Bij mij werkte het vroeger best goed. Ik had toen een Micronics C400 moederbord van Diamond. Gewoon SoftFSB gedownd en gewoon wat mobo's geprobeerd, totdat mijn P3-500MHz lekker 560MHz deed
Gewoon proberen zou ik zeggen, meestal als je het fout doet krijg je een vastloper welke ik al duizenden keren gehad heb.
Die-hard Brexiteer
Bedankt hee!
Als mijn pc vastloopt met softfsb is het toch zo dat je hem weer op zn oude snelheid opstart?
Als mijn pc vastloopt met softfsb is het toch zo dat je hem weer op zn oude snelheid opstart?
Ja hij komt altijd weer terug in Windows met zijn originele settings.
Die-hard Brexiteer
Ik dacht dus ook dat er niets erger kon gebeuren dan een normaal vastlopertje... niet dus. Na een herstart kreeg ik een continu pieptoon en de melding dat er geen flop in drive A zat...
Wat was er nou gebeurd? De Award BIOS-beveiliging, het BootBlock, was om de een of andere reden geactiveerd... Gelukkig was m'n BIOS niet vernaggeld en na nog een reset werkte alles weer normaal...
Maar toch raar dat de failsafe-functie van m'n BIOS geactiveerd werd... ik schrok me echt het apelazerus!!
Wat was er nou gebeurd? De Award BIOS-beveiliging, het BootBlock, was om de een of andere reden geactiveerd... Gelukkig was m'n BIOS niet vernaggeld en na nog een reset werkte alles weer normaal...
Maar toch raar dat de failsafe-functie van m'n BIOS geactiveerd werd... ik schrok me echt het apelazerus!!
Ja, kan ik me voorstellen!
Heb je toen je bios moeten resetten? of alleen nog een keertje de power knop indouwu:?
Heb je toen je bios moeten resetten? of alleen nog een keertje de power knop indouwu:?
Nee, het BIOS was gelukkig nog in goede staat en had nog gewoon zijn normale settings... maar goed ook. Gewoon even de PC uitzetten, even wachten, weer aanzetten en toen deed alles het godzijdank weer gewoon...
Ik kreeg bijna een hartstilstand toen ik die melding van het BIOS BootBlock zag... ik dacht, daar gaat m'n BIOS...
Gelukkig bleek er toch niets aan de hand te zijn... en ben ik nu weer gewoon lekker via het BIOS aan het overklokken... 
Procje is nu 700@882, nou even een paar dagen de stabiliteit testen en dan naar de 889, dan 896, 903, etc. tot ik uiteindelijk de 933 haal...
Ik kreeg bijna een hartstilstand toen ik die melding van het BIOS BootBlock zag... ik dacht, daar gaat m'n BIOS...
Procje is nu 700@882, nou even een paar dagen de stabiliteit testen en dan naar de 889, dan 896, 903, etc. tot ik uiteindelijk de 933 haal...
Goeie taktiek!
Maar overclocken uit bios heeft ok vervelende problems!
Als ie dan hangt, tja, dan ken je gaan hotflashen:(!
Maar overclocken uit bios heeft ok vervelende problems!
Als ie dan hangt, tja, dan ken je gaan hotflashen:(!
Pagina: 1