Wat is het belangrijkste doel van je leven?

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41
m'n ouders zeggen hte wel eens: "Je zit nu op school om te leren voor later".
Ben het er niet echt mee-eens. Ik leer nu om in April mijn papiertje te ontvangen, en dus niet voor mijn leuke en goede beroep later..
Ik weet wel welke richting ik op wil, maar sta daar niet bij stil als ik op school zit.

Hoe bij jullie?

Bij mij is het doel, dik fun hebben, genieten van je jeugd, en leuke vriendin hebben, dus voor later een leuke vrouw, dan een leuk baantje zoeken en later rente-nieren

Dus niet nu alles doen voor later, maar nu doen voor nu en later voor later!!
Foute instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-04 12:51

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Mijn doel is om zo te leven dat het een ramp zou zijn voor de wereld als ik nu dood ging. Maar ja, misschien iets te hoog gegrepen. :) :)

Maar ff serieus vind ik het heel belangrijk om een moreel leven te leiden, dwz. zoveel mogelijk proberen om de totale hoeveelheid geluk in de wereld te verhogen. Meer concreet wil ik mijn studie afmaken, in het onderzoek gaan en nieuwe dingen verzinnen. De Wet van Gijsbers, dat lijkt me wel wat. :)

De vraag is of ik die doelen ooit bereik (nou ja, die studie moet wel lukken), maar realistisch zijn was geen vereiste, wel?

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
realistisch niet, maar ja ik wil veel..
Kijk, er zijn teveel dingen die ik eigenlijk ooiit gedaan wil hebben, weet je wel. Er bestaat zoveel moois. En je wilt toch op je sterfbed terugkijken en denken: "ik heb genoten met volle teugen, dat bevalt me"
Dan ben ik blij.....dus niks studeren, ach wel studeren, maar geen pikkie, alleen om van deze school af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12376

Je kunt aan de ene kant helemaal voor later leven. Veel studeren, bijwerken om geen studieschuld op te bouwen, investeren in weet-ik-veel wat.
Je kunt ook helemaal voor het moment leven. Lol hebben, uitgaan, en wat je maar fijn vind.

En zoals met alles zit de waarheid in het midden (niet zwart/wit maar grijs, zoals ik altijd maar zeg). Ik studeer niet omdat het zo ongelooflijk leuk is (niet dat het vervelend is, maar ik kan wel leukere dingen bedenken), maar om later rijk te worden. Doch neemt dit niet mijn complete leven in beslag, ik heb het nu ook erug naar me zin en vermaak me prima.

"Een beetje voor nu, een beetje voor later" :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 23:11
Zoveel mogelijk probereb te doen waar ik zin in heb.

Make everyday a good day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

hhmmm
Ik wil zo veel mogelijk leren en begrijpen.
Hier hoort natuurlijk wel een redelijk standaard leven in (qua geld en geluk dan).

Genetisch is mijn doel voortplanten en overleven, maar dat ligt wat meer onderbewuster.

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

dood gaan is toch uiteindelijk iedereen ze doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Nee, zoiets heet nu je lot :)
Dus jij leeft OM dood te gaan?

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnn
  • Laatst online: 18:21
Dood gaan je doel ? Hm, dat is een makkelijk doel ;)
Ik heb niet echt een doel in m'n leven. Als het maar leuk is, maar voordat je het soms leuk kan maken moet je wat mindere leuke dingen doen (werken oid). Geven en nemen, hoe meer je geeft, hoe meer je nu of later kan nemen denk ik wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12376

Ha, dat wordt een interesante discussie:
-=Confuzer=-
Genetisch is mijn doel voortplanten en overleven, maar dat ligt wat meer onderbewuster.
versus
GeonetiX
dood gaan is toch uiteindelijk iedereen ze doel?
Wat algemener gezien: het doel in het leven is het in leven blijven, en het leven zo aangenaam mogelijk maken (zodat je ook in leven wil blijven). En hoe je je leven aangenaam maakt is persoonlijk.

[ideetje]
Is gelukkig zijn/leven aangenaam maken niet een gevolg van de genetische drang in leven te blijven. Iets van, ik wil leven; als ik toch moet leven, maak het dan zo aangenaam mogelijk
[/ideetje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
het doel is evolutieoneel gezegt: overleven
Daarmee geef ik Lord gelijk!

