Toon posts:

230/240 Volt lijntje uit mijn voeding??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He mensen Tweakers en ander gespuis,

Ik heb hier een 240 Volts Fan liggen. Nu is mijn vraag (zoals in de Topic staat): Hoe sluit ik die Fan aan op mijn voeding??
Ik kan me herinneren ergens ooit iets gelezen te hebben over oranje bruine en groene draadjes in je voeding, maar hoe het nou precies zat?? :?

Het ding zuipt iig 9 of 10 watt, ligt eraan of ie op 208 :? of 240 Volt loopt.

T.i.a.

Tweakert

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Tip:
Zet je computer goed vast anders vliegt ie weg met zo'n propellor erin :+

Ennuh van voedingen heb ik weinig verstand.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Ik heb een PL licht erin zitten die op 220V zit.

Ik heb een oude kabel gebruikt die achterin de voeding gepropt en de draden die daarin zitten gebruikt.

Dan moet je natuurlijk wel nog zo een voeding hebben. Want volgens mij hebben de nieuwere niet zoiets.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb 2x 12cm fan coolers op 220V en 1 blacklight lamp op 220V. wat moet je doen je maakt je voeding open en je soldeert de draden voor je fan/lamp aan het kassie waar je stroom krijgt.tenminste zois het bij mij zo. vergeet btw niet de stecker uit het stopcontact te halen.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 januari 2001 14:27 schreef ReseTTim het volgende:
ik heb 2x 12cm fan coolers op 220V en 1 blacklight lamp op 220V. wat moet je doen je maakt je voeding open en je soldeert de draden voor je fan/lamp aan het kassie waar je stroom krijgt.tenminste zois het bij mij zo. vergeet btw niet de stecker uit het stopcontact te halen.
Zitten daar nog bepaalde Kleuren aan?? Of moet ik gewoon ff testen??

En wat voor draadjes kan ik daarvoor gebruiken, die gewone dingen die ook aan een Molex connector zitten??

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 21:09
Kan je ook gewoon een lampdimmertje tussen voeding en fan zetten? Dit ivm herrie ;)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

handiger is om een relais aan te sluiten op een molex connector (12v) zodat je fan gelijk met je computer aan gaat.

als je doet zoals hierboven draaid je fan dus altijd (of je moet de aan/uit knop achter op je voeding gebruiken)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 14:58 schreef cosmoOo het volgende:
handiger is om een relais aan te sluiten op een molex connector (12v) zodat je fan gelijk met je computer aan gaat.

als je doet zoals hierboven draaid je fan dus altijd (of je moet de aan/uit knop achter op je voeding gebruiken)
Dat heb ik. Want anders blijfen al mijn ledjes aan staan. En ik slaap het liefst in een zo donker mogelijke kamer. (krijg je goede ogen van)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu voor elkaar maar ik moet nog ff bij iemand een Soldeerbout regelen.
Hij is trouwens 12 CM met 3 wieken. Hij verplaats niet echt veel lucht maar ik hoor em dan ook _niet_

Verwijderd

Kleine waarschuwing voor iedereen die in zijn voeding zit te klooien: op de condensatoren zit 12 uur lang spanning op!!! Dus doe zo'n dingen dan pas, anders |:( en daarna :r .
:)

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
je kan hem ook op je powerswitch solderen. tenminste, bij at kasten

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-08 09:11
Op dinsdag 09 januari 2001 17:12 schreef Subwoofer het volgende:
Kleine waarschuwing voor iedereen die in zijn voeding zit te klooien: op de condensatoren zit 12 uur lang spanning op!!! Dus doe zo'n dingen dan pas, anders |:( en daarna :r .
misschien steker eruit en dan je pc aanzetten om alles te ontladen :?

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Verwijderd

Zou kunnen lukken. Maar ik zou het toch pas s'morgens doen na een nachtje je pc uit te zetten 8-) .

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:34
Ik heb nooit ergens last van gehad: server uit, voeding open, lekker met vingers overal aanzitten, ff knutselen, voeding dicht, server aan. Dat alles binnen 5 minuutjes en nog nooit iets gevoeld.

Verwijderd

jah, ik heb dat ook bij mijn tl buisje in, gewoon gaatje boren, solderen, en no prob, en veel goedkoper dan neon! >:)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:45
Op dinsdag 09 januari 2001 17:12 schreef Subwoofer het volgende:
Beetje onwaarschijnlijk verhaal, sorry :)

Heb hier een ouwe voeding liggen om circuits enzo alvast "droog" te oefenen, en wanneer'k dat ding kortsluit springt'ie gelijk uit. Als'k vervolgens de schakelaar omhaal (jep, AT voeding) hoor je na een paar seconden zo'n typisch electrisch ontladingsgeluidje (bzZzZz) gevolgd door een kleine stroomstoot (wat ik kan zien doordat een fan als't ware een "tik" krijgt, hij loopt nog ff)

Nou kan ik me vergissen, maar dat lijkt toch wel heeeeel erg veel op het ontladen van de condensators 8-)

Ergio conclussio: die dinge ontladen echt niet pas na 12 uur :)

edit:
bovendien zou mijn kapsel dan nu wel anders zitten (8>

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Op dinsdag 09 januari 2001 15:01 schreef JordyB het volgende:

[..]

Dat heb ik. Want anders blijfen al mijn ledjes aan staan. En ik slaap het liefst in een zo donker mogelijke kamer. (krijg je goede ogen van)
ik heb 1(!) geel knipperend ledje als me pc slaapt. me hele maker licht ervan op. En dat is maar 1 standaard 3mm ledje. Ik kan het me voorstellen ja.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Pagina: 1