Nieuwe PC, FX-55 loopt vast bij games

Pagina: 1
Acties:

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
Heb net een nieuwe pc inelkaar...

Asus a8n-sli deluxe
amd athlon fx55
4 x 512 mb corsair geheugen (compatible, met mobo, type... met die ledjes erop)
audigy 2 zs
1x sata wd740 10.000 rpm schijf
1x sata 300 gb maxtor
2 x asus 6800gt
msi sata dvd-cdrw combo
plextor dvd writer
voeding Antec NeoPower 480 480 Watt

als cooler voor de proc heb ik niet de originele cooler, maar de Zalman CNPS7000B-AlCu
de proc is idle rond de 56 graden c.

na ja hoe dan ook... windows sp2 geinstalleerd... geen probleem, drivers geinstalleerd, toen ging het mis, erg onstabiel. Nieuwe drivers van alles, en nieuwe bios en alles draait als een tierelier.

alles mooi klaargemaakt, wilde ik ff 3dmark 2005 proberen, eerste 2 minuten lopen goed, dan gaat ie langzamer, en baf..... hele pc vast!
opnieuw starten, temp checken. 62 graden van de proc

even spelletje proberen. spel start prima, totdat ik daadwerkelijk wil spelen, loop de pc ook weer vast!

Heb al wat dingen geprobeerd, mem test... geheugen is goed.
een fx55 mag volgens mij wel 75 graden worden. dus 62 is ook geen probleem. maar kom er nu niet meer uit!

iemand die een andere oorzaak zou kunnen bedenken?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Meer dan 60 graden is gewoon te warm om stabiel te kunnen werken, ook voor een FX55.
Heb je de koeler wel goed gemonteerd en hoe is de airflow in de kast(casefans?)?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
redwood schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:21:
...
opnieuw starten, temp checken. 62 graden van de proc
....
Heb al wat dingen geprobeerd, mem test... geheugen is goed.
een fx55 mag volgens mij wel 75 graden worden. dus 62 is ook geen probleem. maar kom er nu niet meer uit!

iemand die een andere oorzaak zou kunnen bedenken?
Na het opnieuw opstarten kan je temp zo weer een aantal graden zakken. Dat zegt dus niet zoveel. En zoals MadMarky zegt, het is best een hoge temp. 56 graden idle is ook erg hoog. Misschien is je voeding brak? Post eens wat voltages hier (idle en stress).

[ Voor 7% gewijzigd door Noork op 31-03-2005 22:25 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 21:29
Staat de koeler er wel goed op? Ik heb een 7700-AlCu en een Athlon64 3200+ en mijn temps zijn veeeel lager. Het is wel logisch dat een FX-55 met een 7000-AlCu warmer krijgt maar dat is volgens mij toch wel te hoog.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04:31

HellBeast

Oh My GoT!

Ik had hetzelfde probleem met mijn 3800+ en A8N non deluxe.

Zet in je bios handmatig de voltage voor je processor. Op bijvoorbeeld 1.5xx. Zet cool 'N Quiet uit. en plaats eventueel een extra casefan die hete lucht naar buiten blaast. Dit alles heeft mijn probleem verholpen wat betreft de hitte en de crashes. (Bij mij ging mijn PC echt steeds rebooten door de hitte)

Succes!

Beauty is in the eye of the beerholder

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Bekijk de temps met speedfan; kan je ook grafiekje bijhouden. Als je af ent oe ctrl-esc gebruikt zal je wel zien hoe warm hij oploopt. 62 graden na boot lijkt me te warm, weet bijna zeker dat je cpu temp te hoog oploopt. Zoals MadMarky zegt, heb je je cpu koeler wel goed gemonteerd?

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ook even kijken of je niet per ongeluk het plasticje op de processor hebt laten zitten!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 21:29
HellBeast schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:29:
Ook even kijken of je niet per ongeluk het plasticje op de processor hebt laten zitten!
Of op de koeler! :)

• Redwood
  • Nu online

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
hahaha... nee.. plastickjes zijn eraf. koeler is goed gemonteerd. arctic zilver ertussen, precies genoeg. zeker niet teveel. koeler zit er strak op.
heb 2 grote 12cm case fans.... in een thermaltake tsunami!
cool en quiet staat uit.

voltage... eh 11.77 volt

mmm.. ik ga denk ik toch maar de originele koeler proberen
misschien dat dat beter is

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Draai anders eens iets als Prime95 of zo, en hou je temps goed in de gaten. We kunnen zo wel blijven gissen.

[ Voor 5% gewijzigd door Noork op 31-03-2005 22:36 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Andere vraag, is de koeler warm als je je hand er tegenaan houdt? Als je deze zonder moeite vast kunt houden maakt ie toch echt niet goed contact met de cpu.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• DaWaN
  • Laatst online: 07-08 13:09

DaWaN

'r you wicked ??

