Een zekere firma heeft een nieuw veilig toegangcontrolle systeem ontwikkeld (dit gaat dus om fysieke toegang zoals het openen van deuren e.d.) Dit werkt via de nummer herkening van je telefoon je belt in naar een centrale en die centrale kijkt naar je nummer zonder een verbinding op te zetten. Staat jouw nummer in de database dan kan er toegang verleent worden.
Opzicht een goed idee je hoeft geen pasjes transponders e.d mee te slepen en een GSM heeft bijna iedereen wel. Maar nou is mijn vraag hoe veilig is dit. Zelf heb ik geen verstand van GSM protocolen maar is nummer herkening wel zo veilig. Mijn vraag is dus, nummer herkening valt daar op 1 of andere manier aan te sleutelen.
Opzicht een goed idee je hoeft geen pasjes transponders e.d mee te slepen en een GSM heeft bijna iedereen wel. Maar nou is mijn vraag hoe veilig is dit. Zelf heb ik geen verstand van GSM protocolen maar is nummer herkening wel zo veilig. Mijn vraag is dus, nummer herkening valt daar op 1 of andere manier aan te sleutelen.