Toon posts:

ip router achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen,

Ik heb net al gezocht op het forum naar het achterhalen van het ip van me router, ik heb van alles geprobeerd (arp -a, netstat enz) alleen ik kan het nog niet achterhalen...

Ik schets de situatie ff...

We hebben een router waar adsl op binnen komt... deze router staat meteen in verbinding met een server (2 netwerkkaarten) deze server zorgt ervoor met het 2e netwerkkaart dat de rest van het netwerk internet heeft...

Nu is het de bedoeling dat het internet direct op het netwerk aangesloten wordt en dus niet via de server, dit is normaal gesporken koekie eitje maar niet wanneer je geen inloggegevens hebt van de server (wij zitten hier nieuw in het pand en nemen het netwerk beheer over alleen hebben niks meegekregen van de vorige beheerder) en op de server draait dhcp die dus ook de gateway ip meegeeft (in dit geval ip van de server) dit moet dus uiteindelijk ip van de router worden (later stadium)...

Maar hoe kom ik erachter wat nou het ip is van de router...

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:59
Die server zal ook een default gateway gehad hebben, wat het ip-adres van je router geweest moet zijn. Kwestie van even op die server kijken wat de default gateway is/was?

En draait je router niet gewoon ook een DHCP-servertje?

[ Voor 15% gewijzigd door jurri@n op 01-04-2005 10:22 ]

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:46
Als je met tracert (in command prompt!!) een website tracert zie je via welke hops dat gaat, daar staat als het goed is ook de router tussen.

Hier een voorbeeldje:

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
2 6 ms 6 ms 6 ms 195.190.249.94
3 9 ms 8 ms 8 ms 42.10ge-4-0-0.xr1.d12.xs4all.net [194.109.5.41]
4 9 ms 8 ms 8 ms 0.so-7-0-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.14]
5 14 ms 18 ms 18 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.163]
6 9 ms 9 ms 9 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

• alexcj
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ga d'r van uit dat je het internetIP adres wilt weten van de server.

Surf eens vanuit het interne netwerk naar http://whatismyip.com.
Deze website laat je dan zien van welk IP adres je komt.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:50

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:16:
Nu is het de bedoeling dat het internet direct op het netwerk aangesloten wordt en dus niet via de server, dit is normaal gesporken koekie eitje maar niet wanneer je geen inloggegevens hebt van de server (wij zitten hier nieuw in het pand en nemen het netwerk beheer over alleen hebben niks meegekregen van de vorige beheerder) en op de server draait dhcp die dus ook de gateway ip meegeeft (in dit geval ip van de server) dit moet dus uiteindelijk ip van de router worden (later stadium)...
Hoe wil je beheer gaan doen op een server waarvan je het wachtwoord niet hebt ?
Waarom dat niet willen weten, maar wel Internet direct op het netwerk hebben ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:16:
<..>
Maar hoe kom ik erachter wat nou het ip is van de router...
Je kan er niet altijd achter komen, soms is je router transparant en kan je er niet veel mee doen.
het kan zijn dat je router gewoon een extern ip heeft en je er intern niet bij hoort te kunnen.

Probeer gewoon je router eens in een switch te stoppen en geef je externe ip als gateway op.
Of pak een server en zet de if op dhcp, misschien dat je dan je gegevens krijgt (en dan zal je dus wel een server moeten hebben).

Verwijderd

start
uitvoeren
tik in cmd [druk enter]
in dosscherm
tik in ipconfig /all [druk enter]

dan zie je
ip: 192.168.xxxxxxx
submask 255.255.255.0
gateway 192.168xxxxxx

en je gate way is het ip van je router
suc7

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Je regelt een ERD Commander 2003 CD-Rom. Je start daarmee de server op, je bladerd vervolgens door de user accounts heen om te kijken of er naast de user Administrator nog een ander admin-gebruiker is. Je pas het wachtwoord aan, reboot de server nu zonder CD-Rom en logt op de server-console in met dat admin-account waar je het wachtwoord wèl van weet.

Nu kun je de server beheren zoals dat zou moeten. succes... (als je nu de default gateway opvraagt op de server zelf kun je wèl zien wat het ip-adres van de router is, want dat zou gelijk moeten zijn)
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:40:
start
uitvoeren
tik in cmd [druk enter]
in dosscherm

dan zie je
submask 255.255.255.0
gateway 192.168xxxxxx

suc7
Helaas, als je het bovenstaande doet op een werkstation krijg je dus het IP-Adres van de server en NIET van de router, dat heeft ie hierboven ergens dus uitgelegd..

