Toon posts:

Tweakers.net en gratis e-mail accounts.

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind tweakers.net een te gekke site/forum. en het enigst wat ik erop aan te merken heb, en wat me ook erg irriteert is dat je je bv niet kunt registreren met een gratis e-mail account zoals Gmail. waarom is dit?, Ik heb toen ik me op dit forum wilde registreren veel moeite moeten doen, en dat heeft me ook een lange tijd weerhouden om hier eerder te registreren, vind het een beetje tegek dat ik een pop account moet aanmaken dat ik toch nooit zou gaan gebruiken omdat ik het nodig heb voor een registratie op een site. ik gebruik alleen gmail, dit is dan ook mijn echte E-mail address.

Ik hoop dat ik mijn klacht hier goed heb gepost, en hoop dat jullie er iets mee kunnen.

Groeten Hugo van Dijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Lees dit topic maar eens: Waarom Hotmail account niet accepteren
Alfredt schreef op woensdag 27 november 2002 @ 09:59:
Omdat er in het verleden te veel misbruik is gemaakt met de makkelijk gratis te registreren mailaccounts zijn deze uitgesloten.
Je kunt na het registreren overigens wel weer je mailaccount wijzigen naar een hotmailaccount.....

[ Voor 66% gewijzigd door Outerspace op 31-03-2005 22:35 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Dat is zo omdat een gmail-adres vrij makkelijk te verkrijgen is. Mensen kunnen gewoon heel snel tig clones aanmaken met al die e-mailadressen, aangezien iedere jan met de korte achternaam zo'n ding kan aanmaken. Daarom is er een flinke blacklist op e-mailadressen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

De reden is dat er met gratis mailaccounts als hotmail en gmail heel makkelijk users aangemaakt kunnen worden. Zie bijvoorbeeld Waarom geen register doen met ZON mail adres :)

Slome Henk strikes again :+

[ Voor 9% gewijzigd door SmartDoDo op 31-03-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit is tegen spammers, een soort van extra beveiliging. Het is in dit subforum ook wel meer dan eens voorbij gekomen. Heb je de search gebruikt? ;)

Overigens kun je na het registreren gewoon je mailadres aanpassen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AC heeft wel via gmail aangmeled :P
of Tweak frontpage :D
zonder pobs ;) lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet mogelijk om bv een mod te mailen, met het address van bv gmail dat je wilt registreren en dat dan voor je gedaan word.

want ik wil nu ook graag een account op de frontpage, maar ik heb geen echt pop account, en om nu alweer een aan te gaan maken + all instelling, is me iets teveel van het goede.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Dat moet denk ik wel lukken als je het algemene gathering [at] tweakers [punt] net adres van het DT gebruikt. Let wel: denk ik. En daar moet je me dus niet op vastpinnen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 12:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:38:
Is het niet mogelijk om bv een mod te mailen, met het address van bv gmail dat je wilt registreren en dat dan voor je gedaan word.
denk jij dat elke mod bezig gaat met het registreren van email accounts als er 10.000 man op de stoep staan die dit allemaal zo willen gaan oplossen

Ik denk het niet. Het is gewoon zo, en het blijft denk ik ook zo ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 31-03-2005 22:41 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:15

Glabbeek

Dat dus.

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:37:
AC heeft wel via gmail aangmeled :P
of Tweak frontpage :D
zonder pobs ;) lol
Als je hiermee bedoelt dat jij je wel met Gmail hebt kunnen aanmelden, dan vind ik dat knap, want 13 maart 2002 bestond Gmail nog niet eens :)

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
outerspace schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:40:
[...]

denk jij dat elke mod bezig gaat met het registreren van email accounts als er 10.000 man op de stoep staan die dit allemaal zo willen gaan oplossen

Ik denk het niet. Het is gewoon zo, en het blijft denk ik ook zo ;)
daar heb je ook weer gelijk in ;)

