Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• leftbird
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11-2024
Een zekere firma heeft een nieuw veilig toegangcontrolle systeem ontwikkeld (dit gaat dus om fysieke toegang zoals het openen van deuren e.d.) Dit werkt via de nummer herkening van je telefoon je belt in naar een centrale en die centrale kijkt naar je nummer zonder een verbinding op te zetten. Staat jouw nummer in de database dan kan er toegang verleent worden.

Opzicht een goed idee je hoeft geen pasjes transponders e.d mee te slepen en een GSM heeft bijna iedereen wel. Maar nou is mijn vraag hoe veilig is dit. Zelf heb ik geen verstand van GSM protocolen maar is nummer herkening wel zo veilig. Mijn vraag is dus, nummer herkening valt daar op 1 of andere manier aan te sleutelen.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11 20:09

qless

...vraag maar...

Ja, de provider kan dat doen. (net als met reverse DNS)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Jah dat kan idd,,,

maar de vraag was, zouden evt h4ckers dat òòk kunnen? Persoonlijk denk ik niet, maar ach wie ben ik? ;)

Het idee is goed, maar dan moet het voor een 'aantal' personen zijn, niet als je 's ochtends op je werk komt dat iedereen naar de server staat te belle :P 8)7

Verwijderd

Als ze het maar niet via sms gaan doen, ik kan me namelijk nog herinneren dat ik via de vaste telefoon met smartsms (of zoiets) smsjes kon sturen met elk nummer dat ik wilde

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 20:14
En Via internet kan dat ook, dus sms moet echt afvallen. SMS gewoon blokeren, maar 1 x overlaten gaan moet toch kunnen. Hoe belangrijk is het dat er geen anderen binnenkomen ? Want een telefoon kan bij zeer waarde volle spullen natuurlijk gejat worden

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Is een pasje bovenhalen niet makkelijker / sneller dan je gsm nemen en bellen?

Nog een probleempje dat ik zie, is er maar 1 deur die zo geopend moet worden?
Als er verschillende deuren zijn, dan zul je verschillende nummers moeten nemen, een voor elke deur. En dat zal niet echt makkelijk zijn voor de gebruiker. Belt de gebruiker verkeerde nummer en staat de deur aan andere kant van het bedrijf open... Ofwel een systeem van "Druk 1 voor voordeur, druk 2 voor achterdeur, ..."

Mij lijkt het alleen onhandig om m'n gsm in m'n jaszak te moeten gaan zoeken voor een deur open te doen. En wat doe je btw met mensen die geen gsm hebben/willen? (ja, die bestaan nog...)

• leftbird
Via SMS gaat het niet de centrale kijkt alleen naar je nummer zonder "op te nemen" dus er zijn ook geen belkosten. Hoe het nou zit als je thuis ff dat nummer belt weet ik nog niet. ik neem aan dat er een tijd relais tussen zit die de deur maar een seconde of 3,4 ontgrendeld.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
De methode is onveilig.
De laatste tijd duiken er namelijk steeds meer berichten op over criminele organisaties die gebruik maken van caller id spoofing via VOIP. voorbeeld

Verwijderd

En niet alleen door criminelen, er zit big business in caller id spoofing! klik.
/edit: misschien ook niet, meneer heeft nog geen klanten...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 11:35 ]

• leftbird
kijk zulke dingen wou ik graag weten. Dus het komt er opneer dat dit dus ook niet veilig is . Nou dan blijft er nog maar 1 ding over. Nietmachine,chip,werknemer "Meneer Jansen melden bij de bedrijfsarts graag"

Verwijderd

al gedacht aan broekzakbellers? je loopt in de supermarkt, iemand loopt tegen je aan, je telefoon belt per ongeluk, en de deur van je werkgever (80 km verderop) springt open :P

• leftbird
Nou daar hebben ze tegenwoordig toetsenblokkering voor. Om dingen als perongeluk bellen, naar verkeerde deur bellen gaat het eigenlijk nog niet eens. Ik wil eerst weten hoe veilig nummer herkening is en daar hebben henk en sputnik mij al een eind mee opweg geholpen.
Pagina: 1