[MyCom mobile storage] Microdrive inside?

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:05
Zojuist zag ik dit nieuwe speeltje op de site van MyCom, voor een wel heel leuk prijsje. Nu vraag ik mij af of hier, gezien de specificaties, niet gewoon een Microdrive in zit, en of deze misschien makkelijk er uit te halen is.

Wanneer er een Microdrive in zit, werkt deze dan ook net zoals die van de MuVo2 in gewone spiegelreflexcamera's? De Microdrive die in de iPod mini zit heeft nog niemand aan de praat gekregen in een digicam.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
er zit een microdrive in ja.
Capaciteit 2,2 GB
Rotatiesnelheid 4200 rpm
Buffer 256 KB
Als 't geen microdrive was stond er ook geen buffer en toerental bij ;)

of ie werkt in je cam los, dat weet ik niet

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 01-04-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Als het echt een microdrive is, dan werkt hij zeker in een hoop DSLR's. Dit staat aangegeven bij de specificaties. Let wel op dat je camera mogelijk een limiet heeft van de hoeveelheid geheugen wat te aan te spreken is. De grens zal overigens alleen bij oude camera's een probleem vormen, 2.2GB is niet meer zo veel tegenwoordig ;)

Nadeel van een microdrive is overigens dat het iets trager is dan een CF kaartje.

[ Voor 14% gewijzigd door breinonline op 01-04-2005 19:57 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microdrive (de originele IBM/HItachi 1 GB) is sneller dan CompactFlash 20x, zie de vergelijkende test van DPReview.com .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Let op: soms worden exemplaren gebruikt die geen CF-interface hebben maar vastzitten aan een flexje. Die kun je dus niet in je camera stoppen!

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 22:05
Verder niemand een foto van de binnenkant / ervaringen met gebruik in een digicam?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 21:48:
Microdrive (de originele IBM/HItachi 1 GB) is sneller dan CompactFlash 20x, zie de vergelijkende test van DPReview.com .
Ik heb in m'n 20D met een IBM mickydrive gewerkt. Gewoonlijk gebruik ik een Sandisk Ultra-II (1Gb) kaartje. Mijn _hemel_ wat is zo'n mickydrive traaaaaaaaggggg! Reviewen van foto's gaat op de Sandisk instantaan (dus geen wachttijd tussen knopje drukken en afbeelding zien op LCD), bij de mickydrive moet je een seconde wachten. Ik denk dat e.e.a. nogal afhangt van het apparaat waarin je het kaartje/diskje gebruikt (zoals je ook kan zien in de link.) Dat 20x kaartje zie ik op die DPReview pagina overigens niet terug. Voor uitgebreide benchmarks van geheugenkaartjes in camera's kun je trouwens het beste terecht bij Rob Galbraith. Op zijn site staat een database met de testgegevens van honderden camera/media-combinaties. Geeft IMHO een 'iets' beter beeld dan DPReview.

[ Voor 3% gewijzigd door koraks243 op 03-04-2005 21:22 ]

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bij Galbraigth komt de Microdrive (Hitachi) goed uit de bus (kijk maar naar de performance in vergelijking met 45x CF flash). http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-7699

Waarschijnlijk was je vorige camera niet compatible met Microdrives, een andere logische verklaring bestaat er mijn inziens niet. Was het trouwens een IBM/Hitachi?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 19:47 . Reden: even wat toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb vandaag de 4GB versie gehaald bij Mycom voor 89,95 Eruo in de aanbieding en hem uit elkaar gesloopt.
Er zit een magicstore microdrive in.

Het eerste wat me heel erg opvalt is dat de drive gloeiend heet wordt bij gebruik.
Ik heb al wat rondgekeken, maar heb er niet echt veel over gevonden.

Ik vind het vreemd dat niemand dit opvalt, je kan er bijna een eitje op bakken.
Of ligt dat toevallig aan mijn drive?

edit:

Ik kom er net achter dat mijn minipc een jumper had voor 3,3v of 5v voor compactflash slot.
Heb hem nu op 3,3v gezet vind ie veel fijner gelukkig.

[ Voor 17% gewijzigd door XthinkZ op 30-07-2005 22:40 ]

Pagina: 1