Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[KAV] Updaten onder gewone user in domein werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Het updaten van de virusscanner van Kaspersky 5.0.156 Personal onder een user met beperkte (normale) rechten in een domein lijkt hier niet te werken.. Als ik als Administrator inlog op de lokale PC gaat het wel goed. Bijzonder vind ik ook dat ik de log van Kaspersky nota bene staat dat de update gewoon is gelukt.

Het is niet de bedoeling die gewone user admin-rechten te geven, wie kent een nette oplossing?

[ Voor 1% gewijzigd door BoGhi op 01-04-2005 01:34 . Reden: versienr. edit ]

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heeft de user wel schrijfrechten in de folder waar de antivirusdefinitiefiles (Scrabble, 4x woordwaarde) van KAV staan?

Virussen? Scan ze hier!

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Volgens mij komen de nieuwe bestanden (als 't goed gaat) in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Kaspersky Anti-Virus Personal\5.0. Gezien 'All users' lijkt me dat toegangkelijk, maar ik zal het controleren. Daar zit trouwens ook de map 'Reports' in, die KAV dus wel schrijft..
Zou het niet te maken hebben met die domein-omgeving?

[Edit:] Ha, je had wel gelijk _/-\o_ . Een gebruiker met beperkte rechten heeft gewoon onvoldoende rechten in 'Application Data'. Heb het hier even thuis getest (geen domein), maar een update onder een beperkt gebruikers-account gaat gewoon niet goed. Het blijkt dat de beperkte gebruiker niet genoeg heeft aan Read, execute en Write rechten, maar ook 'Modify' moet hebben; dan werkt ' t dus wel.

En waarom dan de verwarring over de rapportage van Kasperksy? Op het eerst zichtbare nivo van de rapportage meldt ie 'update gelukt', maar kijk je naar de details dan zie je dus dat het updaten van de bestanden in genoemde folder mislukt zijn.. Hoezo 'update gelukt' :?

[ Voor 57% gewijzigd door BoGhi op 01-04-2005 23:03 . Reden: Oplossing ]

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN