OK, wat moet ik nou doen met m'n geld?? :)

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Ik heb op het einde van deze maand zo'n 900 gulden om uit te geven aan upgrades voor m'n pjoeter... Maar ik heb geen idee WAT ik wil upgraden :(

Mijn systeem is nu als volgt:
- Asus P5A
- AMD K6/2-450 (@472)
- 128 MB PC100 SDRAM
- 17,2 Gb HD (Maxtor 5400 rpm)
- Asus V3800 TVR (TNT2 + TV-in/out)
- SoundBlaster Live! Value
- 10 Mbit netwerkaart
- 6x AOpen DVD-Rom
- Ricoh 6x4x24x CDRW
- Interne ZIP100 (Atapi)

Waar ik zelf tussen zit te twijfelen zijn upgrades voor Mobo+processor, VGA of HD... let wel: Mocht je een VGA kaart als advies geven: Ik wil er wel een met TV-in/out!

Now start givin' me ideas!! :)

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Zekers moederbord+processor.

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

moederbord+processor!!!

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 14:03
wachten, tot spitfire er is. en dan mobo + processor.

Verwijderd

Zou dus inderdaad een nieuwe mobo en cpu halen en zo

Verwijderd

oeps ging iets fout,

• Rashann
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Ok, maar geef dan aub ook ff aan WELK mobo en welke processor ik zou moeten halen...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Mobo + CPU

ehhh.. SLOT A plank merk niet echt belangrijk heb zelf een FIC SD 11.. en ben heel erg tevreden loopt als een trein.. maareh.. je kunt het beste een board nemen met een 133 chipset.. tering hoe heten die dingen van VIA ook alweer.. (heb zelf ook via chips btw.)

en dan een athlon 600 erop.. en flink opfokken die handel ! zo is de 900 piek op.. en heb je een BERE snel systeempje.. en genoeg te tweaken/klooien..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Als je een Athlon neemt, kijk dan wel effe of je voeding voldoende is. Bij voorkeur 300 watt.

Verwijderd

Moederbord + Processor

*eventueel wachten op spitfire
anders de laagste Athlon en een GFD...
(of 0.18micron chip, die kunnen nog! hoger, zit je wel met L2-cache)

Eventueel andere kast/voeding.

Verwijderd

Een KX133 bordje (Abit of Asus) of een AMD 751 bordje (MSI ofzo). Athlon 700 + GFD.
Voor duizend piek ofzo ben je weer helemaal bij. :)
Ik zou geen nieuwe videokaart kopen voor het systeem wat je nu hebt, dat is echt overkill, een Geforce in een K6 systeem.
En een nieuwe HD... tsja, is deze echt te klein? ;)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Helemaal niks.
Je systeem is behoorlijk mooi in balans vind ik. Ik heb het wel veeeel slechter gezien :)
Maar als het dan toch moet:
inderdaad moederbord en processor
MSI K7 Pro (F 334, Graficall) + Athlon 700 (F 599, Narwal) = F 933,- en je ben weer helemaal de man.

Damn...933 gulden voor een mobo+proc combo van 700 MHz...toch zelf ook maar eens gaan shoppen denk ik :) :)

Wat trouwens ook kan (en wat beter geschikt voor de tweaker): ipv Athlon 700 een Athlon 650 voor F 499,-
Met die 100 piek verschil kun je mooi een GFD kopen en voor de 800 MHz gaan.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zou niet gaan voor de MSI K7Pro, want deze moederbord maakt gebruik van de verouderde chipset van AMD(750 Irongate) dus de K7V of de ABIT KA& zijn de beste oplossingen.
De Athlon 650 voor f 499 bij Narwal
en de K7V voor f 415,- bij
<a href="http://www.graficall .nl">Grafi-Call</a>

499 + 415 = f 914,-

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

iedereen hier zegt athlon. Ik ben ermee eens..nieuwe processor en moederbord.

Maar waarom niet een p3 coppermine? Die dingen zijn misschien net ietsje langzamer in de tests (HEEL klein beetje trager...op sommige onderdelen ook weer sneller)

En wat ik lees hier op GoT over athlon systemen....met een pentium3 heb je volgens mij meer kans op een stabiel systeem dan met een athlon.
En die coppermines zijn ook zeer goed op te fokken hoor! eerlijk waar, gaan echt super.
Dus een BX-moederbord van de nieuwste generaties...(zoek ff op wat hardware sites ofzo) met een p3 coppermine, of nog ff wachten op de celeron2 (lekker goedkoop..)

prijzen...uhh, check de pricewatch ofzo

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:56
Abit KA7 449
Aronnax VIAKX133 399
Asus K7M 429
Asus K7V 459
FIC SD11 369
Gigabyte 7IX 419
MSI K7Pro 399

Welke van deze moederborden is nou het beste voor zijn geld ?
want ik heb waarschijnlijk binnenkort ook 900 tot 1100,- piek over
en dan wil ik mijn amd450 ook wel upgraden naar een athlon
en liefst meer geheugen want ik heb maar 128 mb ram

.

