inbox heb. Heb er al verscheidene keren +500 mb in gehad. Zij hebben geen zin om klanten te gaan limiteren of te gaan gokken hoeveel ze max mogen dragen, zij doen gewoon een fair use policy. Mocht een klant er langdurig misbruik van maken dat tenkoste gaat van anderen, dan pas worden er maatregelen getroffen.
Ieuw! Een Fair Use Policy op opslagruimte, wegwezen daarzo :X

🌞🍃

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 16:37
Icey schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 00:28:
[...]

Het is geen wereldschokkend nieuws ofzo. Het is een popmailbox, 99% van de mensen leegt dat 1x per week, dus meer dan een paar kb zal er echt niet instaan.

Het word pas nieuws als ze IMAP aanbieden.
Xs4all biedt 2,5GB mailbox aan klanten met spamfilter ;). Nu is het oud nieuws :+

[ Voor 3% gewijzigd door qwertyuiop op 02-04-2005 14:26 ]

• kamerplant
  • Niet online
Chutney schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:24:
[...]

Volgens mij klopt dat niet helemaal zie ook :

Hoe groot is mijn mailbox bij Demon?
Uw mailbox heeft geen maximale grootte: u kunt zoveel e-mails ontvangen als u maar wilt.

Maar wel een zeer goed initiatief van XS4ALL inderdaad!
Ik dat leuk crossposten op de frontpage, komt hier deze reactie op:
Uw e-mails blijven maximaal 35 dagen op de server staan. E-mails die u reeds gelezen heeft, zullen dan worden verwijderd. E-mails die u nog niet gelezen heeft, zullen automatisch worden teruggestuurd naar de afzender, met de melding dat u de e-mail niet heeft gelezen.

Dat is de limiet waarom niemand het wilt en daarom niet populair is
Kortom: Leuk bedacht, maar dit heeft weinig met 'onbeperkte opslag' te maken. :+

🌞🍃

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Even een vraagje, je mailbox staat toch op dezelfde space als je website bij xs4all? Heb je dan bij xs4all ook niet meer webspace?

IMHO vind ik de 50Mb webspace een beetje erg laag, die grens stoorde ik me meer dan aan de mailbox-size. Ik weet niet eens wat de max was, wanneer zou je die uberhaupt halen als je gewoon een pop-client gebruikt?

edit:
op http://gathering.tweakers...pdate_message/23105662/0/ staat:
• 50 MB voor website :(

[ Voor 14% gewijzigd door Tukk op 02-04-2005 15:18 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Ik ga die extra ruimte gebruiken als backup voor belangrijke zaken. Gewoon mailen naar een van je vier resterende (niet hoofdaccount) pop-boxen en deze accounts verder niet configureren in je mail client.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Disciplus-Simplex schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 20:29:
Ik ga die extra ruimte gebruiken als backup voor belangrijke zaken. Gewoon mailen naar een van je vier resterende (niet hoofdaccount) pop-boxen en deze accounts verder niet configureren in je mail client.
En dan ben je na 35 dagen je backup kwijt want dan delete xs4all het. Zie mail policy van xs4all

http://www.hroling.nl

• TrailBlazer
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

kwestie van iedere maand een nieuwe backup maken de vraag is ook wat is de waarde van een backup van een maand

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bolke schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 08:16:
En dan ben je na 35 dagen je backup kwijt want dan delete xs4all het. Zie mail policy van xs4all
Heb je een bron? Die quote die Datafeest in "XS4All introduceert XXL Mailbox" plaatst is van Demon, niet van XS4ALL.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-02 21:39

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

... en daarom gebruik ik dus Fastmail. Die hebben wel IMAP(s), en zelfs over een willekeurige poort, dus kan ik overal bij al m'n e-mail.

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• Icey
[...]

Denk je serieus dat xs4all na 35 dagen je mail weggooit. Whaha, grappig :D. Xs4all gooit niet jou mail weg, tenzij deze in de spambox staat. Die mailtjes moet je wel 1x in de 35 dagen checken.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die mail policy van 35 dagen is van demon.
Graag een beetje zorgvuldigheid voordat je praatjes gaat rondstrooien.

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
*schopt*

Xs4all experimenteert nu ook met IMAP. In xs4all.general loopt er een thread over:

http://groups.google.nl/g...db31a02c2?scoring=d&hl=en

Een quote van de betreffende xs4all medewerker die die IMAP-server (dovecot) heeft ingericht:
Als 't goed bevalt, en de bugs er uit zijn gestreken, en de software
netjes door de beta is gekomen en "echt" af is, is 't de bedoeling dat dit
een officiele dienst wordt. Op dat moment zal ie ook 'imap.xs4all.nl' gaan
heten. Tot die tijd heet ie 'userimap.xs4all.nl', om te voorkomen dat
mensen hem 'per ongeluk' gaan gebruiken.
Weer erg fijn van xs4all :)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Woei, kijk, dat zijn de dingen waar we op zitten te wachten :D

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1