Haal eens 2x512mb eruit, en probeer met 2x512mb, kan best zijn dat je CPU 4x512mb niet goed wil adresseren, in principe kan het ook helemaal niet 4xDS dimms...

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
- Je voeding, kan de 12V lijn min 20A (liefst 25) leveren?
- 4 gegeuhenbanken volzet wil wel eens mislopen, probeer eens met 2

March of the Eagles

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-07 16:07
DaWaN schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:39:
Haal eens 2x512mb eruit, en probeer met 2x512mb, kan best zijn dat je CPU 4x512mb niet goed wil adresseren, in principe kan het ook helemaal niet 4xDS dimms...
Het zou moeten werken, alleen moet je het geheugen op 2T laten lopen (en soms wordt het geheugen ook nog teruggeklokt naar 166 MHz)

18 sekúndur fyrir sólarupprás

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 10:01

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

ik heb ongeveer hetzelfde gehad..

ook 'n Asus A8N-SLI deluxe.. maar dan met 'n AMD64 3200+
en een Gigabyte GF 6600GT

alles werkte heerlijkt, totdat ik spellen ging slepen
toen bleek mijn vga kaart zo rond de 140 graden te zijn ofzo???!
toen de waterkoeling daar op aangesloten, en nu loopt alles heerlijk
dus check voor de zekerheid even de temps van je videokaart (bij eigenschappen van beeldscherm --> instellingen --> geavanceerd --> Geforce 6600GT (als je die erin hebt ;)) --> temperatuurinstellingen

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

• Redwood
  • Nu online

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
2 geheugenbanken leeg.... zelfde probleem,

a van de 12v lijn weet ik niet... maar die antec neopower schijnt een verdomd goeie voeding te zijn, denk niet dat dat het probleem is..

heb wat meer testing gedaan, dvd's kijken geen probleem. cd'tjes copyeren... geen probleem. internet draait super. heb de hd's op andere sata poorten gezet, om toch alles te proberen,

zonder cdroms proberen, zelfde probleem.
maar nu wat anders....

de 6800gt's hebben een eigen voeding aanslutiing, MOET deze aangesloten zijn? omdat de a8n-sli die EZ-Plug heeft, deze staat wel gewoon aangesloten!
Ik dacht dat het hiermee dus niet nodig was alsnog de spanning op de kaarten zelf te zetten

overigens is mijn cpu nu idle 45 c

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:45

Aight!

'A toy robot...'

redwood schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:25:
2 geheugenbanken leeg.... zelfde probleem,

a van de 12v lijn weet ik niet... maar die antec neopower schijnt een verdomd goeie voeding te zijn, denk niet dat dat het probleem is..

heb wat meer testing gedaan, dvd's kijken geen probleem. cd'tjes copyeren... geen probleem. internet draait super. heb de hd's op andere sata poorten gezet, om toch alles te proberen,

zonder cdroms proberen, zelfde probleem.
maar nu wat anders....

de 6800gt's hebben een eigen voeding aanslutiing, MOET deze aangesloten zijn? omdat de a8n-sli die EZ-Plug heeft, deze staat wel gewoon aangesloten!
Ik dacht dat het hiermee dus niet nodig was alsnog de spanning op de kaarten zelf te zetten

overigens is mijn cpu nu idle 45 c
jah die moeten aangesloten zijn.

• Redwood
  • Nu online

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
god#$^#^$ zet mij maar in het boekje als de grootste mongool van het jaar......

ik dacht dat ik in het asus boekje gelezen had, dat doordie ez-plug de videokaarten niet aangesloten hoefden te worden....... nu werkt het prima.!!!!!

beers on me!

groeten lex... (wat ben ik dom)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
RTFM :P

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Waar kunnen we die biertjes ophalen? :9

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:45

Aight!

'A toy robot...'

redwood schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:51:
god#$^#^$ zet mij maar in het boekje als de grootste mongool van het jaar......

ik dacht dat ik in het asus boekje gelezen had, dat doordie ez-plug de videokaarten niet aangesloten hoefden te worden....... nu werkt het prima.!!!!!

beers on me!

groeten lex... (wat ben ik dom)
Ach fouten kunnen iedereen maken, nobodys perfect, ben blij dat hij het nu wel doet, en daarintegen heb je er wat van geleerd :D.

Verwijderd

Dus je grafische kaarten koelde daarom niet zeker? En viel ie steeds uit als je ging gamen.
Hoe is de koeling nu als je gaat gamen?

Ik wil namelijk ook een AMD64 FX-55 gaan kopen maar met een zalman7700 cu koeler. In een termaltech tsunami behuizing :). En een asus 6800 ultra PCI-E Begon hem dus al ff te knijpen nadat ik je begin topic had gelezen..
Pagina: 1