• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 23:48
Ik vraag me nu wel eens af, ik ben nu 3 jaar vega. Zouden er ook van die BSE-cellen in mij zijn gekomen.

Wat denken jullie, zijn jullie besmet?

Make everyday a good day!

Verwijderd

Je krijgt dan toch 1 of andere enge ziekte.

Nee, nergens last van, voel me kerngezond.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
3 jaar is niet genoeg om zeker te zijn, de incubatietijd is behoorlijk lang geloof ik, en als je dan ziet dat er nu al gevallen van CJ zijn dan kun je ervan uitgaan dat je ook wel een tijd hebt blootgestaan aan besmetting...

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

De kans dat je Kreutzfeld-Jakob (hoe schrijf je dat?) krijgt is zeer klein. Ik denk niet dat ik het heb op puur statistische gronden.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
Je kan het laten onderzoeken. Moet je effe je hersens afgeven bij een laboratorium ;)

grtz.
AxiMaxi

P.S. oja, het is destructief onderzoek... >:)

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

onvoldoende gegevens om te bepalen of je de ziekte krijgt...

Wel is het zo dat die prionen die de ziekte veroorzaken al eeuwen lang in ons voedsel zitten. BSE bij schapen (scrapies) komt redelijk vaak voor en schapen worden al tijden gegeten. Ook het bijvoeren van koeien met beendermeel wordt al decennia lang gedaan. Alleen vroeger kon niemand de ziekte vaststellen, kende men het niet eens, toen heette het gewoon "hij/zij is gek geworden" welke oorzaak dit dan ook had. De commotie van de laatste paar jaar lijkt me een beetje overdreven... Wat niet wil zeggen dat er niets aan gedaan moet worden natuurlijk.

• coolgoza
Ik baal er alleen van dat ik meebetaal aan die BSE-onderzoeken. Ik ben van mening dat die onderzoeken niet door belastinggeld dienen betaald te worden. Dit soort onderzoeken moet men financieren door de eindgebruiker ervoor op te laten draaien. In het verkeer is dat al jaren het geval. Je hebt een auto, dus betaal je belasting. Een hond, een huis, etc. dus waarom geen accijns op vlees?

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Op dinsdag 09 januari 2001 14:59 schreef coolgoza het volgende:
Ik baal er alleen van dat ik meebetaal aan die BSE-onderzoeken. Ik ben van mening dat die onderzoeken niet door belastinggeld dienen betaald te worden. Dit soort onderzoeken moet men financieren door de eindgebruiker ervoor op te laten draaien. In het verkeer is dat al jaren het geval. Je hebt een auto, dus betaal je belasting. Een hond, een huis, etc. dus waarom geen accijns op vlees?
Nou dan vind ik dat er ook belasting op groenten moet komen. >:)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• coolgoza
Groenten eet jij toch ook? En groenten worden nagenoeg niet gechecked op bacterieën, dacht ik.
Ik geen vlees.

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Persoonlijk vind ik al de commotie om BSE overdreven. Geef mij een stuk BSE besmet vlees en ik zal het echt wel overleven.
Er gaan zoweinig mensen aan dood dat ik het gewoon zonde begin te vinden van die honderd duizenden dieren die ervoor moeten sterven.

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:12

Elvhenk

Madam Mikmak

Drie jaar is te kort volgens mij. En wat die accijns betreft, ik wil best wel meebetalen voor die suffe vleesetende vrienden en familie van mij. ;) Ben zelf vegetariër sinds 1986...

• coolgoza
idd, confuzer.

Verwijderd

[beetje off topic]
Ik weet niet of ik BSE heb. Weet wel dat ik (waarschijnlijk) 10 jaar (kan ook iets later zijn geweest) geleden al besmet ben geraakt met varkenspest. Het duurde bijna twee jaar voordat de ziekte (veel auw auw :()zich openbaarde, en ik ging er bijna dood aan.

De ziekte blijft altijd in je bloed zitten (ben er vier weken geleden nog op getest), en wanneer ik de verschijnselen terug krijg moet ik onmiddelijk weer medicijnen slikken, anders ga ik alsnog dood :(
[/beetje off topic]

Nu weer dat gedoe met BSE... ik denk dat ik maar vegetarisch ga worden.... Ben al geminderd met vlees...(om andere redenen b.t.w.) maar het is zo lekker. :9~

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
Op dinsdag 09 januari 2001 14:59 schreef coolgoza het volgende:
de overheid heeft een aantal functies, waaronder het leiden van de geldstroom in de samenleving. het is praktisch niet haalbaar dat iedereen betaald voor alles waar hij gebruik van maakt. dan zouden alle agenten bij jou hun deel komen halen.

we nemen voor lief dat jij sommige dingen die betaald worden met gemeenschapsgeld niet gebruikt (bijvoorbeeld het genoemde onderzoek), en er wel voor betaald, en andere dingen wel gebruikt, (bijvoorbeeld een museum ofzo), terwijl anderen er voor betalen en het niet gebruiken.

