Toon posts:

[2000] RIS: Setup kan de partitie niet formatteren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kom ik wederom weer met mijn ris problemen. Ik heb een paar images gedraaid, vervolgens wil ik een andere pc 'rissen'.. en krijg ik de melding

"setup kan de partitie niet formatteren. de schijf is mogelijk beschadigd"

Het ligt niet aan de pc want dit gebeurd met meerdere pc's. En hij deed het net zo goed, ik kan ook nergens op internet vinden over deze foutmelding.

Het is een w2k server waar ris op draaid. Diezelfde image heeft het prima gedaan en plotseling krijg ik deze melding..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zijn het allemaal dezelfde type PC's die je probeert te rissen? Types die je voorheen nog niet hebt geprobeerd te RISen?

In ieder geval - met welk OS probeer je te rissen? Zet dat altijd even in je topic titel conform de Windows Operating Systems Policy aub :)

Verwijderd

Topicstarter
stairs schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:09:
Zijn het allemaal dezelfde type PC's die je probeert te rissen? Types die je voorheen nog niet hebt geprobeerd te RISen?

In ieder geval - met welk OS probeer je te rissen? Zet dat altijd even in je topic titel conform de Windows Operating Systems Policy aub :)
Ik heb 2 type pc's een nec vl4 en een ml6, met de vl4 is het al vaker gelukt maar nu ineens niet meer. ML6 lukte ook altijd maar nu OOK niet meer.

Ik probeer er een w2k pro versie op te zetten.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:31
Je hebt het over een image, hoe groot was de image van de pc waarmee je de clone gemaakt hebt. Hiervoor werkte het wel, wat heb je in tussen tijd veranderd? Post ook even je ris config hier, dat maakt het debuggen iets makkelijker :).

Verwijderd

Topicstarter
[data]
floppyless = "1"
msdosinitiated = "1"
OriSrc = "\\%SERVERNAME%\RemInst\%INSTALLPATH%\%MACHINETYPE%"
OriTyp = "4"
LocalSourceOnCD = 1

[SetupData]
OsLoadOptions = "/noguiboot /fastdetect"
SetupSourceDevice = "\Device\LanmanRedirector\%SERVERNAME%\RemInst\%INSTALLPATH%"

[Unattended]
NoWaitAfterTextMode = 0
FileSystem = LeaveAlone
ExtendOEMPartition = 0
ConfirmHardware = no
NtUpgrade = no
Win31Upgrade = no
TargetPath = \WINNT
OverwriteOemFilesOnUpgrade = no
OemSkipEula = yes
InstallFilesPath = "\\%SERVERNAME%\RemInst\%INSTALLPATH%\%MACHINETYPE%"
OemPreinstall = yes
DriverSigningPolicy = Ignore
OemPnPDriversPath = "drivers\audio;drivers\nic;drivers\video"

[UserData]
FullName = "administrator"
OrgName = "***********************************"
ComputerName = %MACHINENAME%
ProductId = "***********************************"

[GuiUnattended]
AutoLogon = yes
AutoLogonCount = 1
OemSkipWelcome = 1
OemSkipRegional = 1
TimeZone = 110
AdminPassword = "**************"

[LicenseFilePrintData]
AutoMode = PerSeat

[Display]
ConfigureAtLogon = 0
BitsPerPel = 32
XResolution = 1024
YResolution = 768
VRefresh = 60
AutoConfirm = 1

[Networking]
ProcessPageSections=Yes

[Identification]
JoinDomain = %MACHINEDOMAIN%
CreateComputerAccountInDomain = No
DoOldStyleDomainJoin = Yes

[NetProtocols]
MS_TCPIP=params.MS_TCPIP

[params.MS_TCPIP]
; transport: TC (TCP/IP Protocol)
InfID=MS_TCPIP
DHCP=Yes

[NetClients]
MS_MSClient=params.MS_MSClient

[params.MS_MSClient]
InfID=MS_MSClient

[NetServices]
MS_Server=params.MS_Server

[params.MS_Server]
; service: SRV (Server)
InfID=MS_Server
BroadcastsToLanman2Clients = No

[ServicesSection]

[RemoteInstall]
Repartition = Yes
UseWholeDisk = Yes

[OSChooser]
Description ="Windows 2000 pro nl ml6 test"
Help ="Kale installatie windows 2000 pro"
LaunchFile = "%INSTALLPATH%\%MACHINETYPE%\templates\startrom.com"
ImageType =Flat
Version="5.0"

Verwijderd

Topicstarter
het grappige is, ik heb helemaal niets veranderd.. Jullie snappen uiteraard wel dat die kruisjes bij bijvoorbeeld het serial nr er bij mij wel goed instaan.;)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 11:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk heeft niemand echt een idee merk ik.. Ik heb risetup opnieuw laten draaien en opnieuw image gemaakt van een cd, w2kpro sp4. Nu werkt het weer. Maar ik moet wel overnieuw beginnen.

Thanks anyway!

Verwijderd

Topicstarter
Nu is het me 1 keer gelukt met een nieuwe cd image, maar helaas ik krijg nu alweer de melding dat ie m niet wil formatteren. Het enige wat ik veranderd heb in de answer file is het serienr, de oempnp driver voor de nic, en een bedrijfsnaam. Van de nic driver weet ik zeker dat deze goed is want hier heeft het altijd mee gewerkt, en meer drivers heb ik er nog niet bijgezet.

• leon1e
Het is nog steeds dezelfde client? Zoek even op technet naar ris debug logging, hiermee kun je iets meer informatie naar boven halen.

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 10:25:
Het is nog steeds dezelfde client? Zoek even op technet naar ris debug logging, hiermee kun je iets meer informatie naar boven halen.
Het is steeds zelfde client, maar met andere krijg ik dezelfde melding. En dat debugging kan ik helaas niet activeren

• leon1e
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:04:
Het is steeds zelfde client, maar met andere krijg ik dezelfde melding. En dat debugging kan ik helaas niet activeren
Strange, en als je de oude .sif file terugzet zonder wijzigingen dus?

Verwijderd

Topicstarter
oude heb ik niet meer, maar daar zaten ook minimale wijzigingen in zoals serie nr, oempnp drivers. thats it..

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb zelf een soortgelijke foutmelding gehad en na wat zoeken op Google vond ik een opmerking van iemand die beweerde dat er geen spaties in het pad van de image mogen voorkomen.

Aangezien bij mij de RIS images onder de map "d:\remote installation" stonden, heb ik die map aangepast naar "d:\remoteinstallation" en daarmee werkte het opeens. Raar, aangezien de foutmelding tijdens het RIS'en dan helemaal nergens op slaat, maar het loste mijn probleem wel op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat dit laatste het probleem was, ik had de images gerenamed hij zet 'm normaal ook neer als win2000.pro deze naam had ik veranderd.. inclusief een spatie ertussen. Ik ga kijken of het nu goed gaat.

En ja hoor hier lag het allemaal aan..

Dank jullie wel

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 14:31 ]

Pagina: 1