Ik leef ook gelukkig en wil ook doen waar ik zin in heb, maar ja studeren hoort er helaas bij, nou ja helaas, soms is het wel fun, maar leukere dingen bestaan wel degelijk ja!

Wat nog meer een doel in m'n leven is, ga ik nu maar niet zeggen, weant ik wordt dan bij het leven afgekraakt, dus never say here..
Dat heb ik al gemerkt in de vorige topics die ik opgaf..
Maar mijn doel is om op m'n sterfbed te kunnen zeggen: "Wow ik heb gnoten en ben nuttig geweest!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 15:35

faraway

Dank U...

Ik kan wel met een theoretische benadering onder woorden proberen te brengen wat het doel van mijn leven is, maar als ik nu kijk wat ik in de praktijk uitvoer kan ik alleen maar zeggen dat ik zoveel mogelijk wil leren (in de meest brede zin van het woord), wat eigenlijk weer neerkomt op een zoektocht naar het doel van mijn leven. Het leven is zo een grote cirkelredenering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Voortplanten wordt zo te zien erg onderschat.
Al sinds het begin van de evolutie is voortplanten het voornaamste doel.
Overleven doe je om je voor te kunnen planten.

Sinds er tegenwoordig anti-conceptie is en er mensen zijn die bewust niet kiezen voor nageslacht zal de drang van voortplanten als logisch gevolg van de doodlopende paden in de evolutie meer naar het bewustzijn migreren.

In het kort, de mensen die na ons komen zijn dan altijd de kinderen van mensen die ook echt kinderen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennywise0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 21:07
Oorspronkelijk was het doel van de mens om zich voort te planten. Maar dat is in de loop der jaren veranderd. Ik ken mensen die zeggen: kinderen :r. Is ook mijn idee. :)
Dus mijn doel in het leven is niet voortplanten, maar samen met mijn vriendin gelukkig zijn en oud worden. Terugkijken op het de dingen die je bereikt hebt in leven.
Misschien niet het ultieme doel voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Laatst online: 09-04 13:00
Volgens mij is het oude darwinistische levensdoel niet "voortplanten" maar "het in stand houden van de soort". Meestal een klein verschil maar wel belangrijk.

Trouwens het topic ging oorspronkelijk over jouw levensdoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15385

Ik had vroeger nooit een doel.... zworf een beetje doelloos door van dag naar dag :)
Nu heb ik kinderen... en zie hier mijn doel:

Mijn kinderen een betere jeugd geven dan ik zelf heb gehad, en ze gezond en gemanierd in de maatschappij plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

het in stand houden van de soort
Komt NA voortplanting...
Familly first...

Je eigen DNA is voor jouw het belangrijkste.
De soort komt daarna omdat jouw DNA daarin ook verweven is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

het doel is evolutieoneel gezegt: overleven
Daarmee geef ik Lord gelijk!
Dat zie ik graag. Alleen heb ik het woord evolutie en het woord overleven niet in de mond genomen, maar ja. :)

Lord Daemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
ach boeie, als je maar weet wat ik bedoel,
ik weet de vorige keer nog dat je het niet met me eens was, mijn leuke stelling over het geloof:
"Zonder God geen toekomst!!!!"

Weet je nog, en nu maar een keer met jee eens! >:)>:)>:) :):):):):):)

Maar volgens veel mensen hier steft als het ware de mensheid een beetje uit? Vroeger kreeg iedereen kids,, en nu is dat nog de vraag?? Goh, wat een vermindering, wordt het hier ineens rustig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Nee goofy, ik in ieder geval niet.
We zijn net als bacterien op het minder stijgende deel van de populatie binnen een gesloten systeem gekomen en naderen het horizontale deel van de grafiek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9297

Volgens mij is de enigste doel wat men heeft hoop te hebben op iets..

Hoop op een beter leven
Hoop om nooit te werken
Hoop voor weet ik veel wat

En dan pas achter in je 40 achterkomen dat al dat gestreef nergen naar to leid.

Ik zou alle leuke dingen gelijk nu doen en niks later uitstellen onder het motto "Nu even tanden op elkaar voor later, en dat later pas echt leven" gebeurt volgens mij toch nooit..

erg toepasselijke uitspraak van Hans Dorrestijn: :)

-hoop is een ander woord voor stront-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18966

1) zorg dat je je gelukkig blijft voelen
2) hoe meer je te weten komt hoe slechter het met je gaat
3) voor jou 100 anderen(is echt waar)
4) ja eigen doel is al vastgelecht door het systeem
5) doel = geld

Ik weet al te veel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Xovox, jouw doel hoeft toch geen geld te zijn? Hoe meer je weet, hoe dichter je bij de waarheid bent gekomen. Dat is een doel op zich. En voor mij geen honderd anderen, dat past niet in mijn kamer.

Lord Daemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9297

Ik ben het wel eens met Xovox.

Je zit al in een soort systeem die alleen maar om geld draaid..

Het enigste is wat je volgens mij dan kan doen is dat negeren en gewoon je eigen gangetje gaan

En mensen die dat niet zo zien hebben volgens mij oogkleppen op (of visa versa :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Je zit in een systeem waar het om geld draait... so what? Dat verplicht jou er toch niet toe om geld als doel te hebben? Evenmin als het feit dat ik in een systeem van aandelenhandelaars zit mij stopt om te zeggen dat aandelenhandel zinloos en slecht is.

Lord Daemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19151

ik heb een hekel aan mijn leven, dankzij school...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18966

Gebruik je hersens, Lord.
De enige conclusie die ik stel is dat ik teveel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 21:11

ronaz

Wishmaster

Ik had een vriend wiens motto echt was, "ik leef nu, en niet over 20 jaar", spaarde dus nix, braste al zijn geld op, 4 keer in de week op stap, is niet verder gaan studeren. En heeft er op los geleefd en een enorm goede tijd gehad. November '99 kreeg ik een telefoontje van een andere vriend; hij was overleden op 22-jarige leeftijd aan een "vreemd virus" dat zijn hartspier had aangetast. Van de ene op de andere dag. Ga je je toch afvragen hoe je tegen het leven aan moet kijken....

edit:
quote gebruik waar deze niet nodig was

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Je kan het leven op meerdere manieren bekijken:

• wat wil ik later bereikt hebben/op terug kijken/gedaan hebben als ik doodga
• wat vind ik belangrijk om nu te doen - waar leef ik nu, op dit specifieke moment, (ja jij daar nu achter je computer, op die bureaustoel in een kamer in je huis, in de stad waar je woont, werkt, leeft of familie hebt, in een internetcafe of bij de buren?)

[disclaimer: sommige voorbeeldjes kunnen wat hard aankomen. Ik doe het met de beste bedoelingen. Voor wie geen zin heeft dit helemaal te gaan lezen, hieronder staan in het kort de 10 belangrijkste vragen die ik hieronder stel.]

Ik vind het zelf wel belangrijk om daar naar te kijken. Hoe vaak hoor je niet: "Hij had zijn leven overzien en schrok zich lam" Ik denk dat je gewoon af en toe even moet denken (op welk tijdstip dan ook) " Waar de fok ben ik nu eigenlijk mee bezig" Je conclusie kan dan zijn dat je je zeer vermaakt met een paar vrienden en een biertje. Voor later heb het weinig nut, maar je vermaakt je perfect. Nou, is leuk, gaan we weer verder.
Een andere conclusie kan zijn, dat je je terwijl je vet overwerkt met een klant zit te bellen, dat je een heleboel geld aan het verdienen bent, wat je eigenlijk 'niet nodig hebt'. Misschien moet je wat minder werken/meer vrije tijd, etc. Zo kun je veel bewuster leven. Ik denk zelf met een hoop meer inhoud. Je deel je leven nuttig in en zult waarschijnlijk goed met je wereld kunnen opschieten (je denkt in een halfdronken bui: waarom ben ik die jongen eigenlijk verrot aan het slaan?)

