Toon posts:

PC start wel maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een probleem, ik heb 2 weken geleden een nieuwe pc gekocht alles deed het goed, behalve 2 dingetjes ik had een paar spontane reboots gehad, en af en toe als ik mijn pc aanzette kreeg ik geen beeld, maar dat was kwestie van uit en aan en klaar is kees. Nu echter is het laatste probleem nogal wat groter geworden... Als mijn pc uit is en ik zet hem weer aan moet ik hem soms wel 15 keer aan en uit zetten voordat ik wel beeld krijg. Dus ik d8 hmm misschien ram kapot ik alles geprobeerd met 2 chips andere sloten alleen samen, niets helpt. Nu kwam ik net tot de ontdekking dat heel vaak als ik mijn pc start de koeler van mijn videokaart niet gaat draaien:S. En de keren dat ik wel beeld krijg zijn ook precies de keren dat de koeler wel aangaat bij het opstarten. Die keren krijg ik ook altijd in het begin artifacts in mijn scherm, dit is opzich wel te verklaren als ik meerdere malen moet opstarten (zonder koeling) voordat het hele zwikje werkt. Ik snap het niet, het probleem blijft een beetje dat het alles kan zijn:).

Specs:
DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D
AMD Athlon 64 3500+ BOXED (Socket 939) *WINCHESTER*
Corsair 1024MB PC3200@233 TwinX DDR SDRAM
NEC DVD +-R/+-RW ND-3520 DD zwart OEM
Antec NeoPower 480W
Comscom Moon Light zilver
AMD Athlon 64 3500+ 2.20GHz HW 512kB S939 Box
LG DVD-ROM GDR8163B 16x/52x Bulk (zwart)
Maxtor 300GB SATA150 16MB FDB, 6B300S0
XFX Videokaart PCI-e GeForce 6800GT 256MB DDR3 2xDVI/TV PCI-e!
Samsung 710T

Wie helpt mij :'(

Verwijderd

Wel goed in AGP geduwd? Krijg je ook piepjes als hij niet start? Eventuele extra voedings-connector goed aangesloten?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:21

Shunt

Boe

mm kan zijn dat de fan gewoon kapot is. aangezien veel kaartjes niet werken zonder dat de fan aan gesloten is. teminste mijn 4400 niet. ik zou zeggen breng hem eens trug. heb je trouwens de extra voedings conector wel aan gsloten. kwam laats langs een vriend van me met het zelfde probleem en die was dus die conector vergeten aan te sluiten. :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
hey

het is een pci-e kaart, en ja die connector heb ik aangesloten en gechecked:). Alles is goed aangeduwd en krijg geen piepjes oid.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net nog wat anders ontdekt, ik heb de pci-e kabel op de antec verangen door nog een molex kabel, en toen dmv een 2molex naar pci-e converter die op me gf6800 aangesloten, toen ging de fan van de vid card wel draaien en leek het goed te gaan, totdat hij bij het DFI bootscreen aankwam en toen stond ineens de processorkoeler stil. Dus ik snel pc uit. Nu doet hij dit constant. Ik snap het niet.

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Probeer eens een andere voeding (ookal is die ruim voldoende), heb je je prockoeler op je mobo aangesloten of direct op de voeding (direct is aan te raden!)? Denk dat daar het probleem kan zitten. Anders denk ik vidcard.

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Topicstarter
andere voeding ga ik nu proberen, verder zit proc koeler direct op mobo

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:41:
ik heb net nog wat anders ontdekt, ik heb de pci-e kabel op de antec verangen door nog een molex kabel, en toen dmv een 2molex naar pci-e converter die op me gf6800 aangesloten, toen ging de fan van de vid card wel draaien en leek het goed te gaan, totdat hij bij het DFI bootscreen aankwam en toen stond ineens de processorkoeler stil. Dus ik snel pc uit. Nu doet hij dit constant. Ik snap het niet.
Heb je C&Q niet toevallig aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het probleem gevonden en het is opgelost.. maar ik dacht zal het toch ff melden, na via RMA enz alles ong te hebben vervangen bleek het de videokaart te zijn, hiervoor zal ik morgen een nieuwe ontvangen, bedankt voor de hulp _/-\o_

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 13:36

Exigence

dnkroz

Dat de processorkoeler stil blijft staan klopt wel hoor :) Standaard staat in het BIOS ingesteld dat beneden een bepaalde temperatuur (standaard 25 graden celcius) de CPU koeler uit gaat. Dus maak je geen zorgen ;)

Verwijderd

Probeer je vid kaart eens bij iemand anders, ik bedoel, je krijgt geen piepjes, en volgens jou is de fan niet kapot, en heb je de connectors aangesloten... denk ik.,.. OF! je hebt um NIET goed in je poorten gedouwd... of je videokaart is gewoon dood!

Let Wel OP! het blijft Electronica, ook als is het splinternieuw, het kan spontaan kaduk gaan.

Verwijderd

Begin eens from scratch
- Check de CPU + fan
- Verwijder alles wat niet nodig is
- Je hebt alleen een Videokaart nodig, de rest zoals geluidskaart en IDE kabels enzo kan weg.
- Sloop steeds wat meer weg tot het werkt, dan weet je waar de oorzaak zat.
- Als dat niet helpt.. ja dan heb je een probleem. Probeer dan eens je videokaart in een andere pc uit. Want ik denk dat het je videokaart is die dit rottige probleem veroorzaakt. :)
Pagina: 1