Hugo see,s the point (dit toppic mag van mij opslot, als jullie dat willen)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik vraag me af hoe nuttig deze maatregel nog is. De drempel wordt voor de mensen die minder handig zijn met computers een stuk hoger en mensen die echt kwaad willen kunnen dit toch wel voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Heineken schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:46:
Ik vraag me af hoe nuttig deze maatregel nog is. De drempel wordt voor de mensen die minder handig zijn met computers een stuk hoger en mensen die echt kwaad willen kunnen dit toch wel voor elkaar krijgen.
Klopt, maar het wordt wel een stuk moeilijker :) En mocht iemand vervolgens een domein te pakken krijgen waarop hij verder kan gaan spammen, dan gaat die ook (al dan niet tijdelijk) op de blacklist :) Het is een methode om het iets moeilijker te maken :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

2 vliegen in één klap: het maakt het voor spammers iets lastiger, en het houdt "n00bs" buiten de deur. :P Op GoT wordt een zeker niveau van je verwacht, en als je nog niet eens genoeg van computers weet om aan een fatsoenlijk mailaccount te kunnen komen, dan moet je als gebruiker toch misschien gaan nadenken of je je niet liever op BeginnersWeb had geregistreerd. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glabbeek schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:43:
[...]

Als je hiermee bedoelt dat jij je wel met Gmail hebt kunnen aanmelden, dan vind ik dat knap, want 13 maart 2002 bestond Gmail nog niet eens :)
ik zei ook Frontpage niet forum :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:44:
[...]

ik zei ook Frontpage niet forum :9
Vroeger was het inderdaad nog mogelijk om met Gmail te registreren, maar sinds we eenmaal misbruik hebben geconstateerd hebben we Gmail ook maar op de banlijst gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Tr44g schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:40:
Dat moet denk ik wel lukken als je het algemene gathering [at] tweakers [punt] net adres van het DT gebruikt. Let wel: denk ik. En daar moet je me dus niet op vastpinnen he :)
Helaas, gaat niet door voor de wasmachine :) Sinds een tijdje kunnen we voor het forum wel accounts aanmaken met de hand, maar voor de FP nog altijd niet.

Het kunnen registreren met gmail is inderdaad omdat ie pas op de blacklist is gekomen toen je 5 gmailinvites gratis bij een pak melk kreeg ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik zie het probleem niet. Je kan je toch gewoon eerst aanmelden met een normale e-maildienst en nadat je dit hebt bevestigd kan je alsnog een aanpassing doen naar een gmail of een andere gratis e-mail dienst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Woudloper schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:16:
Ik zie het probleem niet. Je kan je toch gewoon eerst aanmelden met een normale e-maildienst en nadat je dit hebt bevestigd kan je alsnog een aanpassing doen naar een gmail of een andere gratis e-mail dienst...
Ja, we zijn ons er alleen wel van bewust dat dit tegenwoordig met DirectADSL (waar je geen mailadres bij krijgt) wel een probleem kan worden, nu hebben mensen namelijk voor het eerst ooit een valide excuus tot het claimen dat ze geen school/werk/ISP/buurthuis/owndomain/whatever adres hebben :)

Maar in de praktijk heeft iedereen gewoon ook een niet-gratis adres, en kunnen ze het gewoon direct na registratie omraggen naar een willekeurig gmail, hotmail, yahoo of zelfs *.tk mailbox. Zolang je 'm maar leest, want daar ben je wel toe verplicht ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, ik heb geen niet-gratis adres en zoals gewoonlijk ben ik mijn wachtwoord vergeten en kwijt, dus zodra ik mijn cookie ook kwijt ben, zal ik hier nooit meer kunnen posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:04:
Wel, ik heb geen niet-gratis adres en zoals gewoonlijk ben ik mijn wachtwoord vergeten en kwijt, dus zodra ik mijn cookie ook kwijt ben, zal ik hier nooit meer kunnen posten...
Er staat toch ook dat het alleen om registreren gaat? :? Daarna kan je het dus wel omzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:04:
Dan heb je het bovenstaande dus niet goed gelezen. Het is namelijk niet mogelijk om te registreren met een gratis e-mailadres. Je kunt het daarna wijzigen naar ieder willekeurig e-mailadres en je kunt er dan gewoon gebruik van maken. Dus op dat willekeurige e-mailadres kun je prima wachtwoorden en OW's enzo ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik nog moderator was, was er iemand die zeer regelmatig kloontjes registreerde. Hij gebruikte veel verschillende domeinen. Uiteindelijk kwamen we erachter dat hij bij een of ander Internet/ICT bedrijf werkte, en dat hij domeinen van klanten ervoor gebruikte.