Daarna kun je nog gaan kijken: Wat voor nut heeft dit leven op de lange duur, je wilt misschien kunnen genieten van een goed pensioen, dus zit je nu allerlei geld in je verzekering te pompen. Bedenk wel, dat dat heel leuk is voor later, maar als het ten koste gaat van nu.. Je kunt 30,40 jaar geld in je pensioen pompen, er dan een jaar van genieten (als je zover komt) en dan de pijp uitgaan. Heb je je halve leven krom gelegen om 1 jaar mooi te kunnen leven. Wat heb je bereikt? 1 blij en 30 vervelende jaren? (het zal vast wel wat minder extreem zijn, maar als voorbeeld)
Of je hebt 100 'vrienden/bekenden/maten' die je vaak ziet en goed mee op kan schieten. Zullen die er zijn als je ze ECHT nodig hebt? Als je zonder hun hulp je niet meer kan bewegen omdat je bij een ongeluk het je benen kwijt bent geraakt? of dat je op school niet echt lekker gaat en echt hulp MOET hebben om het jaar te halen? of als je onder diezelfde auto als zonet op sterven ligt, zijn jou 'laatste dingen die jij in dit leven wilt' veilig bij die persoon? zou hij doen wat je vraagt? Zal die vriend je onderdak bieden als je geen huis meer hebt? Zal die je ondersteunen als je zwak bent (ff heeeeeeel acedemisch / theologisch / theoretisch gezegd)? Ik wil hiermee niet zeggen dat al je vrienden zo moeten zijn, ff aankaarten of je wel iemand hebt om naar toe te gaan als je ergen mee zit (vriendin/vrouw/levensgezel niet meegerekend)
Om nog ff verder te gaan, (we moeten het diep houden), wat betekend het leven voor je. Wat doe je op dit moment dat je onmisbaar (voor de personen om je heen, de mensheid, familie, jezelf!) onmisbaar maakt? Leef je met een doel? zo ja, hoe belangrijk is dat doel? wat betekend het voor je, op korte en lange duur. Zou je zonder dat doel kunnen?
Leef je zonder doel? wat geeft je leven dan inhoud? Leef je van dag tot dag of plan je alles vol? Wat is in het leven belangrijk voor je?

Geloof, levensovertuiging, visie:
Wat voor invloed heeft je geloof op het leven? Is het belangrijk of is het maar 'voor het geval dat God echt bestaat, toch maar een beetje geloof in mn leven'? Geloof je in een hemel/leven hierna? wat denk je dat je moet doen om daarvoor in aanmerking te komen? doe je dat? zo nee, waarom niet? Zo ja, waarom weet je zeker dat dat gebeurd?
Geloof je niet?: Wat moet de mensheid na jou dood aan je hebben gehad?

En tenslotte: Denk vaak over dat doel na, verandert dat denken de manier waarop je leeft?
---------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder in het kort nog de 10 (belangrijkste?) vragen van je leven:
  • 1) Waar de ben ik nu eigenlijk mee bezig op dit specifieke moment? (en dan niet met iets simpels komen als 'replyen op het topic)
  • 2) Wat voor nut heeft dit leven op de lange duur?
  • 3) Zullen je vriend(en) er zijn als je ze ECHT nodig hebt?
  • 4) Wat betekend het leven voor je?
  • 5) Wat doe je op dit moment dat je onmisbaar (voor de personen om je heen, de mensheid, familie, jezelf!) onmisbaar maakt?
  • 6) Leef je met een doel?
    -hoe belangrijk is dat doel?
    -wat betekend het voor je, op korte en lange duur?
    -zou je zonder dat doel kunnen?
    -leef je zonder doel: wat geeft je leven dan inhoud?
    -leef je van dag tot dag of plan je alles vol?
  • 7) Wat is in het leven belangrijk voor je?
  • 8) Wat voor invloed heeft je geloof op het leven?
  • 9) Wat denk je dat je moet doen om voor de hemel/het leven hierna in aanmerking te komen?
    -doe je dat?
    -----zo nee, waarom niet?
    -----zo ja, waarom weet je zeker dat dat gebeurd?
    -geloof je niet: Wat moet de mensheid na jou dood aan je hebben gehad?
  • Denk vaak over het doel van je leven na?
    -verandert dat denken de manier waarop je leeft?
---------------------------------------------------------------------------------------

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19284

Als je wat ouder bent zoals ik dan kun je een behoorlijk deel van je -al geleefde- leven overzien... ;)

Het is voor mij te vroeg om al conclusies te trekken over wat het leven uiteindelijk voor mij inhield, maar als ik 'even-net-kan-doen-alsof-mijn-laatste-uur-geslagen-heeft' dan zeg ik het leven is: 'een leerproces'.

Ik (ik houd het persoonlijk) doe niks anders dan elke dag opnieuw 'leren' en het 'geleerde' in praktijk brengen ;) .

Verder niks eigenlijk... :?

Oh ja...
de uitspraak:

"....Het leven begint met een droom en eindigt met een droom daartussenin zijn we slaapwandelaars...".

