Gmail Filesystem

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Topicstarter
Indien je nog wat storage nodig hebt die je overal vandaan kan bereiken is dit wat voor je
http://www.viksoe.dk/code/gmail.htm

Gmail account openen en dan gmailfs driver installeren (Windows en Linux beschikbaar)
Windows:
http://www.viksoe.dk/code/gmail.htm
Linux:
http://richard.jones.name...tem/gmail-filesystem.html

Nu heb ik alleen problemen dat ik op somige machines alleen leesrechten heb op de drive. Ik kan niet vanaf elke PC op de drive schrijven. Ook als ik de andere allemaal disconnect is het niet opgelost.

Driver versie 1.0.5

[ Voor 27% gewijzigd door bolke op 01-04-2005 09:16 ]

http://www.hroling.nl

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

De link werkt bij mij niet ....

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik zat hier net heel oevallig ook naag te zoeken, maar is het niet mogelijk meerdere G-mail accounts te mounten tot 1 schijf.

Je maakt bijvoorbeeld 10 2-gig Gmail accounts aan en mount ze met een stukje software tot 1 20 Gig HDD.

Is dit mogelijk met deze software? Zo nee, welke software dan wel?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 22:05

Koppensneller

winterrrrrr

jk_warrior schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 11:49:

Je maakt bijvoorbeeld 10 2-gig Gmail accounts aan en mount ze met een stukje software tot 1 20 Gig HDD.
Gmail RAID :Y)

[ Voor 30% gewijzigd door Koppensneller op 02-04-2005 11:52 ]

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Zoiets....bestaat zoiets? Het lijkt me geen onmogelijke opgaaf op zo'n stukje software te maken, dus ik verwacht dat het wel ergens te vinden is.

• CaptBiele
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

ah werkt het zo. Dat zou op zich wel kewl zijn.... ff kijken of ik er iets meer over kan vinden

Verwijderd

Hm leuk stukje software.

Lekker simpel ook. Ik ben nu heel erg benieuwd naar die GRaid® mogelijkheid.... 10 googles aan elkaar en je hebt toch een gratis 20gb schijf online... prachtige fileserver om te delen met vrienden :).

Maar ik kan daar op google nog niets over vinden.... volgens mij is dat idee zojuist hier op got ontstaan :)

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:40:
Ik ben nu heel erg benieuwd naar die GRaid® mogelijkheid.... 10 googles aan elkaar en je hebt toch een gratis 20gb schijf online... prachtige fileserver om te delen met vrienden :).
Enige nadeel is dat het echt enorm traag is. Ik heb de Linux variant een tijdje geprobeerd, maar ik heb er echt niks nuttigs mee weten te doen vanwege de traagheid. Ik denk dat het nog te traag is om een mp3tje vanaf te streamen (not tested though).

• Tsunami
  • Niet online
Als dat mogelijk is zullen mensen ook wel weer invites willen. Kunnen we eindelijk die 50 invites die we elke keer krijgen kwijt. Heb er nog een stuk of 300 liggen, dus een 600GB schijf online lijkt me wel wat :9~ (en de teller loopt nog steeds na de 2GB, we zitten nu op 2050MB :*))

[ Voor 2% gewijzigd door Tsunami op 02-04-2005 16:40 . Reden: Doh, 2GB is idd 2048MB. Maar we zitten nu al op de 2050MB, en hij stopt zoals fsfikke zei pas bij de 2075MB. Hij loopt alleen wel steeds langzamer :( ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kan je nog steeds maar 10MB per keer uploaden? Dat is wel jammer namelijk.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
En dit is mogelijk? Denk je niet dat ze dat gewoon hebben geblokkeerd?
Lijkt me niet dat ze het leuk zouden vinden als mensen er warez mee gaan zitten sharen enzo he.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Tsunami schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:47:
(en de teller loopt nog steeds na de 2GB, we zitten nu op 2043MB :*))
Psst, 2GB = 2048 MB. Je kan nu dus nog niet zeggen dat de teller zal blijven doorlopen na 2GB ;)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Drawer schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:50:
En dit is mogelijk? Denk je niet dat ze dat gewoon hebben geblokkeerd?
Lijkt me niet dat ze het leuk zouden vinden als mensen er warez mee gaan zitten sharen enzo he.
In de 'Terms of Use' staat wel dat je geen dingen door derden mag laten transmitten/uploaden e.d.

@the bad seed: Hij is over de 2048 en de teller stopt niet. (Dat doet ie bij 2075 B) als je de datum veranderd)

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 02-04-2005 12:58 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Baudje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 22:15
en zitten nu op 2049 mb, dus.....

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:44
In het verleden heb ik dit nog geprobeerd en toen kreeg ik allerlei fouten, maar nu niet meer :D _/-\o_ :9~ O+

Werkt echt goed :D

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 22:05

Koppensneller

winterrrrrr

Geen RAID, maar toch handig imho:

http://www.puremango.co.uk/cm_gdrive_109.php

Een script om van een webdrive te maken die van overal te bereiken is.

Verwijderd

als ik gdrive mount in explorer; kan ik enkel heel kleine files posten.
als ik een bestand van 100kb of hoger wil uploaden, lukt het niet:
"unable to create file
system error message:
de verbinding met de server is niet normaal beëindigd"

any suggestions?

bovendien krijg ik af en toe nog een andere foutmelding:
"unable to create file
xxx.mdb is an executable file. For security reasons, Gmail does not allow you to send this file"

strange?
any help?
thanks!

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 14:49 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

You also agree that you will not use any robot, spider, other automated device, or manual process to monitor or copy any content from the Service.
Naast het feit dat dit dus illegaal is loopt de draad steeds meer offtopic. Reden genoeg om deze te sluiten; GMail is bedoelt voor mail en het gebruik ervan als fileopslag door externe Tools wordt door Google niet gewaardeerd; daarmee waarderen we dit onderwerp op GoT ook niet

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.