[ Voor 47% gewijzigd door Bart© op 01-04-2005 10:51 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:40:
start
uitvoeren
tik in cmd [druk enter]
in dosscherm

dan zie je
submask 255.255.255.0
gateway 192.168xxxxxx

suc7
Sterker nog (als aanvulling op bovenstaande reply), als je router geen DHCP "doet", krijg je helemaal geen IP adres toegewezen bij het direct aansluiten van je pc op de router (indien de server even gedisconnect wordt van het netwerk).

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

die server hacken en dan kijken hoe de routering loopt. Je wil toch ook geen machine in je netwerk hebben waarvan je niet weet wat die aan het doen is :?

Verwijderd

Er word hier uit gegaan van een windows server (ERD commander verhaal) Klopt dit? of draait er een ander OS op?

Verwijderd

Topicstarter
Of ik heb het heel onduidelijk uitgelegt of jullie lezen erg belabberd...

het gaat o het INTERNE IP van de router...
Ik kan niet in de server komen (waar dhcp op draait) omdat dit (nu nog) beheerd wordt door een ander bedrijf, wij zitten hier nieuw en zullen het netwerk uit eindelijk tot ons nemen...

Maar zolang het ander bedrijf het netwerk beheerd kunnen wij nog niet veel doen, het enige wat wij nu willen is een directe internetverbinding op het netwerk en niet eerst via een server...

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:02:

Ik kan niet in de server komen (waar dhcp op draait) omdat dit (nu nog) beheerd wordt door een ander bedrijf, wij zitten hier nieuw en zullen het netwerk uit eindelijk tot ons nemen...

Maar zolang het ander bedrijf het netwerk beheerd kunnen wij nog niet veel doen, het enige wat wij nu willen is een directe internetverbinding op het netwerk en niet eerst via een server...
Met de huidige informatie vind ik deze actie totaal zinloos.
Waarom nog geen beheer (kunnnen) doen, maar wel "zomaar" de internetverbinding direct op het netwerk introduceren.

No flame intended, maar waarom bestaan er toch bedrijfjes zoals deze ?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 20:00

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Waarom neem je dan geen contact op met dat externe bedrijf. Je zal daar je vraag toch neer moeten kunnen leggen :?

• Bart©
lier schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:07:
[...]

Met de huidige informatie vind ik deze actie totaal zinloos.
Waarom nog geen beheer (kunnnen) doen, maar wel "zomaar" de internetverbinding direct op het netwerk introduceren.

No flame intended, maar waarom bestaan er toch bedrijfjes zoals deze ?
Inderdaad, misschien staat die Router wel tussen ADSL en de server voor een reden.. Ik kan er wel een aantal verzinnen..

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem... aangezien wij plotseling hier terecht konden is alles heel snel gegaan, nu hebben wij met de eigenaar van het pand afgesproken dat wij het beheer over zullen nemen. Alleen nu moet het extern bedrijf nog 'afgesloten' worden. Zolang zij nog een contract hebben kunnen wij niet in het systeem... aangezien wij een vpn verbinding en al nodig hebben willen wij dat zelf kunnen instellen, dit moet ook lukken zolang de server maar omgeleid wordt.

• Bart©
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:15:
Dat is dus het probleem... aangezien wij plotseling hier terecht konden is alles heel snel gegaan, nu hebben wij met de eigenaar van het pand afgesproken dat wij het beheer over zullen nemen. Alleen nu moet het extern bedrijf nog 'afgesloten' worden. Zolang zij nog een contract hebben kunnen wij niet in het systeem... aangezien wij een vpn verbinding en al nodig hebben willen wij dat zelf kunnen instellen, dit moet ook lukken zolang de server maar omgeleid wordt.
Maar dan weten we nog steeds niet de reden waarom die Router direct op het LAN aangesloten moet worden i.p.v. tussen server en Internet..??? Ik zou je klant eerst zijn zaakjes eens goed laten regelen.. Of even naar wachtwoorden laten informeren.. heb ook bij een automatiserings bedrijf gewerkt en als ze effe de account manager bellen is dat allemaal zo geregeld...

[ Voor 15% gewijzigd door Bart© op 01-04-2005 11:18 ]

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het eerste bedrijf wat mij de toegang ontzegt op mijn eigen server heeft een probleem :+

Maar goed, als jij je probleem en situatie neerlegd bij het externe bedrijf dan zullen ze je toch wel toelaten op het systeem.
* Equator beheert ook servers van klanten, maar ze krijgen toch echt wel toegang.
Sierra-NL schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:17:
[...]

