Ik zit een beetje met het volgende:
Het lijkt alsof mijn beeldscherm horizontaal verdeeld is in 5 of 6 stukken die afzonderlijk van elkaar met een miniem verschil (<0,5 ms) bewegen. Dit is voornamelijk het geval bij snelle beelden (bijv het snel met je muis bewegen in HL2 of FarCry). Het is niet zwaar irritant (vanwege het zeer kleine tijdsverschil) maar ik zie het wel (en stoor me er dus toch wel een btje aan...).
Specs: P4 2,4 Ghz met 2 x 512 MB (PC2100)
Mobo Intel D845GBV
Sapphire 9800 PRO 128 MB met Zalmann VF700Cu
Driver kaart: Catalyst 5.3
Apperture Size op 256 MB
Systeem is ongeveer 2,5 jaar geleden aangeschaft. Mobo, chipsets ed zijn
voorzien van de laatste drivers en de kast schoon (geen stof ed)
Wat ik al heb gebrobeerd:
-Oude driver verwijderd (met drivecleaner pro) en weer geinstalleerd: geen effect
-Oude driver verwijderd (met drivecleaner po) en oudere (5.2) geinstalleerd: geen effect
-Monitor (nu 1024 x 768, 32bit op 85 Hz) op andere resolutie en frequentie: geen effect
-Dit is de tweede 9800 PRO, ook de vorige had het probleem dus daar ligt het niet aan.
-Apperture Size op 128 of 256 MB maakt geen verschil
-375 core en 675 mem (stock): geen verschil
-472 core en 772 mem: geen verschil (kaart wordt niet heet)
-24 uur memtest: geen errors
-uitschakelen van alle lopende programma's: geen effect
-uitschakelen van hardware ivm voeding (PSU 300W) geen effect
-taakbeheer geeft aan dat ik niet het maximale geheugen heb bereikt
-lagere instellingen in 3D (bijv alles op medium): geen effect
-temparatuur CPU 49 C stressed (na 3uur CPU burn in), system 38C dus koelingsprobleem is het
niet.
-Het maakt ook geen verschil of de Zalmann er op zit of de originele.
-Het lijkt geen 3D probleem want tijdens het opstarten van bij Farcry (ubisoft-logo) wat geen 3D is heeft hij het ook. Ook in WMP10 heeft hij het probleem.
In de FAQ heb ik het niet kunnen vinden. Er staat wel iets of het probleem met de refreshrates. De oplossingen die daar staan heb ik al geprobeerd: geen effect.
Op de site van Liteon kan ik mijn monitor niet vinden voor de laatste driver.
Wie o wie heeft er een oplossing of weet wat het probleem kan zijn
Het lijkt alsof mijn beeldscherm horizontaal verdeeld is in 5 of 6 stukken die afzonderlijk van elkaar met een miniem verschil (<0,5 ms) bewegen. Dit is voornamelijk het geval bij snelle beelden (bijv het snel met je muis bewegen in HL2 of FarCry). Het is niet zwaar irritant (vanwege het zeer kleine tijdsverschil) maar ik zie het wel (en stoor me er dus toch wel een btje aan...).
Specs: P4 2,4 Ghz met 2 x 512 MB (PC2100)
Mobo Intel D845GBV
Sapphire 9800 PRO 128 MB met Zalmann VF700Cu
Driver kaart: Catalyst 5.3
Apperture Size op 256 MB
Systeem is ongeveer 2,5 jaar geleden aangeschaft. Mobo, chipsets ed zijn
voorzien van de laatste drivers en de kast schoon (geen stof ed)
Wat ik al heb gebrobeerd:
-Oude driver verwijderd (met drivecleaner pro) en weer geinstalleerd: geen effect
-Oude driver verwijderd (met drivecleaner po) en oudere (5.2) geinstalleerd: geen effect
-Monitor (nu 1024 x 768, 32bit op 85 Hz) op andere resolutie en frequentie: geen effect
-Dit is de tweede 9800 PRO, ook de vorige had het probleem dus daar ligt het niet aan.
-Apperture Size op 128 of 256 MB maakt geen verschil
-375 core en 675 mem (stock): geen verschil
-472 core en 772 mem: geen verschil (kaart wordt niet heet)
-24 uur memtest: geen errors
-uitschakelen van alle lopende programma's: geen effect
-uitschakelen van hardware ivm voeding (PSU 300W) geen effect
-taakbeheer geeft aan dat ik niet het maximale geheugen heb bereikt
-lagere instellingen in 3D (bijv alles op medium): geen effect
-temparatuur CPU 49 C stressed (na 3uur CPU burn in), system 38C dus koelingsprobleem is het
niet.
-Het maakt ook geen verschil of de Zalmann er op zit of de originele.
-Het lijkt geen 3D probleem want tijdens het opstarten van bij Farcry (ubisoft-logo) wat geen 3D is heeft hij het ook. Ook in WMP10 heeft hij het probleem.
In de FAQ heb ik het niet kunnen vinden. Er staat wel iets of het probleem met de refreshrates. De oplossingen die daar staan heb ik al geprobeerd: geen effect.
Op de site van Liteon kan ik mijn monitor niet vinden voor de laatste driver.
Wie o wie heeft er een oplossing of weet wat het probleem kan zijn