En dan mag jij raden wat er gebeurde toen ik hem daarmee confronteerde. Ik zou -als hij gewoon door was gegaan- die klanten namelijk gewoon hebben benaderd om alles uit te leggen.

Jaja, soms gaan gebruikers heel ver. Maar dat spelletje kan de crew ook spelen ;)

Ik weet dus gewoon uit ervaring dat dit een enorme hoop problemen voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al geregistreerd. Ik ben alleen mijn wachtwoord kwijt. Mijn oude e-mail adres bestaat niet meer, dus ik kan niet mijn wachtwoord meer opvragen. Ik gebruik nu mijn GMail-account wat ik veel prettiger vind werken.
Maar ik zit nu dus vast mbt mijn Gathering Tweakers account. Hij staat nog geregistreerd op mijn oude e-mail adres en die kan ik niet meer veranderen, omdat ik mijn wachtwoord niet meer weet/heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 22:34

ripexx

bibs

Stuur dan een email naar gathering@tweakers.net en sta versteld ;)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 13:47

André

Analytics dude

Moet er misschien een mededeling bij de registratie komen die aangeeft dat als je _echt_ geen beschikking hebt over een pop-adres je gewoon geenpopadres@tweakers.net kunt invullen. En dat bijvoorbeeld een moderator of dokter dan het email adres veranderd in het gewenste gratis emailadres dat inmiddels door de gebruiker gemailed is vanuit zijn gratis emailadres. Je kunt die mededeling op dezelfde plek zetten als waar de mededeling omtrent de gratis emailadressen staat.

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Onder elk formulier mbt aanmelden, password mailen, account activeren e.d staat "Bij eventuele problemen kan je contact opnemen met gathering at tweakers dot net" - wat is daar niet duidelijk aan?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 13:47

André

Analytics dude

crisp schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 00:43:
Onder elk formulier mbt aanmelden, password mailen, account activeren e.d staat "Bij eventuele problemen kan je contact opnemen met gathering at tweakers dot net" - wat is daar niet duidelijk aan?
Tja, goeie vraag, en toch blijven hier vragen over komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

André schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 00:45:
[...]
Tja, goeie vraag, en toch blijven hier vragen over komen ;)
Misschien omdat het niet bij het registratieformulier staat? ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps! Nooit tegengekomen. Eerlijk gezegd lees ik dat soort pagina's nooit, ik vul gelijk alles in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 02:02:
Oeps! Nooit tegengekomen. Eerlijk gezegd lees ik dat soort pagina's nooit, ik vul gelijk alles in...
Laat me raden, je hebt ook de FAQ nog nooit gelezen :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:03
André schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 00:39:
Moet er misschien een mededeling bij de registratie komen die aangeeft dat als je _echt_ geen beschikking hebt over een pop-adres je gewoon geenpopadres@tweakers.net kunt invullen. En dat bijvoorbeeld een moderator of dokter dan het email adres veranderd in het gewenste gratis emailadres dat inmiddels door de gebruiker gemailed is vanuit zijn gratis emailadres. Je kunt die mededeling op dezelfde plek zetten als waar de mededeling omtrent de gratis emailadressen staat.

:7
Schiet je dan niet het doel van deze maatregel volledig voorbij? Je hebt dan geen controle over hoe en wat en je hebt ook geen plaats waar T.net kan klagen in geval van spamming ofzo.

Ik geloof nooit dat je niet iemand kent waarvan je even het e-mailadres mag gebruiken om te registreren op GoT. Een kennis, vage vriend, papa's werk, etc. Het gaat hier alleen maar over Zonnet, Hotmail en Gmail adressen. Het adres van elke basisschool tot aan universiteit, frietboer met een domein, vrijwilligersorganisatie, enz. mag wel.

En anders moet je eerst maar eens vrienden gaan zoeken, nerd!

[ Voor 1% gewijzigd door MuddyMagical op 05-04-2005 10:16 . Reden: jajaja, typo. Heb nog een beetje moeite met Nederlands... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

MuddyMagical schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 09:24:
En anders moet je eerst maar eens vrienden ga zoeken, nerd!
"maar eens vrienden ga zoeken?" 8)7

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1