Verwijderd

HAHAHAHAAHA BOE BOE HAHAHAHA

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 16:02 schreef ik_zei_de_gek het volgende:
[beetje off topic]
Ik weet niet of ik BSE heb. Weet wel dat ik (waarschijnlijk) 10 jaar (kan ook iets later zijn geweest) geleden al besmet ben geraakt met varkenspest. Het duurde bijna twee jaar voordat de ziekte (veel auw auw :()zich openbaarde, en ik ging er bijna dood aan.

De ziekte blijft altijd in je bloed zitten (ben er vier weken geleden nog op getest), en wanneer ik de verschijnselen terug krijg moet ik onmiddelijk weer medicijnen slikken, anders ga ik alsnog dood :(
[/beetje off topic]

Nu weer dat gedoe met BSE... ik denk dat ik maar vegetarisch ga worden.... Ben al geminderd met vlees...(om andere redenen b.t.w.) maar het is zo lekker. :9~
Ten eerste: BSE zul je niet krijgen. Dat is alleen voor koeien. Zolang je niet de hersenen van je medemens oppeuzelt krijg je ook niet een variant van Creutzfeldt Jacob, nl. kuru kuru.
Het lijkt me overigens sterk dat je de varkens pest gehad hebt. Dat is volgens mij een zoonose, dwz alleen dieren krijgen het. Dus tenzij je een varken bent...
Overigens krijg je CJ niet van het eten van vlees. De belasting van prionen, die mn in zenuwweefsel hoog is, is in vlees veel te laag. Als er al een verband is tussen bse en CJ dan is dat het gevolg van het verwerken van zenuwweefsel in allerlei "restproducten", zoals gelatine. Dit zit bijvoorbeeld ook in kwark. Dus de vegetarier uithangen helpt niet. Ook van de kwark van de aldi kun je zo gek als een deur worden.(zeer lage kans, maar toch) Gewoon niet meer eten, krijg je ook geen CJ. (Maar dan ga je ook dood).

Verwijderd

BSE zul je niet krijgen. Dat is alleen voor koeien

Bij welke koeienfabriek werk jij ?

Je bent er zo zeker van.

HAHAHAHAHA BOE BOE HAHAHAHAHA

Verwijderd

gjbonte het lijkt erop dat je je kennis iets moet updaten
het is onlangs gebleken dat BSE wel overdraagbaar is op mensen
vandaar dus al die ophef erover
het heeft alleen een lange incubatie tijd ( tientallen jaren )

Verwijderd

Ik hoop het niet maar je weet het nooit.

Verwijderd

ik denk dat ik nergens last van heb
MOOOOHHH!!!! }:O

of toch wel?
:?

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 21:30 schreef gjbonte het volgende:

[..]
Ten eerste: BSE zul je niet krijgen. Dat is alleen voor koeien. Zolang je niet de hersenen van je medemens oppeuzelt krijg je ook niet een variant van Creutzfeldt Jacob, nl. kuru kuru.
Het lijkt me overigens sterk dat je de varkens pest gehad hebt. Dat is volgens mij een zoonose, dwz alleen dieren krijgen het. Dus tenzij je een varken bent...
Overigens krijg je CJ niet van het eten van vlees. De belasting van prionen, die mn in zenuwweefsel hoog is, is in vlees veel te laag. Als er al een verband is tussen bse en CJ dan is dat het gevolg van het verwerken van zenuwweefsel in allerlei "restproducten", zoals gelatine. Dit zit bijvoorbeeld ook in kwark. Dus de vegetarier uithangen helpt niet. Ook van de kwark van de aldi kun je zo gek als een deur worden.(zeer lage kans, maar toch) Gewoon niet meer eten, krijg je ook geen CJ. (Maar dan ga je ook dood).
Volgens mijn internist had ik dus Yersinia (hoe schrijf je dat :?), beter bekend als varkenspest. Het is waarschijnlijk een menselijke variant (ik weet dat het inwendige gestel van een mens enorm veel lijkt op dat van een varken, dus misschien ligt daar de verklaring :?), en ik hij zei dat ik dat had opgelopen door het eten van besmet varkensvlees.

