Vandaag is er een nieuwe server aangekomen waarop Windows 2000 moet komen (een van de laatste Windows machines die er nog over blijven). Dus vrolijk CD'tje er in gedaan, installatie start... tot je daadwerkelijk dingen wilt gaan installeren.
In de machine zit een SCSI bootdisk van 36Gb en 2 SCSI disks van 72Gb in RAID 1. Probleem bij installatie is dat hij geen schijf kan vinden om op te installeren. Dat kan best kloppen, want hij kent de specifieke drivers niet natuurlijk.
Gelukkig zit er een CD'tje bij met drivers
vrolijkheid. Dus netjes op F6 rammen bij het begin van de installatie, waarna ik netjes een menu krijg voor het installeren van eigen drivers. Als ik dan echter op S druk, krijg ik de volgende melding:
Ander technisch vraagje: Kan je, als hij door die driverselectie heen zou komen, drivers installeren van CD-Rom, of ben je dan weer gedegradeerd tot een floppy-drive (die er niet in zit)?
In de machine zit een SCSI bootdisk van 36Gb en 2 SCSI disks van 72Gb in RAID 1. Probleem bij installatie is dat hij geen schijf kan vinden om op te installeren. Dat kan best kloppen, want hij kent de specifieke drivers niet natuurlijk.
Gelukkig zit er een CD'tje bij met drivers
En als je de any key indrukt kom je uiteraard in het vorige scherm, waar ik op die S gedrukt heb. Ofwel ik krijg Windows 2000 niet geinstalleerd, want er zijn geen bekende disks en ik kan geen aparte drivers aangeven. Wat kan ik hiermee doen?An unexpected error (0) occured at
line 962 in D:\nt\private\ntos\boot\setup\oemdisk.c
Press any key to continue
Ander technisch vraagje: Kan je, als hij door die driverselectie heen zou komen, drivers installeren van CD-Rom, of ben je dan weer gedegradeerd tot een floppy-drive (die er niet in zit)?
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.