De volgende Javascript code heb ik gegenereerd. Deze wordt als HTC in mijn CSS geinclude. Deze code werkt perfect in Firefox; IE wil het echter niet doen. Ondanks dat de lijst netjes wordt gegenereerd lijken de headerAnchor's niet te worden gegenereerd. Een gebrek aan debugmogelijkheden in IE (deze bied immers geen JS console) leidt tot een door mij niet op te lossen probleem.
Online voorbeeld met HTML code erbij ter referentie:
spider007.net/upload/generateInPageNavigation_example.html
Bovenstaande werkt bij mij dus wel in Firefox; maar niet in IE6. Ideeen / tips?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| function generateInPageNavigation(){ var headers = window.document.getElementsByTagName('h2'); var navigationDiv = window.document.getElementById('inPageNavigation'); for (var i=0; i<headers.length; i++ ){ header = headers[i]; headerAnchor = window.document.createElement('a'); headerAnchor.name = 'headerLink' + i; header.parentNode.insertBefore(headerAnchor, header.nextSibling); navigationLink = window.document.createElement('a'); navigationLink.href = '#headerLink' + i; navigationLink.title = "Jump to '" + header.innerHTML + "'"; navigationLink.innerHTML = header.innerHTML; navigationDiv.appendChild(navigationLink); navigationDiv.appendChild(window.document.createElement('br')); } } |
Online voorbeeld met HTML code erbij ter referentie:
spider007.net/upload/generateInPageNavigation_example.html
Bovenstaande werkt bij mij dus wel in Firefox; maar niet in IE6. Ideeen / tips?
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate