MP3's (op hardware) scratchen

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:11

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik zoek eigenlijk een hardwarematig tooltje waarmee ik MP3's kan scratchen voor m'n muziek. Ik geloof dat een goed voorbeeld FinalScratch is. Ik zoek voornamelijk een goedkope oplossing waarmee ik gewoon een MP3 inlaad en echt met de hand kan scratchen. Ik heb ook soort USB touchpad gezien, maar dat is niet helemaal wat ik wil denk ik. Omdat ik ook iets op een lang stuk snel wil kunnen terugdraaien als ik een MP3 maak met allerlei korte stabsamples...

Iemand die hiervoor meer goeie oplossingen weet?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:38
Misschien moet je het eens in het HTBADJ topic proberen. Daar zitten alle GoT DJ's.

• apNia

apNia

Topicstarter
OverSoft schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:39:
Misschien moet je het eens in het HTBADJ topic proberen. Daar zitten alle GoT DJ's.
heb je een linkje voor me? thanks :)

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 11:35
http://www.djdecks.be , http://www.virtualdj.com , http://www.mixvibes.com , http://www.mspinky.com
Deze zijn alle goedkopere varianten van FinalScratch. Er is ook nog Serato Scratch Live, maar dat is ongeveer even duur als FinalScratch.
Enkel FinalScratch en Serato Scratch Live worden geleverd inclusief de geluidskaart die nodig is, bij de andere moet je zelf een geluidskaart kopen.
De goedkoopste die aan alle nodige eisen voldoet is de Audiotrak Maya44, die je voor ongeveer 100 euro kan krijgen.
Hoewel niet strikt noodzakelijk, moet je ook overwegen om voorversterkers te kopen (rond de 30 euro per stuk) omdat het phono signaal van je platenspeler vrij zwak is, en om perfecte pitch enzo te bekomen zijn deze dus toch wel aan te raden.

djDecks is verder met z'n $29 de goedkoopste software en is compatibel met meerdere types tijdcode-platen (finalscratch, virtualdj en serato scratch platen).
In totaal kom je dan op ongeveer 225 euro voor geluidskaart, 2 voorversterkers, 2 finalscratch platen, en djDecks software.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• apNia

apNia

Topicstarter
Thanks voor het uitgebreide antwoord. Maar ik merk hier voornamelijk uit dat dit is om je huidige deck te gebruiken. En gezien ik geen (goeie) heb is er misschien een oplossing die iets dergelijks in z'n geheel vervangt? Een (hele dure) oplossing was ooit zo'n klein pioneer ding waar een klein draaitafeltje op zat .. zoiets zoek ik meer.. maar als er andere alternatieven zijn is dat ook perfect..

Verwijderd

Voorlopig is er maar een oplossing en dat is de Denon DN-S3000/5000 dj cdplayer,deze kan dus echt scratchen met mp3's en het klinkt ook echt als of je met een vinylplaat bezig bent.
Het is geen goedkope oplossing maar volgens mij wel de beste,er is ook nog een Denon DN-S1000 en ook hier kan je mee scratchen maar deze heeft een touchplatter en is toch minder geschikt voor het echte werk,en je hebt natuurlijk nog de Pioneers die ook heel goed zijn maar die kunnen geen mp3's lezen maar je kunt ze natuurlijk gewoon als een audio cd branden.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Adion
De eks XP10 controller is misschien nog een oplossing dan.
http://eks.fi/

Ik heb het zelf nooit gebruikt, en ik weet ook niet hoe goed de software ervoor is, maar het is wel een kwaliteits-jogwheel denk ik, en heeft dus iig het potentieel om geschikt te zijn voor scratchen enzo.
Helaas zijn die controllers ook al wel 400EUR per stuk ongeveer geloof ik.

Verwijderd

Hercules heeft toch ook zo'n ding gemaakt waarmee je mp3's en dergelijke kon mixen? De hercules DJ console of zo heette dat ding. Misschien dat dat wat is.

:)

• Adion
De hercules dj console is zeker geschikt voor te mixen, maar totaal niet om te scratchen, de jog wheel is namelijk relatief eenvoudig gemaakt, waardoor er eigenlijk enkel kan gekeken worden of het vooruit of achteruit draait, en in beperkte mate hoe snel het draait.
Het is echter niet exact genoeg om mee te scratchen vrees ik.

• apNia

apNia

Topicstarter
Ja ik ben absoluut niet van plan echt DJ'tje uit te hangen op z'n Tiesto's. Het is voor mij puur om scratches bovenop m'n bestaande muziek te plakken.. het is iets wat ik al lang graag wil doen, maar wel met m'n eigen samples en niet een of andere bestaande hiphop acapella of iets uit m'n pa z'n stoffige kast ;)
Pagina: 1