Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wie heb telfort en woont waar en heeft ontvangst..

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het wat dat telfort? DIt staat op de site:

U kunt vrijwel overal in Nederland bellen via Telfort. Dit versnelde landelijk bereik biedt Telfort dankzij een -tijdelijke- samenwerking met Libertel. In gebieden buiten het Telfort-dekkingsgebied schakelt uw telefoon automatisch over naar het Libertel-net (lichtblauw).

Betekend dus, dat ze wel dekking hebben altijd waar je ook zit, iemand ervaringen hiermee?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ja, nergens geen problemen mee, overal en altijd bereik, heb 't al 2 jaar en is duidelijk beter geworden, iig stukken beter dan Ben en Dutchtone, maargoed, Telfort bestaat dan ook al wat langer :)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Geloof er geen zak van dat Telfort beter bereik heeft dan Ben, zeker gezien het feit dat ze niet meer van het netwerk van Libertel gebruik mogen maken.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-11 08:01
rond zwolle erg slecht, midden in zwolle gaat, daarbuiten loop ik vaak te schelden

Verwijderd

Zoek op Telfort en je vindt tientallen topics die eerder over deze provider zijn geopend. Als je "inside" informatie wilt hebben, check dan mijn reacties in een aantal topics.

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 15:48 schreef McVirusS het volgende:
Geloof er geen zak van dat Telfort beter bereik heeft dan Ben, zeker gezien het feit dat ze niet meer van het netwerk van Libertel gebruik mogen maken.
Onjuist. Contract met Libertel is wel degelijk verlengt en gaat nog net zolang door tot Telfort zelf een kwalitatief net zo'n goed netwerk heeft als Libertel.

Verwijderd

Contract met Libertel loopt in mei af. Degene die iets meer info willen hebben, mailen of ICQ'en me maar. (niet teveel ;))

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:05
Ik had eerst Telfort. Deze had ik handmatig op het netwerk van Libertel gezet zodat ik beter ontvangst had. Kost niets extra's maar wel betere kwaliteit. Alleen in het westen moet je verplicht Telfort gebruiken omdat daar de GSM-masten sterk genoeg zijn. Daar kan je dus niet gebruik maken van roaming(=overschakelen op Libertel)

Tip: zet je telefoon handmatig op het netwerk van Libertel. Staat bij Nokia onder Netwerk kiezen :P

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Tefort, BEN, Dutchtone GSM 1800 netw.
KPN, Libertel GSM 900 netw.

In principe, qua ontvangst, alleen verschil tussen de netwerken waarbij het "oude" 900 nog iets groter is en dus beter ontvangst.
Maar dit verschil neemt dagelijks af en is al verwaarloosbaar klein te noemen .

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Op woensdag 10 januari 2001 09:00 schreef Stimpy001 het volgende:
Ik had eerst Telfort. Deze had ik handmatig op het netwerk van Libertel gezet zodat ik beter ontvangst had. Kost niets extra's maar wel betere kwaliteit. Alleen in het westen moet je verplicht Telfort gebruiken omdat daar de GSM-masten sterk genoeg zijn. Daar kan je dus niet gebruik maken van roaming(=overschakelen op Libertel)

Tip: zet je telefoon handmatig op het netwerk van Libertel. Staat bij Nokia onder Netwerk kiezen :P
Kan alleen met "dualband" toestellen.

een singleband BEN kan je dus alleen een prepaid dutchtone, of telfort indouwen.
een singleband liberteltoestel alleen KPN, als je de simlock erafhaalt

Verwijderd

Telfort, regio Amsterdam, nergens last van

Verwijderd

Zwolle, Groningen, Toornwerd (waar? www.lokatienet.nl en dan postcode 9991 CV) en Amsterdam: geen problemen at all.

PS: Als je op postcode zoekt, moet je nog even naar boven klikken :) Vier keer ofzo, dan vind je het wel. Wel goed kijken :)

Verwijderd

In de randstad moet je ook telfort gebruiken, overzetten op Libertel gaat ook niet
Het Telfortnetwerk (1800) heeft ondertussen ook landelijk bereik zoals KPN en Libertel dat hebben (we hebben intern een proggie daarvoor, het ziet blauw van de dekkingsgebieden), toch is het contract verlengd zodat je nog op Libertel kunt roamen, vraag me niet waarom, ik sluit ook maar contracten aan. Wat trouwens super loopt.

