Toon posts:

[VGA] ASUS V9999TD te warm/voedingsprobleem, of...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds een tijdje een V9999TD van asus.. Zoals jullie waarschijnlijk al weten is dit gewoon een 6800NU. Dit kaartje heb ik eerst in mijn oudere Athlon XP 2400+ systeempje gedraaid. Sinds een week mag ik dan ook de zoveelste trotse eigenaar zijn van een systeem gebaseerd op het Athlon 64 platform (socket 939, alhoewel er dat weinig toe doet).

Nu loopt alles als een mooie vrouwenborst, behalve dus de games. In FarCry kan ik 40 seconden rondlopen, en dan bevriest het beeld, tijdelijk, tijdens ongeveer 30 seconden.. Het geluid loopt dan ook vast, het dreigt een vastloper te worden, maar wordt het dan nét niet. Doet mij daarom sterk denken aan een temperatuurprobleem, maar er zit helaas geen tempmeter op mijn asus en de heatsink voelt gewoon redelijk normaal aan.. Ik had wel al het een en ander gelezen dat als een kaart aan "throtthling" blijkt te doen (waar dit dan ook op lijkt), het hoogstwaarschijnlijk een power-probleem is.. Daar ga ik zelf niet van uit, ik heb een Coolermaster Realpower @ 450 watt, hangen 4 HDs aan, 2 CD-drives, en dus de graka. Voedingslijnen zijn als volgt, en vallen (naar mijn idee) binnen de marge;

+3,3v = +3,17v
+5v =+4,95v
+12v=+11,79v

Ook in andere games heb ik precies dezelfde problemen; met name Half-Life 2, FlatOut, Doom 3... Ik heb natuurlijk een verse install gerealiseerd van Windows XP Pro (mét SP2), tot twee keer toe zelfs al. Mijn games staan allemaal op een dedicated "game" harde schijf, maar dit moet er niet toe doen, want op mijn oude systeem deden de spellen het gewoon wel. Ik draai gewoon de allerlaatste officiële release kwa nforce drivers, en zo ook kwa vga-drivers.. Mijn AGP aperture size staat op 256 MB.. Ik had eerst een latje van 512 MB PC2700 met slome latencies erin zitten, nu 1 GB aan Kingston HyperX PC3200 (samsung TCCD @ 2-2-2-5, nog niet oceed @ 200 mhz)), en het maakt nog steeds niet uit. Verschillende releases kwa drivers heb ik al geprobeerd, en sinds mijn stacker een redundant voeding opstelling ondersteund, heb ik er zelfs tijdelijk 2 x 450 watt :+ in gehangen, zonder resultaat dus.. Mijn enige optie is dus nog de kaart elders testen, maar voor mij wijst het dus richting ene temp probleem, en dan gaat de kaart gewoon retour mycom.. Graag jullie advies!

edit:
niet onbelangrijk overigens, ik krijg als ik hem hard genoeg doordouw met genoeg geduld, de kaart ook zover dat hij artifacts begint te vertonen in FarCry bijvoorbeeld.. de welbekende hutjes lijken dan net luciferopstapelingen met schitterende paars/roze textures erin :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 10:45 ]

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 18:01
Denk wel dat het een probleem is met je videokaart, maar weet niet zeker of het een temperatuur probleem is. Kan ook gewoon een brakke kaart zijn.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

Topicstarter
De kaart is er eentje die ik met de mycom veiling gewonnen heb, het is zeg maar een "omruil" van ASUS.. De kans dat ie defect is kan aanzienlijk zijn, want je wil nl. niet weten wat voor groot aantal er aan "omruil"-kaarten aldaar werden aangeboden (allemaal asus v9999td).. Ik wil het zuiver en alleen even zeker stellen alvorens ik weer voor niets naar de winkel ren, en ze daar gaan zeiken dat ik niet genoeg gedaan heb/dat ik er niks van af weet :D

Verwijderd

heb je je:
-chipset drivers eropgezet ?
-direct x 9.0c ?
-nieuwste drivers voor je geluid ?
-farcry patch 1.3 ?
-76.41 al geprobeert (schijnen minder bugs in te zitten oa. temp.bug)
http://downloads.guru3d.com/download.php?id=10

Verwijderd

Topicstarter
Checklist:
- chipset drivers = nforce drivers (ja dus)
- direct x 9.0c = ja (XP SP2)
- sb live 5.1, laatste drivers dateren uit 2003, maar ook daar geen probz gehad op vorige instelling
- farcry idd gepatcht tot 1.3, en het probleem beperkt zich niet tot farcry
- 76.41 (nog) niet geprobeerd, ga ik idd nu direct downen, had al wel een aantal andere beta releases geprobeerd..
Tot zo!

edit:
is er overigens een progsel waarmee ik de core en mem speed kan monitoren terwijl ik het spelletje aan het spelen ben

Net met 76.41 getest, precies hetzelfde probleem :X 8)7

update:

Heb ff ged3markt03.. In mijn oude sys haaldde ik met dat ding al minimaal 8500.. Nu is dat 6800, en ik zie dus duidelijk dat hij op bepaalde momenten vastloopt, arties vertoond.. Terug ermee dus!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 14:40 ]

Verwijderd

Ik had vorige week ook zn probleem me V9999 Deluxe werd na plaatsing in nieuwe kast ineens 100grad -> crash bij spel of artefacs.
Me nieuwe kast is een Koolance PC901-BW waarbij de hdd's zn beetje tegen het moederbord aanliggen na het verwijderen van een harddisk die tegen me videokaart aankwam en me videokaart flink met een kwast en met blassen heb schoongemaakt is te temp weer 65 idle zoals ie hoord.

Terug ermee dus!

Wat er ook vaak gezegt word over de standaart koelers is dat ze behoorlijk zuigen,
en ik weet uit ervaring dat de rma van asus zelf wel paar maanden kan duuren.
Dus je zou ook voor de artic silencer nv5 (of de zalman) ofzo kunnen gaan die is stiller en koelt beter.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
De kaart is al terug naar mycom.. En deze zouden mij gewoon direct een nieuwe toesturen als zij mijn exemplaar in ontvangst gekregen hadden.. De koeler was ik inderdaad van plan te wijzigen zodra ik ook zeker weet dat de kaart GOED werkt.. Er staat al een Zalman VF700B-Cu op mijn nachtkastje :+, dus nu alleen even wachten op de kaart. :D

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
PS: de V9999TD is weldegelijk een 6800GT met het geheugen van een gewone 6800. Ik heb dezelfde kaart. Heb hem ook moeten RAM'en. Tones verkoopt hem nu niet meer omdat elk exemplaar dat ze binnenkregen direct ging naar iemand die zijn kaart RAM gestuurd had. Niets dan problemen hebben ze ermee. Practisch al de kaarten komen terug.

Verwijderd

dat is geen GT, het is gewoon een 6800NU, welke jij bedoelt is de v9999GT, dat is een GT met 128mb ddr1 ramof 256 ddr3 ram, moet je de goede hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval, zo te horen... Een vrij brak kaartje dus. Heb al een beetje rondgespeurd op internet en er zijn echt ontzettend VEEL mensen die hem RMA sturen vanwege vage problemen.. Ik heb hem dus ook nét RMA gestuurd en ik hoop dus een exemplaar te krijgen wat het wat langer volhoudt dan twee weken. :X Ik heb dat ding sowieso via de veiling bemachtigd, dus ik vraag mij af als het kaartje mij weer in de steek laat of ik dan gewoon mijn geld kan terugeisen..

Verwijderd

Ik heb een ASUS V9999 Ultra deluxe. En heb dezelfde problemen als hierboven beschreven. het is bij mij zelfs zo dat 3dmark al vastloopt en dat ik dan een reset moet doen. Erg frustrerend voor het geld wat ik voor betaald heb.
Als ik bv Quake speel is er (bijna) niets aan de hand maar bij Doom 3 of splinter cell dan loopt de pc na 1 min vast en bevriest het beeld.
Weet iemand wat ik zou kunnen doen om dit te verhelpen?

Spec:
AMD(64) 3500+
ASUS A8v deluxe moederbord
2x 512 kingston hyper X
Coolmaster 450W voeding
ASUS V9999 Ultra deluxe GF6800 ultra
2x sata maxtor 160gb
1x sata diamond maxtor 300GB
Pagina: 1