[2000] Scsi Raid > unexpected error (0) in oemdisk.c

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:28

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Vandaag is er een nieuwe server aangekomen waarop Windows 2000 moet komen (een van de laatste Windows machines die er nog over blijven). Dus vrolijk CD'tje er in gedaan, installatie start... tot je daadwerkelijk dingen wilt gaan installeren.

In de machine zit een SCSI bootdisk van 36Gb en 2 SCSI disks van 72Gb in RAID 1. Probleem bij installatie is dat hij geen schijf kan vinden om op te installeren. Dat kan best kloppen, want hij kent de specifieke drivers niet natuurlijk.

Gelukkig zit er een CD'tje bij met drivers :) vrolijkheid. Dus netjes op F6 rammen bij het begin van de installatie, waarna ik netjes een menu krijg voor het installeren van eigen drivers. Als ik dan echter op S druk, krijg ik de volgende melding:
An unexpected error (0) occured at
line 962 in D:\nt\private\ntos\boot\setup\oemdisk.c

Press any key to continue
En als je de any key indrukt kom je uiteraard in het vorige scherm, waar ik op die S gedrukt heb. Ofwel ik krijg Windows 2000 niet geinstalleerd, want er zijn geen bekende disks en ik kan geen aparte drivers aangeven. Wat kan ik hiermee doen?

Ander technisch vraagje: Kan je, als hij door die driverselectie heen zou komen, drivers installeren van CD-Rom, of ben je dan weer gedegradeerd tot een floppy-drive (die er niet in zit)?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
kopieer de drivers naar floppy

should solve your problem

tenzij je niet de juist drivers hebt...

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
kopieer de drivers naar floppy
Dat zou een windows error oplossen?
tenzij je niet de juist drivers hebt...
Officieel server bedrijf, nieuwe server, cd bijgeleverd.. lijkt me wel :)
...of ben je dan weer gedegradeerd tot een floppy-drive (die er niet in zit)?
En dan nog... er zit dus geen floppy drive in het apparaat. Uiteraard wel aan te sluiten als ik alles open sloop, maar geen idee of ik hier uberhaupt een fdd in de buurt heb liggen los.

[ Voor 41% gewijzigd door Kaastosti op 01-04-2005 12:07 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows kan - tenzij je de drivers opneemt in de Windows installatie media - enkel additionele drivers van diskette laden ja, niet van CD-ROM :)

Het zou mij niet verbazen als je deze error krijgt omdat er geen diskette drive is aangesloten overigens :)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Voor de test even Windows XP CD er in gedaan.. die geeft uiteindelijk ook een error, maar dan omdat er inderdaad geen diskette met drivers gevonden kan worden. Die van Win2k doet me echter meer denken aan een leesfout van CD oid.

Maar goed, ik ga wel proberen een fdd aan te sluiten.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:56

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Als je een NIEUWE server hebt ontvangen, dan heb je daar vast ook een management cd bij gekregen (Dell doet dit, Compaq, IBM, HP doen dit allemaal), cd erin, configgen, OS cd erin, en installeren met die hap. Krijg je gewoon de juiste drivers, geen gekloot met drivers cd-tjes, diskettes, etc...

I play my enemies like a game of chess...

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Was een goede suggestie, die CD eens proberen te booten. Ik krijg dan een soort boot-menu met de volgende opties:
Press any key within the next 5 seconds to boot from floppy
Wait for 5 seconds to boot from hard disk
Werkelijk briljante management CD ;) Daar heb ik dus vrij weinig aan. Ik heb nu de server open gemaakt met het idee om een floppy drive aan te sluiten. Wat blijkt? Er zit uberhaupt geen floppy power aansluiting aan die voeding :| Wie verzint zoiets?

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:56

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Heb je uberhaupt geprobeerd een any key te doen. Vaak hebben dit soort cd's een soort van floppy emu om van te booten. Alsof je een bootable floppy brand op een cd..

I play my enemies like a game of chess...

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Heb je uberhaupt geprobeerd een any key te doen
Nu wel :) Inderdaad een "Driver Diskette Maker" ... weer jammer van dat 'diskette' gedeelte ;)

Maar ondertussen is het gelukt om met een tweede voeding de fdd van power te voorzien. Paar draadjes verbinden en die gaat ook zonder mobo aan :P En ziedaar, na een paar settings in de BIOS wil hij waarempel wel starten.

En dus heeft die diskette maker nu wel zin :P ik heb er iig weer vertrouwen in :)

[ Voor 53% gewijzigd door Kaastosti op 01-04-2005 15:54 ]

Pagina: 1