Maar dan weten we nog steeds niet de reden waarom die Router direct op het LAN aangesloten moet worden i.p.v. tussen server en Internet..???
Lijkt me duidelijk. Die server tussen lan en router blokkeert waarschijnlijk de VPN tunnel, of het e.e.a. werkt nu niet.

overigens kan je met een tracert (mits toegestaan) het ip adres van de router wel achter halen. het eerste Ip adres wat je tegen zal komen is het IP adres van de server.
Het 2e zal waarschijnlijk van de router zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door Equator op 01-04-2005 11:21 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:15:
Dan moet je dus met het (externe) bedrijf contact opnemen over de documentatie en handleidingen, waar dit allemaal in staat. Hebben ze geen documentatie en ook geen handleidingen, dan vind ik dat een erg slechte zaak van ze, en kan je beter de boel gewoon lekker formateren, router een harde reset geven... En you're done ;)

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

GJ-tje schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:20:
[...]
en kan je beter de boel gewoon lekker formateren, router een harde reset geven... En you're done ;)
En een werkende bedrijfsomgeving om zeep helpen 8)7 Nee, das handig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee kijk...

wij (bedrijfje) hebben een ruimte gehuurd in een conferentie centrum...
Het netwerk waar het conferentie centrum gebruik van maakt wordt beheerd door een extern bedrijf.
Aangezien wij een bedrijf zijn op het gebied van internet enz hebben wij wel het benodigde verstand van pc's... daarom hebben wij voorgelegt om het beheer over te nemen...

Het netwerk dat er nu ligt is NIET van ons, maar wij gaan dit beheren (als het overgedragen wordt door extern bedrijf). Zolang dit niet het geval is kunnen wij nog niet in de server komen.

Wij moet echter wel de server omzeilen omdat wij een vpn verbinding willen aanleggen alleen de server houdt dit tegen, wanneer wij internet direct op het netwerk aansluiten kan het naar alle waarschijnlijkheid wel gewoon werken...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CyberJ schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:22:
En een werkende bedrijfsomgeving om zeep helpen 8)7 Nee, das handig ;)
Wat moet je anders als je de boel niet op kan komen? :? Je kan wel urenlang proberen een IP te achterhalen, maar als dat niet lukt, wat moet je dan? :?

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:13
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:02:

Je kunt met behulp van tracert naar een internet adres inderdaad op deze mannier achter je interne adres komen (zoals hierboven vermeld), 9 van de 10 keer zou dit het laatste public space adres moeten zijn dat je tegenkomt in de trace (10.x.x.x/172.16.x.x/192.168.x.x)

Maar ik vraag me af of wat jij wilt wel mogelijk is zonder problemen te veroorzaken met de huidige gebruiker van het netwerk (waarvan je aangeeft dat die er nog wel even zit)

Huidige situatie:

Internet <router> koppel LAN <server> Intranet

Je wilt de server omzeilen door de router direct aan het intranet te koppelen. Dit gaat problemen opleveren met routering. Je krijg dan namelijk de volgende situatie:

Internet <router> koppel LAN <server> Intranet
                  |
                 -- Intranet

Als je niets kunt veranderen aan het netwerk blijven de IP adressen in het Intranet gelijk wat resulteerd in een onbereikbaar Internet als men via de server probeerd te internetten. De pakketten vanaf het internet zijn immers via een korte route het netwerk op te krijgen dan via de server.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Maar als ik je verhaal goed lees zul je of moeten wachten met deze actie, of een intranet opbouwen met andere IP adressen, maar dan is het weer de vraag of je de instellingen van de router aan kan passen.
Je kan er niet altijd achter komen, soms is je router transparant en kan je er niet veel mee doen.
het kan zijn dat je router gewoon een extern ip heeft en je er intern niet bij hoort te kunnen.
Dit klopt niet, een router is Nooit transparant, een router routeerd en is daarom altijd een hop in het netwerk en dus door deze hops na te gaan altijd te vinden. (oke alleen in het geval van een VPN zie je de hops niet)

[ Voor 6% gewijzigd door arjenhiemstra op 01-04-2005 11:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu met tracert het waarschijnlijke ipadres van de router gevonden >>

<10ms <10ms <10ms ntserver.beukenrode.nl [192.168.5.1]
<10ms <10ms <10ms 192.168.101.1

192.168.101.1 zal dus het ip moeten zijn van de router...

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 10:41
Pleur er gewoon een portscanner overheen.. Stel een hele grote IP range in en stel em in op pingen en een paar poorten lezen. Je kan dan denk ik zo zien wat je router is ;)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

GJ-tje schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:24:
[...]
Wat moet je anders als je de boel niet op kan komen? :? Je kan wel urenlang proberen een IP te achterhalen, maar als dat niet lukt, wat moet je dan? :?
Er zijn nog wel andere trucjes om een IP adres te achterhelen, maar een format van de server lijkt mij volstrekt overbodig en onzin. (BTW: je hebt dan nog steeds niet het IP adres van de router..)