Toendertijd was ik nr. 12 in Nederland met deze ziekte, maar tegenwoordig zijn het er veel meer. Het bloedonderzoek staat tegenwoordig zelfs standaard op het laboratorium-formulier wat je van de huisarts meekrijgt naar het ziekenhuis.

Verwijderd

Ik_zei_de_gek:

weet je zeker dat het niet Yersinia pestis was? Oftewel: de bacterie die de menselijke variant van de pest veroorzaakt? Die is nog steeds niet uitgeroeid namelijk, er komen steeds meer antibiotica-resistente (of gedeeltelijk resistente) varianten van.

Maar dat heeft echt helemaal niks te maken met varkenspest.

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 13:20 schreef Captain Proton het volgende:
Ik_zei_de_gek:

weet je zeker dat het niet Yersinia pestis was? Oftewel: de bacterie die de menselijke variant van de pest veroorzaakt? Die is nog steeds niet uitgeroeid namelijk, er komen steeds meer antibiotica-resistente (of gedeeltelijk resistente) varianten van.

Maar dat heeft echt helemaal niks te maken met varkenspest.
Hmzz ik weet het echt niet... alle info die ik heb komt van de internist en heb ik hierboven vermeld.
De ziekte is tot op heden nog niet verholpen, de klachten wel, en ik heb er geen anti-bioticum voor gekregen, maar een heel asociaal duur medicijn (80 gulden per pil, en dat drie weken twee maal daags).

Verwijderd

Wat waren/zijn de klachten dan ?

• coolgoza
Een paarsgroene huid met oranje streepjes?
Mutaties?
Inwendige explosies?
Aliens?

Zeg het!!!!

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 14:36 schreef xovox het volgende:
Wat waren/zijn de klachten dan ?
Op donderdag 11 januari 2001 15:46 schreef coolgoza het volgende:
Een paarsgroene huid met oranje streepjes?
Mutaties?
Inwendige explosies?
Aliens?

Zeg het!!!!
Met inwendige explosies kom je een aardig eind in de buurt.

Buikpijn waar je voor je gevoel dood aan ging. En ongelooflijke vermoeidheid. (maar ik kreeg vlak erna ook Pfeiffer en een maagzweer, dus die vermoeidheid kon ook andere oorzaken hebben)

BTW, die ziekte is ook dodelijk, de internist zei me dat als ik drie weken later was gekomen dat ik dit niet meer had kunnen navertellen.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nog nergens zien staan wat BSE is.
BSE wordt dus veroorzaakt door een Prion. Da's een eiwit. Dit eiwit is echter verkeert gevouwen en daarom inactief (maar wel stabiel). Dit eiwit zorgt dat andere eiwitten ook verkeerd vouwen en zo zal zich op den duur een hoop onwerkzame eiwitten ophopen. Probleem is dat deze krengen hartstikke stabiel zijn. Kapotkoken of weet ik veel werkt niet. Deze eiwitten zijn iig stabieler als het vlees eromheen.
Indien je dat eiwit dus op een of andere manier in je hersenen krijgt ben je de lul. Vraag is dus alleen of dit eiwit de darmwand kan doordringen. Gezien het feit dat er mensen aan doodgaan is er dus blijkbaar wel een kansje.
Of het erg is? Dat zien we over een paar jaar wel. In Engeland heeft vrijwel iedereen BSE-vleees gevroten dus da's een mooie grote-schaalexperiment. Ik hoop alleen zo erg dat het experiment mislukt.

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 20:43

schizofreen

ik & jij

ik vind de comotie die rondom BSE is ontstaan nogal overdreven. En dat is dan bijna helemaal toe te wijden aan de media: het klikt raar, maar er gebeurt niet "echt" iets in de wereld en daarom storten ze zich masaal op het BSE probleem.

En dan nog: van 10 duitse koeien op een totaal van meer dan 50 miljoen in Duitrsland wordt aangetoond dat ze BSE hebben. De kans dat jij dit jaar nog door de bliksem zal worden getroffen is nog groterdan de kans dat jij dat vlees eet dat besmet is.
En het is nog steeds niet officieel aangetoont dat BSE de oorzaker van Kreuzfeld-Jacob is. En niet iedereen die besmet vlees eet zou ook die ziekte krijgen.

Conclusie: wel een probleem, maar zwaar overdreven door de media...

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• coolgoza
Daarbij komt dat als ze een koeiehersenstam positief bevinden, dan wordt die koe snel uit het moordhuis gehaald.
En dat wordt echt niet aan de media bekend gemaakt! Want dan heeft de vleesindustrie een probleem van een jewelster.

Pagina: 1