De droom bijvoorbeeld dat je een -belangrijk?- doel zou kunnen verzinnen en dan het uiteindelijke wakker worden daaruit; in de dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024
Leven alsof het je laatste dag op deze aardkloot is!!!

je zit op school voor 2 dingen
1 het is verpicht vanuit de regering
2 je moet dat papiertje wel hebben wil je een beetje leuke baan hebben met een beetje leuk salaris

voor de rest HET LEVEN IS 1 GROOT FEEST!!!! en als het een keer tegen zit denk dan gewoon:achter de wolken schijnt ALTIJD de zon...

gewoon lekker doen wat je wilt doen(zonder andere te schade uiterraard)want als je 70 ben kan je veel dingen nie meer doen!! daarvoor is je jeugd!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41684

Ook wel eens over nagedacht,

het enige wat je wilt in principe, is als je bijna dood bent, je denkt 'ja, ik heb een goed en gelukkig leven gehad'

Wat wil je nog meer...

Hoe verrot denk je dat het is als je doodgaat en denkt 'fok, ik heb mn leven verprutst'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20859

Ik denk niet dat ik een echt doel nastreef. Ik probeer zoveel mogelijk lol te hebben en me zo prettig mogelijk te voelen. Ik denk daarbij er wel aan dat ik dit wil blijven doen. En daar heb ik dan geld voor nodig. Dus ik doe mee aan de lotto!! Om dat te betalen heb ik een bijbaantje, enne voor het geval dat ik niet de hoofprijs ooit win, studeer ik ook maar :)

Dusse werken is alleen maar een manier om te doen waar ik zin in heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43467

Bijna iedereen heeft als doel het zo veel mogelijk naar je zin hebben. Ben ik het absoluut mee eens. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :).
Maar volgens mij is het niet alleen belangrijk om het zelf naar je zin te hebben maar ook wat je voor iedereen waar je om geeft (familie, vrienden enz.) betekent. Je kan best wel altijd lol hebben maar als je dood gaat en je hebt niets betekend voor anderen, dan lijkt me dat je leven toch weinig zin heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42093

Mars verkennen, jaaaaaah dat zou ik graag willen. Voor de rest zo'n groot mogelijk kennis verscharen en lichamelijk in topvorm en minimaal sensei ninjutsu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19797

Op woensdag 09 januari 2002 13:22 schreef Cadmium het volgende:
Bijna iedereen heeft als doel het zo veel mogelijk naar je zin hebben. Ben ik het absoluut mee eens. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :).
Maar volgens mij is het niet alleen belangrijk om het zelf naar je zin te hebben maar ook wat je voor iedereen waar je om geeft (familie, vrienden enz.) betekent. Je kan best wel altijd lol hebben maar als je dood gaat en je hebt niets betekend voor anderen, dan lijkt me dat je leven toch weinig zin heeft gehad.
Jah, en als je wat betekend hebt voor anderen, wat dan? Die anderen gaan ook dood dus heb je je werk voor niets gedaan :7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43467

Op vrijdag 11 januari 2002 12:50 schreef Ro2 het volgende:

[..]

Jah, en als je wat betekend hebt voor anderen, wat dan? Die anderen gaan ook dood dus heb je je werk voor niets gedaan :7!
Oh ja, we gaan toch allemaal dood dus waarom plegen we niet metteen massaal zelfmoord. Het heeft toch allemaal geen zin |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:05
Het is natuurlijk wel interessant om te bekijken waarom je wilt wat jullie nu zeggen dat je dit wilt.

Waarschijnlijk om te zorgen voor posititieve gevoelens, waar het uiteindelijk bij iedereen om draait. Je kan wel heel leuk verstandelijk, op smaak gebaseerd, zeggen wat je doelen zijn maar als je daarvan alleen maar negatieve gevoelens van krijgt (of iig de som van de gevoelens van dat moment negatief zijn) zou je willen dat je het anders deed. Mijn stelling is dat iedereen uiteindelijk alles doet voor positieve gevoelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42998

Op dinsdag 09 januari 2001 14:20 schreef Goofyduck het volgende:

Bij mij is het doel, dik fun hebben, genieten van je jeugd, en leuke vriendin hebben, dus voor later een leuke vrouw, dan een leuk baantje zoeken en later rente-nieren
helemaal mee eens. Zo leef ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19797

Op vrijdag 11 januari 2002 13:47 schreef Cadmium het volgende:

[..]

