PCI GeForce FX5200 DVI werkt niet op analoge monitor

Pagina: 1
Acties:

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 16:01
Ik heb een PCI GeForce FX5200 256MB PCI kaart met 2 uitgangen. (Merk: XFX)

Een VGA en een DVI uitgang. Een DVI2VGA wordt meegeleverd. Ik kan echter de DVI uitgang niet gebruiken met een analoge monitor omdat het beeld wat uit de poort komt "fucked up" is. Dat wil zeggen, het lijkt of de brightness heel hoog staat. Zo erg dat het niet om aan te zien is. Dit doet zich al direct voor tijdens het booten. Ik heb verschillende monitoren (CRT en analoge TFT) geprobeerd. Verschillende computers. En verschillende DVI2VGA plugjes. Ook de nieuwste drivers, maar ik denk niet dat het daar aan ligt omdat het probleem al direct bij het booten te zien is.

Ik heb ook een AGP versie van precies dezelfde kaart liggen, en die werkt wel gewoon prima in dezelfde opstelling.

Ik heb inmiddels al de kaart omgeruilt in de winkel, maar ook deze heeft hetzelfde probleem.. nu ben ik een beetje radeloos.. het lijkt alsof de DVI gewoon niet goed werkt met een analoge monitor terwijl er wel een DVI2VGA converter wordt meegeleverd.. iemand een idee??

Linkje naar productomschrijving: http://www.xfxforce.com/product_view.php?sku=PVT64KUA

[ Voor 6% gewijzigd door Mr-Leo op 01-04-2005 11:01 . Reden: linkje toegevoegd ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 16:37

Shunt

Boe

mm het zou kunnen zijn dat je een verkeerde versie van de dvi converter hebt er zijn er 2 ofzo.
eentje met 6 of 4 extra pinnetjes die moet je als het goed is hebben.

mijn tip pak een andere kaart bespaart je een hoop moeite.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 16:01
Shunt schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:18:
mm het zou kunnen zijn dat je een verkeerde versie van de dvi converter hebt er zijn er 2 ofzo.
eentje met 6 of 4 extra pinnetjes die moet je als het goed is hebben.

mijn tip pak een andere kaart bespaart je een hoop moeite.
Ik neem aan dat de in de doos meegeleverde converter de juiste is.. :(

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

waarom wil je hem eigelijk in dvi aansluiting doen. Hij gaat hem dus eerst van analoog naar digitaal omzetten en dan ook weer terug? als je hem in je vag aansluiting doet dan heb je volgens mij minder kwaliteits verlies. Of wil je een 2e beeldscherm aansluiten

No signature required.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
probeer eens als je op analoog zit op "auto" instellingen te klikken.

@Hierboven: In een pc word alles digitaal verwerkt, volgens mij moet een signaal op de analoge uitgang niet omgezet worden van analoog naar digitaal. Maar als je een analoog signaal wilt moet het omgezet worden van digitaal naar analoog. Er word trouwens op de digitale aansluiting een analoog signaal meegestuurd (niet 100% zeker, toch 99%). Die convertor haalt het analoog signaal er gewoon uit ipv echt om te zetten. Dacht ik kan mis zijn. Dan moet je me maar verbeteren