A7N8X-VM/400 geeft ism maxtor diamondmax 9 problemen

Pagina: 1
Acties:

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Ok, hier het probleem:

Heb pc samen gestoken voor een vriend. Na wat tijd bleek het systeem echter niet stabiel, bsod's met name. Echt op willekeurige momenten, zo kon je de pc stressen zoveel je wilde, ze kwamen niet, had je dan net geboot viel ie spontaan uit.
Dus, ik geheugen gestest met memtest; geen problemen, ander geheugen; probleem bleef. Temps waren ok, net als de voltages.

Het mobo had ik al eens laten rma'n omdat er een probleem was met de temp sensor. Ik zat met de handen in het haar, en als wanhoopspoging besloot ik er eens een andere HD in te stoppen (maxtor, 40 giga). CHKDSK gaf geen fouten en ook easy recovery vond niets verkeerd met de HD, daarom had ik er ook niet veel vertrouwen in. Echter, het werkt nu. Zijn HD zit nu in mijn systeem bij wijze van test en loopt als een zonnetje. Daarmee is het probleem echter niet opgelost, de HD rma'n kan niet aangezien hij niet brak is of zo. Het lijkt op een comptabiliteits probleem, ik begrijp echter niet wat. Daarom vraag ik het aan jullie, is hier nog iets aan te doen?

Specs:

Sempron 2400+
Asus A7N8X-VM/400
2* 256Mb infineon pc 3200 (ook getest met samsung 512Mb pc 2700)
onboard video
antec 350 watt
Maxtor diamondmax 9 120 giga (nu:maxtor 40 giga, oud model)

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

heb je al wat gespeeld met de DMA settings? Dat kan soms wel eens werken.
Ik neem aan dat de master/slave goed ingesteld is? probeer anders ook eens cable select.

Ik heb nog nooit van compabiliteitsprobl. gehoord, maar probeer de search of google eens.

AdB

• Frigolamptje
DMA settings veranderen geprobeerd, echter geen effect. Master/slave is niet echt van toepassing, aangezien er maar 1 HD aanwezig is, maar hij is (was) zowizo goed aangesloten. Volgende week probeer ik het met een seagate 120 giga, als dit ook niet werkt denk ik dat het mobo een probleem heeft met "grote" schijven. OS is overigens XP pro, schijven geformatteerd als ntfs dus dat is ook het probleem niet.

Kwam in min zoektoch net dit tegen:
http://www.tweakers.net/meuktracker/8358

Zou het dan aan de nforce drivers kunnen liggen?
Met de standaard drivers kwamen de bsod's, met de nieuwste ook. Bij de andere HD geen bsod's meer met de standaard drivers (drivers op de bijgeleverde cdrom)

[ Voor 29% gewijzigd door Frigolamptje op 01-04-2005 12:47 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:35
Ik identiek config namlijk

ASUS VM/400
Sempron 2600
1* Corsair value 333ddr 512mb
Aopen 300 watt
Maxtor Diamond 9 120GB Slave
WB 1600JB 160GB master

1X Hauppauge PVR350
1X Hauppauge PVR500
Hier raakt de WB (Bootschijf) continue corrupt

Uiteindelijk heb ik maar een promisecontroller erin gepropt probleem opgelost.
Het ligt echt aan de onboardcontroller aangezien deze ook geen zip-drive's accepteerd (Die ziet hij als normale HD's met alle gevolgen vandien voor windows).

PS ik wil niet vervelend zijn maar het is een via-chipset

[ Voor 10% gewijzigd door leonbong op 01-04-2005 12:53 . Reden: Typo ]

• Frigolamptje
OK

Heb het nog niet kunnen testen, maar ik denk dat ik de oplossing gevonden heb.

In deze threat: [url=threat]http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/t1031315908[/url] komt volgende post voor:
Hi to all. I have read all posts and I agree with those saying that SP1 is to blame. I have an AV7133 with Athlon XP2000+, BIOS 1009, GeForceMX440, 4HDD(2 in mirror mode on raid controller), dvd and writter, modem int motorola, lan intel100 and sound PCI128. I have installed along with XPPRO-SP1, WIN2000PRO and SUSE 7.1 which work more than fine. So I cannot accept any memory or vga or whatever problems. It's only SP1. Without it XP work fine. With SP1 installed I get stop error 8e at win32k.sys while I 'm watching a movie or surfing or playing a game or listen to music or even when I do nothing (I even tried this, just turn on PC on XP and wait and I was still getting BSOD, amazing!!!). So don't bother to find solution, just don't install SP1.
En nu ik erover nadenk, service pack 1 was steeds mee geïnstalleerd. Maar toen ik van HD wisselde had ik echter een unattended cd'tje mee, waarop service pack 2 was geslipstreamed. Zal het volgende week maar eens gaan testen, maar weet 99% zeker dat dit het is! :D

offtopic:
VIA?
http://www.asus.com/produ...a7n8x-vm-400/overview.htm

nforce 2 based motherboard... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Frigolamptje op 01-04-2005 13:14 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:35
Sorry ik heb niks gezegd.
Asus type nummers zijn zo verwarrend ik heb namelijk de.
A7V400-mx
Met de via KM400A chipset.

Ik was op me werk dus ik zag VM/400 en dacht dat is dezelfde.

[ Voor 22% gewijzigd door leonbong op 01-04-2005 20:14 ]

Pagina: 1