Oh ja, we gaan toch allemaal dood dus waarom plegen we niet metteen massaal zelfmoord. Het heeft toch allemaal geen zin |:(.
Heeft het zin dan :D? Tis wel leuk allemaal, maar heeft dit alles ook een doel :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soef
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

__gone__

edit:
sorry, iemand zat te klooten met mijn cookies!!

Some things can not happen until they happen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op dinsdag 09 januari 2001 15:57 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Voortplanten wordt zo te zien erg onderschat.
Al sinds het begin van de evolutie is voortplanten het voornaamste doel.
Overleven doe je om je voor te kunnen planten.
Hmmmm. Ik ben al zeer lang aan het zoeken naar een doel in mijn leven. Echter vewacht niet dat ik hieruit kom, is mannen zoals Plato ook niet gelukt.

Maar voorplanting (als soort en/of eigen DNA) zal ik echt moeten verwerpen. Als dat het geval is kan het het beste verkrachtend door het leven trekken. Bij voorkeur meisjes van 16-18.
1) Grote kans op vruchtbaarhied
2)kleinere kans op anti-conseptie.
Nogal een verwerpelijk idee in mijn ogen. |:(
Let wel de man is niet nodig bij het opvoeden van kinderen volgens de biologisch visie.

Een accepteerdere vorm op dit moment zou zijn een sperma bank. Grootste mogelijke spreiding van mijn sperma!

Het probleem is dat ik immer altijd blijf roepen en zoeken naar een doel, maar elk doel dat aangedragen wordt verwerp.

Ik kan doelen alleen op mezelf betrekken (gelukkig zijn, mooie vrouw en mooie auto,) Of puur op anderen (goed doen in de wereld)

Beiden heb ik bekeken en verworpen.

Mochten er mensen nog meer weten, hoor ik het graag.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17995

"Wat is het belangrijkste doel van je leven?"

kijk, dit is 1 van de redenen dat er religies zijn. Mensen weten niet wat ze hier doen en 'verzinnen' een God of iets wat er op lijkt om daarvoor te kunnen leven in de hoop dat ze het eeuwige leven krijgen of iets dergelijks (wat ze daarmee moeten doen is dan ook weer de vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39071

Zie het huidige topic over de Hel.
Mijn opinie over de hel is de laatste levensadem uitblazen en niet kunnen zeggen dat je klaar bent of een slecht geweten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op woensdag 10 januari 2001 16:08 schreef xovox het volgende:
1) zorg dat je je gelukkig blijft voelen
2) hoe meer je te weten komt hoe slechter het met je gaat
3) voor jou 100 anderen(is echt waar)
4) ja eigen doel is al vastgelecht door het systeem
5) doel = geld

Ik weet al te veel....
[ZEIKMODE]

Deze man weet al te veel, alleen niet hoe je vastgelegd schrijft :)

[/ZEIMODE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

:P

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1545

mijn doel is een gelukkig en leuk leven met een hoop plezier.
leuke dingen meemaken, ik hoop een leven te lijden dat als ik 80 ben ik met een brede lach terug kijk op wat ik allemaal gedaan en meegemaakt heb.

plezier/geluk/liefde/lol/vriendschap staat bij mij VER boven aan, in dat rijtje past bij mij geen carriere maken.
als dat lukt is het mooi meegenomen, maar het is niet me levensdoel.

heb soms het idee dat sommige mensen alleen maar met hun carriere bezig zijn. die mensen missen na mijn mening een hoop lol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Mijn doel is om gelukkig te zijn, en de mensen waar ik om geef gelukkig te laten zijn, al dan niet door ze in mijn geluk te laten delen (partner).

Dat doel staat vast, ik hoef er niet naar te zoeken. Life can be easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28635

We hebben nu een opdracht voor fotografie: Noem 5 verlangens voor jouw toekomst.
1) Oud worden met mijn vriendin
2) Nooit vastroesten en altijd een beetje kinds en gek zijn
3) Mijn vriendenen m'n geluk!
4) Een vrijstaand huis en Emmigreren naar Australië voor mijn oude dag
5) Doorbreken als volwaardige vormgever.