Verwijderd

Ik heb me laten vertellen dat Telfort hét tweede netwerk van Nederland gaat worden, achter Libertel.

Verwijderd

Dat is juist, zij het niet dat het evengoed als Libertel gaat worden. :)

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 13:51 schreef RobiNET Online het volgende:
Dat is juist, zij het niet dat het evengoed als Libertel gaat worden. :)
Drie keer raden door wie ik het me heb laten vertellen...

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 13:53 schreef Sebastard het volgende:

[..]
Drie keer raden door wie ik het me heb laten vertellen...
Dat weet ik echt niet ;) maaruh, we kunnen inderdaad nog leuke dingen verwachten van Telfort in 2001. Hopelijk klopt mijn "inside" informatie anders durf ik me hier niet meer te vertonen :'(

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:07
Ik woon in Zwolle en Telfort heeft hier vaak beter bereik dan KPN.
Op het sneekermeer te Fryslân heeft Telfort compleet het beste bereik, mijn maatjes hadden KPN Libertel en Dutchtone en hadden geen bereik op de grote meren.

Telfort maakt echter wel onderscheid, abbo's hebben vaker beter bereik.

Het contract met Libertel loopt in Maart af. Behalve op de locatie waar Telfort nog zwak is.

Make everyday a good day!

Verwijderd

Contract loopt hoogstwaarschijnlijk in mei af. Maart is te vroeg, ivm de uitlooptijd van het project. Maargoed, dat maakt effe niets uit.

Verwijderd

Kortom, Telfort rulez?

Verwijderd

Dat dacht ik dus ook, maaruh waarom verander je niet je icon. Eerlijk is eerlijk, het ziet er niet it ;)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Idd, Telfort is behoorlijk gegroeit de laatste tijd en is echt minstens (bijna) even goed als Libertel en KPN :) En uiteraard kunnen we ook nog leuke dingen van ze verwachten met UMTS :9

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 14:49 schreef RobiNET Online het volgende:
Dat dacht ik dus ook, maaruh waarom verander je niet je icon. Eerlijk is eerlijk, het ziet er niet it ;)
Met mijn Ben-icoon is helemaal niets mis! Dus ik verander hem ook niet.
En de andere reden, die heb ik je verteld via ICQ... Remember? :) That's why...

Verwijderd

Oke, ik wist het wel, maar wilde een flamewar uitlokken >:) Nee hoor grapje, maaruh toch kan het niet,zo'n pro Ben icon ;)

Verwijderd

Alles heeft een reden, Robin :)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Gewoon tactiek van Sebastian, RobiNET (Hij heeft me dus ook al op de hoogt gesteld via icq) :P

Verwijderd

Tactiek wil ik het niet noemen. Ik heb er een reden voor... En bovendien vind ik Ben gewoon kei-gaaf (concept) dus waarom niet? :)

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 13:27
Zeg,
klessebes even gezelli verder op icq dan.

Telfort heeft bij mij nooit ellende gegeven, heb libertel nog niet heel veel nodig gehad.

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Als je dat gewissel tussen Telfort en Libertel netwerken zat bent, kun je GSM gewoon handmatig op Libertel instellen.
Je hebt dan Libertel-kwaliteit voor een Telfort-prijs!

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 13:23 schreef _cje_ het volgende:
Als je dat gewissel tussen Telfort en Libertel netwerken zat bent, kun je GSM gewoon handmatig op Libertel instellen.
Je hebt dan Libertel-kwaliteit voor een Telfort-prijs!
Het toestel schakelt zelf automatisch naar Libertel over als je te weinig ontvangst op het Telfort netwerk hebt.
En als je in de randstad woont kun je geen Libertel pakken omdat het Telfort-netwerk dar zelf genoeg bereik heeft en omdat in het contract van Telfort en Libertel staat dat Libertel daar geen service hoeft te geven, en dat ook zeker niet zal doen.

En inderdaad zal Telfort enkele leuke dingen met UMTS en in eerste instantie GPRS gaan doen :P
Misschien dat ze ook wel leuke dingen voor werknemers gaan doen, kan ik eindelijk die getweakte 3210 de deur uit doen ;)
Pagina: 1