Ik ga er even vanuit dat er misschien ook nog data op de server staat. Nu ik het verhaal van de Topicstarter lees denk ik dat dit misschien niet het geval is. het externe bedrijf kan jou op dat moment wel aansprakelijk stellen voor geleden schade etc.
Nee, ik zou er gewoon proberen uit te komen met het externe bedrijf, en anders een eigen huistuinenkeukenroutervan5tientjes kopen en deze aanluiten in je netwerk. ;)

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:28:

true.. ga ik niet tegen in ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het inderdaad handiger is om te wachten tot wij volledig beheer hebben over het netwerk.

Nu heb ik nog een ander vraagje, wij kunnen wel volledig beheer krijgen over het netwerk, alleen onze router wordt weer beheerd door het bedrijf interconnect.nl

Nu hebben wij al een aanvraag ingediend om de vpn poorten enz alvast open te zetten enz.. alleen de reactie die ik daarop kreeg is;

Volgens onze administratie zit er op de router van beukenrode een routed blok, dus hoeven er geen poorten te worden doorgezet, zit er achter onze cisco soho router nog een andere router/firewall?

ze zeggen dat er een routed blok in zit, wat dit inhoud weet ik niet maar wanneer alles achter de router goed staat (vpn server enz.) gaat alles gewoon goed wanneer ik van buitenaf een vpn verbinding maak?

Verwijderd

Topicstarter
anders een eigen huistuinenkeukenroutervan5tientjes kopen en deze aanluiten in je netwerk
laten we het hier net over gehad hebben (intern) :p

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 10:41
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:34:
Ik denk dat het inderdaad handiger is om te wachten tot wij volledig beheer hebben over het netwerk.

Nu heb ik nog een ander vraagje, wij kunnen wel volledig beheer krijgen over het netwerk, alleen onze router wordt weer beheerd door het bedrijf interconnect.nl

Nu hebben wij al een aanvraag ingediend om de vpn poorten enz alvast open te zetten enz.. alleen de reactie die ik daarop kreeg is;

Volgens onze administratie zit er op de router van beukenrode een routed blok, dus hoeven er geen poorten te worden doorgezet, zit er achter onze cisco soho router nog een andere router/firewall?

ze zeggen dat er een routed blok in zit, wat dit inhoud weet ik niet maar wanneer alles achter de router goed staat (vpn server enz.) gaat alles gewoon goed wanneer ik van buitenaf een vpn verbinding maak?
Hoeft niet.. Als in die router is van een default server ingesteld staat waarnaar alles gerouteerd wordt, kom je nog niet verder. B.v. (simpel voorbeeld) bij een speedtouch kan je instellen dat je met NAT een defserver hebt, en alle externe request worden doorgestuurd naar de defserver.. Mogelijk is dat in die router ook het geval, maar dat weet je natuurlijk alleen als je het uit kan proberen B)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:28:

Ervan uit gaande dat je server ook DHCP server is, zie je hier gelijk het probleem. Hoe laat je je clients weten welke gateway zij moeten gebruiken ?

Edit:
Iets te late reactie...

[ Voor 7% gewijzigd door lier op 01-04-2005 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:37:
[...]

Ervan uit gaande dat je server ook DHCP server is, zie je hier gelijk het probleem. Hoe laat je je clients weten welke gateway zij moeten gebruiken ?
Het gehele plan is om uiteindelijk onze eigen nieuwe server te laten draaien op het netwerk... adsl direct op het netwerk, adsl router verzorgt ook het DHCP gebeuren... maarja we moeten nu eerst een tussen oplossing vinden

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:13
Ok je zou het voor elkaar kunnen krijgen.

Het netwerkje tussen de router en de server kun je misschien gebruiken om een eigen router (met dhcp) in te hangen, je moet het netwerkje achter deze router dan wel scheiden van het netwerk wat er al ligt. Je krijgt anders problemen met dubbele DHCP servers e.d.
Je kunt als je statische adressen gebruikt wel fysiek van hetzelfde netwerk gebruik maken. De server wordt hiermee wel omzeilt en mogelijk hiermee ook een beveiliging.

Je moet even twee dingen uitzoeken:
- Het adres van de router is (192.168.101.1) hoeveel subnet ruimte is er nog over in dat subnet voor een extra router.
- Zit er een switch tussen de router en de server, en zo ja, heb je nog vrije poorten.

Je krijgt dan de volgende situatie:

Internet <router> LAN(192.168.101.x /2?) <server> Intranet(192.168.5.x /24)
                           |
                           - <nieuwe_router> Eigen LAN(192.168.200.x /24)
Waar de .200. uniek moet zijn in het netwerk, maar daar lijkt het wel op.

[ Voor 10% gewijzigd door arjenhiemstra op 01-04-2005 12:52 ]

Verwijderd

Houden we het wel even op legale zaken. Ik kan met dit topic leven zolang er niet ingegaan wordt op hacken, formatten of andersoortige domme oplossingen.
Pagina: 1