Voor mij ligt de clue om terwijl je aan het voorbereiden bent voor de toekomst je gekkigheid toch kwijt te kunnen.
Zo heb je tenminste niet je tijd verspild!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20278

heel cliche: het geluk vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41542

Er is toch helemaal geen doel in je leven? Je kan er hooguit eentje verzinnen om je leven zin te geven. En dat je op je sterfbed terug kan kijken en kan zeggen: 'Ik heb een mooi leven gehad' is ook zo zinloos, want een paar minuten later maakt het allemaal toch niks meer uit (niet voor jezelf iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6714

Lachen... vooral niet vergeten te lachen! Dat willen sommige mensen wel eens vergeten tijdens het leven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Op vrijdag 01 februari 2002 13:08 schreef henkie196 het volgende:
Er is toch helemaal geen doel in je leven? Je kan er hooguit eentje verzinnen om je leven zin te geven. En dat je op je sterfbed terug kan kijken en kan zeggen: 'Ik heb een mooi leven gehad' is ook zo zinloos, want een paar minuten later maakt het allemaal toch niks meer uit (niet voor jezelf iig)
Hét leven heeft geen doel, in elk geval geen dat mij duidelijk is. Dat was de vraag ook niet, de vraag was wat JOUW doel in JOUW leven is. :) Mijn doel geeft mijn leven inhoud, zonder doel heb je niks. Je laatste opmerking ben k het niet mee eens, als je op je sterfbed kunt terugkijken en tevreden bent, heb je je doel bereikt. Dat dat daarna niets meer uitmaakt doet er niet toe, alle jaren die je geleefd hebt deed het er wel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9982

Doel? Plezier hebben in wat ik doe en mezelf leren kennen.

Ik krijg het idee dat een heleboel mensen zichzelf niet goed kennen.

---------
Beetje reclame, maar het past wel mooi bij het onderwerp :)
http://www.exposure2k.com/champagne.mpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
voorplanten anderz is er geen leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41542

Op vrijdag 01 februari 2002 14:58 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Hét leven heeft geen doel, in elk geval geen dat mij duidelijk is. Dat was de vraag ook niet, de vraag was wat JOUW doel in JOUW leven is. :) Mijn doel geeft mijn leven inhoud, zonder doel heb je niks. Je laatste opmerking ben k het niet mee eens, als je op je sterfbed kunt terugkijken en tevreden bent, heb je je doel bereikt. Dat dat daarna niets meer uitmaakt doet er niet toe, alle jaren die je geleefd hebt deed het er wel toe.
Het doel van dat stukje was dus te laten zien dat het geen doel heeft om een doel te verzinnen. :+

Maar, als ik dan toch een doel moet verzinnen, dan....... uhhhh....... uhhhhh...... nou ik kan er zo gauw geen verzinnen :)

bla, bla, bla, geluk, bla, bla... He, kijk! toch nog een doel gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Op dinsdag 09 januari 2001 14:24 schreef Lord Daemon het volgende:

De Wet van Gijsbers, dat lijkt me wel wat. :)
Ik heb een waarlijk schitterend bewijs gevonden voor deze wet, maar deze kantlijn is te klein om dat bewijs te bevatten

Zoiets bedoel je?

Lijkt me wel wat, dat ze over 400 jaar nog over je discussieren...

Of dat mijn kleinkinderen straks studeren aan het 'Michiel Bouwhuis Instute of Physics'

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28635

Laten we het niet over het doel van het leven hebben.
Dat is een van de 6 zinvragen.
Maar als je een persoon bent die geen doel wil stellen dan moet je geen mensen gaan deprimeren door ze hun doel als zinloos te verklaren. Gaat ook een beetje tegen religie in denk ik.

Ik denk zelfs dat iedereen stiekem een doel heeft. Al is het niet op lange termijn dan wel op korte.
Als je geen doel hebt en leeft met de dag, dan betekend die ene dag als je leven. (in theorie dan) toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44698

De algemene zin van het leven is voortplanten...
Dat ben ik dus niet van plan, ik ben vooral van plan het voor iedereen een beetje leuk te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31777

Doel: gelukkig zijn. Of dat nu met veel of weinig geld is, met veel succes en macht of niet... Ik wil gewoon goed staan met zo veel mogelijk mensen en evenveel geven als nemen (vriendschap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 08:15

klomp

Zooi...

Mijn doel?

uhm... to shag as many woman as i can... >:) :P

naw geen idee eigenlijk, komt nog wel :)
Pagina: 1