[Flash MX] Copy Frames respecteerd registratie punt niet

Pagina: 1
Acties:

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik ben bezig met het omzetten van een oud project naar een nieuw.

Vaak word er een swf geladen (een soort van gallery speler) die dan op zich weer xml gaat laden en dan de eigenlijke tekeningen.

Nu is de ping erg laag bij de server (meestal 1 sec!!!) en daar kan helaas niets aan veranderd worden. Ook word deze swf steeds weer opnieuw geladen (nou hij zal vast in de cache zitten),

Ik had graag van deze een component gemaakt. Maar alle animatie zit gewoon op de _root van (ie op het stage laat maar zeggen of level0) van die gallery swf. Als ik echter een copy frames / paste frames doe naar een leeg symbool (om daarna te kunnen aanpassen naar een component) dan lukt het kopieren op zich wel maar alle posities van alle keyframes zijn aangepast met name: min de helft van de width van alle dinges die het symbool opmaken. Helaas is veel script geschreven met het oog dat alles Top Left was gealigneerd (ie pos(0,0)).

Het lijkt me toch absurd dat ik een copy frames / paste frames niet kan doen ZONDER dat al de posities worden aangepast? Is dit per design? Is er een way round anders (maar ga ik echt niet doen) kan ik alle x-y posities van alle keyframes gaan aanpassen (en dat zijn er honderden).

Ik heb gezocht naar het aanpassen van het registratie punt maar no results: ie: als ik alles zou kunnen selecteren en zeggen dat ie gewoon alles min of plus iets moet dan zou dat wel handig zijn.

Maar ergelijker is natuurlijk waarom doet ie dat in the first place: positie 0 is 0...

Sorry voor 2de post deze week. Maar google / en de usual sites (heb helaas geen boek) geven niets terug...

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-03 23:22
Als het alleen animaties zijn kun je een copy frames / paste frames in een mc doen en die weer in een mc zetten die op x 0, y 0 staat. Waarschijnlijk moet je ook als je maar 1x een copy frames / paste frames doet alle paden van de scripts aanpassen, dus een niveau dieper maakt dan ook niet zoveel meer uit.