Verwijderd

Asus P3V4x en CeleronII 566.(Schijnt nogal makkelijk naar 850 te gaan)Enne, die TNT2 daar is toch niks mis mee?
Of gewoon voor een Athlon + Msi gaan :)

Verwijderd

hallo

ik zelf heb helaas nog geen geld tebeschikking deze maand
maar ik wil wel mijn comp upgrade aangezien het ni helemaal lekr loopt wil ik het graag reactie van jullie wat ik zou kunne upgraden
mijn systeem ziet er als volgt uit

asus 97m7122015 p3 ready (socket 370)
daimond fusion agp
4,3 hd Quantum fireball 5400rmp
40 speed philips cd-rom
celeron 400
15 inch beeldscherm van onbekent merk
ik zelf d8 aan een dual celeron(of betr) cpu kopen maar ik weet ni of dit echt zinnig is.
Graag sugesties
mzzls
thx anyway

• looskuh
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

athlonneke erin

• Wimpy006
  • Laatst online: 27-08 00:46
Als het goed is zitten hier de tweakers....
Dus een Athlon zou alleen maar een uitdaging zijn

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

tha jaguar: heb je wel genoeg harddisk ruimte; 4,3 gb is niet echt veel

Verwijderd

Als je een athlon neemt, neem dan in ieder geval een Abit KA7 of een Asus K7V. Ik heb de MSI K7PRO in actie gezien en kon niet zeggen dat ik er tevreden over was (nogal onstabiel, maar dat licht waarschijnlijk aan de voeding en veel irq/conflicten.)

Abit als je lekker wilt tweaken met vage settings, Asus als je stabiliteit wilt!

Owja neem een 0.18micron Athlon gebruiken minder stroom en beter klokken! (volgens mij zijn er niet eens meer .25 micron chips te koop...)

Tha Jaguar : Wat doe jij voornamelijk met je pc? Als je spellen speelt wil je misschien investeren in een betere graphixkaart? Of draai je meer photoshop en dergelijke?
Wat meer info plz....
CPU upgrades doen het altijd goed!

Verwijderd

RainManX:
Zelf heb ik ook een P5A, met daarop een AMD K6/2, maar dan op 400 Mhz. Helaas heb ik geen geld (arme studententijd is ingegaan), maar anders zou ik het wel weten.
Een nieuwe moederplank met een snelle AMD erop. Ook een mooiere videokaart zou er best goed in passen, om eens een paar framepjes te spuwen in nieuwe veeleisende games zoals Q3 en UT. Helaas kost dit bij elkaar al snel zo'n Fl.1300 - Fl.1500
Maar het is maar wat je zelf belangrijk vindt.

Greetz,

Entil'zha

• Beaves
  • Laatst online: 28-08 15:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik zit ook een beetje (boel) te twijfelen,
Ik heb nu een Katmai 500@575 op een P3B-F met 256MB 133MHz Ram een een viper770u en nu wil ik of een Coppermine 600 kopen en die op 800 zetten of een Geforce2/G800 kopen. Ik denk dat ik meer plezier heb van de Coppermine dan van een nieuwe videoplank, en dan voor de NV20 gaan als die eind 2000 uitkomt. Is toch wel lastig, vroeger kwam er eens in de twee jaar een nieuwe proc. uit en nu is dat eens in het half jaar. Zelfde geld voor de videoplanken, weet niet meer wat te doen.

(Misschien geld sparen en een rijbewijs halen?)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Eh...Sorry jongens.. Maar wat dacht je van het volgende:

ASUS P3B-F (Suuuuuperstabiel) a f 330,=
PIII 650@825 ! a f 700,=

Hmmm.. dat is toch 100 piekje bijlappen..

OK dan !

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Beaves:
Waarom klok je je PIII niet naar 667 Met een bus van 133Mhz. En dan die nieuwe videoplank erbij. Moet je even opzoeken of die op zo'n hoge AGP snelheid loopt. Goed koelen, PCI divider op 4 (kan dat??) en klaar ben je.

Verwijderd

Hoi

He trashbash
ik speel eigenlijk aleen maar aq2
zelf probeer ik wat avs plugins te schrijven voor winamp maar dat wil hij alleen op mijn cpu renderen
btw weet iemand hier hoe je dat kan veranderen in het .dll bestand?
Ik ga ok nog bezig met photoshop ect
En misshcien ook nog met video bewerking

mzzls
heb jij ni nog iets aan hardware liggen wat betr is dan mijn systeem mail me op buksbunny@yahoo.com en zla kijken of ik het koop of niet
Pagina: 1