BNS soundcolumn 1: is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.862 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb 2 boxen geerfd, en vraag me af of het was is.

het zijn BNS soundcolumn 1 boxen. met een Onkyo Quartz versterker.

ik heb zelf de ballen verstand van audioboxen enzo en op google vind ik 2 pagina's, hits, dus erg weinig.

zoeken op got levert 1 hit, maar ook geen antwoord.

en hoe kan ik deze het beste in mijn kamer zetten? ik heb een kamer van 6 bij 4.5 het zijn 2 boxen. (ik gebruikte tot nu toe dolby 5.1 boxjes van creative. die 2500 shit. kan ik de boxen in bv 2 hoeken zetten? dus tegenover elkaar? of naast elkaar? (lijkt me niet want dan krijg je maar vanaf 1 kan muziek?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

De Soundcolumn is een oude speaker van BNS uit Tilburg. Ze zijn volgens mij een jaartje of 15-20 oud. In die tijd waren het erg mooie speakers voor rustig luisteren en dus niet voor 'beuken'. Hoe je ze op kan stellen? Bij stereo zet je de 2 speakers 'naast elkaar', dus dat is simpel. Waar precies? Luisteren en schuiven is de enige nuttige tip die ik je kan geven. Zelf zou ik ze nooit in hoeken van de kamer zetten, maar anderen vinden dit misschien juist de ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Anoniem: 44203 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:31:
De Soundcolumn is een oude speaker van BNS uit Tilburg. Ze zijn volgens mij een jaartje of 15-20 oud. In die tijd waren het erg mooie speakers voor rustig luisteren en dus niet voor 'beuken'. Hoe je ze op kan stellen? Bij stereo zet je de 2 speakers 'naast elkaar', dus dat is simpel. Waar precies? Luisteren en schuiven is de enige nuttige tip die ik je kan geven. Zelf zou ik ze nooit in hoeken van de kamer zetten, maar anderen vinden dit misschien juist de ideale oplossing.
kan kloppen idd. is een erfenis. damned, ik luister eerlijk gezegd wel beuk muziek. varieerend van osdorp posse, rock, metal tot dance,trance hardhouse etc. waarom zijn ze hier minder geschikt voor?
en die 15-20 jaar kan idd goed kloppen. M'n opa had ze al lang.

[ Voor 6% gewijzigd door Tennisbal op 01-04-2005 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Proficiat met je BNS.
Ik heb al vele jaren BNS 396 staan, vloerbox, en bevallen nog steeds uitstekend.
Ik rangschik het een beetje tussen de duitse schelle klankkleur en de engelse warme klankkleur, zeg maar redelijk neutraal. Niet echt met een nadrukkelijke bas.
Maar i.c.m. de juiste versterker absoluut niet het minste, wat er op luidsprekergebied toendertijd verkrijgbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:58
tennisbal schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:11:
[...]

kan kloppen idd. is een erfenis. damned, ik luister eerlijk gezegd wel beuk muziek. varieerend van osdorp posse, rock, metal tot dance,trance hardhouse etc. waarom zijn ze hier minder geschikt voor?
en die 15-20 jaar kan idd goed kloppen. M'n opa had ze al lang.
Waarschijnlijk zit er weinig laag rond de 100-200 herz. Dat is de beuq frequentie. Het klinkt dat niet slecht, maar je hoort minder hard de bass.

|>