Toon posts:

[extern]WD HD vertraagt opstarten software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

al een tijdje constateer ik een raar probleem.

Situatie: Western Digital WD2500 (250Gb externe harddisk met 8mb cache) aangesloten via FireWire op moederbord pc (Asus P4P800) en Windows XP Professional.

Deze harddisk dient om 's nachts, als de pc niet in gebruik is, automatisch backups te nemen van lokale data én van serverdata (enkel exchange backup).

Nu is het zo dat als ik overdag, wanneer die schijf dus niet gebruikt wordt maar wel opstaat (standby), bvb firefox opstart, dat programma niet meteen opstart maar wacht tot de externe harde schijf opgespind is. Dit duurt zo'n 2sec en is duidelijk hoorbaar. Van het moment de harde schijf de gekende klik geef, start firefox dan op.

Dit is ook het geval voor programma's die al open zijn, maar die geactiveerd worden, zoals een geminimaliseerde Outlook.

Wat kan de oorzaak hiervan zijn ?

Alvast bedankt ;)

Verwijderd

Zitten er nog schijven in je PC? Zo nee kan het zijn dat je wisselbestand daar wordt opgeplaatst. Aangezien die schijf wat trager is kan dat de oorzaak zijn.

Verwijderd

Topicstarter
In de pc zelf zit uiteraard ook een harde schijf, een Western Digital Raptor van 74Gb.

ivm dat wisselbestand: zal het eens direct nakijken ;)

edit: De externe harde schijf wordt niet gebruikt voor het wisselbestand.
edit2: systeemherstel is ook uitgeschakeld.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 10:21 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik ken het probleem, en ik los het op door de schijf uit te schakelen als hij niet gebruikt wordt. (wat evt ook vanuit een batch file kan).

Eigenlijk zou ik hem willen mounten als "removable" schijf, maar ik heb nog niet uitgevogeld hoe je dat voor elkaar kunt krijgen. dan maakt hij ook geen syteemherstel aan op de disk.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n batch-bestand, is dat moeilijk aan te maken. Of is er ergens een voorbeeld te vinden ?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:51:
Zo'n batch-bestand, is dat moeilijk aan te maken. Of is er ergens een voorbeeld te vinden ?
eerlijkheid halve moet ik eraan toe voegen dat ik het zelf nog niet uit een batch file heb draaine: maar dit is het principe:

http://ask-leo.com/is_the...re_from_a_batch_file.html

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1