Toon posts:

[Windows 2003 SB] - Zo kaal mogelijk installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij onze nieuwe dell server die wij willen gebruiken als hosting machine, hebben we SB edition aangeschaft. Dit om financiele redenenen. Het is een stuk goedkoper om op die manier SQL Server licenties + 2k3 te regelen.

Wat wij als doel hebben is eigenlijk vergelijkbaar met een windows 2k3 + SQL Server installatie, echter bij de install wil de setup graag een domain aanmaken, dns aanmaken. Ik heb de pre-install van dell er al af geknikkerd, zodat ik van Exchange af was. Na de herinstall zag het er hoopvol uit, echter als ik de CAL eraan toe wil voegen, dan klacht windows dat ik dat via de setup wil doen. Dezelfde setup die ook een domein aan gaat maken en weet ik veel wat gaat instellen om snel als een DC te kunnen acteren.

Is het dus mogelijk om windows zijn zin te geven en die install te doen, maar dat hij wil zo kaal mogelijk is na die install. Dus zonder al die DC-specifieke poes pas??

Verwijderd

weet niet hoe dat met sbs zit, maar je die dc weer depromoveren bijv na de install ervan, en de dns services verwijderen of whatever?

Verwijderd

Topicstarter
enige wat ik weet is dat hij niet een domain member gemaakt kan worden. maar of tie ook in workgroup mode gezet kan worden weet ik niet

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:15
Wat jij wilt is niet mogelijk, sbs is alles.
Ik vraag me af of het licentie technisch ook wel mag wat je wilt, kan het me niet voorstellen.

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10-2025

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

SBS moet Primary Domein Controller zijn en ook nog de eerste in het forest. De vraag is dus of dit te omzeilen is... is namelijk ook niet echt de bedoeling.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
SBS is niet te gebruiken op de manier die jij wil. Verdiep je nog eens in het hele concept van SBS editie. En lees Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) even door. Mochten er dan nog expliciete vragen zijn, geef dan specifiek aan wat je al hebt gedaan om het op te lossen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.