Plextor PX-708A leest te langzaam

Pagina: 1
Acties:

• haroldd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 16:06
dit is eigenlijk een soort vervolg op vorige topic:
Plextor PX-708a brandt langzaam

maar omdat die topictitel niet echt meer echt de lading dekt heb ik een nieuwe geopend.

ik heb m'n px-116a kunnen terugsturen en er een px-130a voor teruggekregen (natuurlijk klasse service van Plextor).
Maar met die drive ingebouwd duurt het branden van een image op de harde schijf nog langer. De drive leest maar met 2500 kb/s data naar de harde schijf.

ik had een soortgelijk probleem dus ook al met m'n vorige plextor drive (px-116a) maar dit kunnen jullie teruglezen in mijn vorige post.

Mijn configuratie:
- ASUS a7n8x-e deluxe
- AMD XP3000
- 1024 DDR RAM PC-3200 400MHZ
- Sapphire radeon 9800pro 128 MB
- 160Gb WD SATA 7200rpm
- DVDrom plextor px-130a
- DVD brander plextor px-708a
- XP SP1

Ik heb al:
- gecontroleerd of DMA aan staat (dit staat aan).
- nero opnieuw geinstalleerd (versies 6, 6.3, 6.6)
- nieuwe ide drivers geinstalleerd (Nforce 5.10)
- windows xp opnieuw geïnstalleerd

kan het zijn dat er iets mis is met de IDE poorten op mijn moederbord? en hoe kom ik daarachter?

Werken is gezond, laat het daarom over aan de zieken!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:40
Zijn je optische media goed in orde ?

Een slechte schijf kan de snelheid dramatisch naar beneden halen.
En wat voor medium test je (CD/DVD || R(W) / Geperst)

De wijzen komen uit het Oosten!

• haroldd
NoepZor schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:03:
Zijn je optische media goed in orde ?

Een slechte schijf kan de snelheid dramatisch naar beneden halen.
En wat voor medium test je (CD/DVD || R(W) / Geperst)
ik heb talloze media geprobeerd (o.a. ook philips, ricoh, verbatim) en deze waren afkomstig van verschillende mensen en dus verschillende branders. En met dit "probleem" heb ik al zo'n 50 dvd's gebrand (ik heb net een spindeltje leeg dus) en het lijkt me sterk dat ik 50 slechte dvd's heb gekopieerd.

Verwijderd

geeft plextools een probleem aan als je die een rapport laat genereren os als je daarmee iets brand?

Als er iets niet goed is met de instellingen (DMA iod) hoort dat daar aangegeven te worden.

• haroldd
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:15:
geeft plextools een probleem aan als je die een rapport laat genereren os als je daarmee iets brand?

Als er iets niet goed is met de instellingen (DMA iod) hoort dat daar aangegeven te worden.
plextools is toch voornamelijk toegespitst op de branders van plextor? in plextools staat dma wel gewoon aangevinkt en heb daar geen foutmeldingen gekregen. Ik kan nu ff niet zo'n rapport laten genereren omdat ik op werk zit (helaas tot 17.30 uur :s). Is dat een specifiek soort rapport wat je bedoelt?

• haroldd
haroldd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:58:
maar omdat die topictitel niet echt meer echt de lading dekt heb ik een nieuwe geopend.
#%$# nou was ik daar zo op gefixeerd dat ik nog foute topictitel intype. Als een mod ff zo vriendelijk zou willen zijn "px-708a" te veranderen in "px-130a" |:(

Pagina: 1