Toon posts:

me pc valt opeens uit :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een half jaar me computer hij werkt prima
intel pentium 4 3.0
radeon 9600 pro
512 mb gehuegen
360 watt voeding
120 gig harde schijf
ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad en alle onderdelen zijn splinternieuw, maar sinds vorige week is een erg vervelend probleem begonnen. Opeens tijdens het gamen valt me computer uit, dit gebeurd alleen tijdens gamen of andere zwaar eisende processen.
Ik heb google af gezocht en naar oplossingen gezocht maar ik kom er echt niet uit.
Wat ik wel weet is dat nadat hij is uitgevallen, dat als ik hem dan weer aan doe dat de voeding dan een raar geluid maakt. Ik weet niet of het daan ook aan me voeding licht.....
Als iemand me kan helpen laat me asjeblieft even weten want ik begin me echt te ergeren aan dit probleem.
alvast bedankt

Verwijderd

Ik vermoed dat het aan je voeding ligt. Kun je de voltages eens posten? Bij voorkeur de voltages tijdens het gamen als dat gaat.

Verwijderd

En vertel ook even wat voor merk/type je voeding is. En wat voor mobo heb je? Wees zo precies mogelijk in je specs; misschien heb je wel OEM geheugen dat niet goed werkt of iets dergelijks maar dan kunnen we hier beter bekijken als we alles iets preciezer weten :)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
okey ik gebruik het proggie speedfan hiervoor die is wel geschikt tog?...
alleen er staan 5 verschillende voltages welke moet ik hebben?!?!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

er staat toch voor wat voor een volt lijnen het zijn: 12v, 3,3 ofzow ? zet het er maar allemaal neer :)

[ Voor 20% gewijzigd door M3rcury op 31-03-2005 22:06 ]

No signature required.

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 12:30

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:04:
okey ik gebruik het proggie speedfan hiervoor die is wel geschikt tog?...
alleen er staan 5 verschillende voltages welke moet ik hebben?!?!
speedfan is goed ;)

als je een screenie maakt van speedfan, en je zet hem hier neer, is het ook goed, hebben we ook meteen de temps en alles ;)

Met Vriendelijke Groet,

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-02 11:45
Post alle 5 de voltages maar en post gelijk de temparaturen die speedfan aangeeft erbij.

edit: Net te laat.

[ Voor 18% gewijzigd door TRASH_LORD op 31-03-2005 22:08 ]

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

post ze maar allemaal, dan zoeken wij het wel uit hier. Word je voeding niet te warm, doordat de fan het niet goed meer doet (omdat je voeding een raar geluid denk ik dat het de fan is die dat doet)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Topicstarter
ehh merk type voeding: chieftec atx 1136H
en ik heb dual channel geheugen 2 maal 256

Verwijderd

Topicstarter
mobo: Veld Waarde
Moederbordnaam Asus P4P800 SE (5 PCI, 1 AGP, 1 WiFi, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)

• e00y
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:26
Kan het niet zijn dat je computer te warm wordt, en zich boven een bepaald temp uitschakelt.

Wat doet hij als hij net is uitgevallen, kun je hem dan meteen weer opnieuw opstarten, of moet je even wachten?

• L3n-M3n
  • Laatst online: 04-11-2025
Het is trouwens een goede over dat het fannetje van de voeding vast kan lopen. Als hij dus uitgevallen is en opnieuw aandoet dan maakt ie een geluid en kan het zijn dat zijn fannetje aanloopt en later dus vastloopt wat je dus niet door hebt. Heb ik ook gehad met me videokaart. Opeens liep het fannetje vast.

Verwijderd

Staan er in de Event Viewer nog vreemde warnings/errors?

Verwijderd

Topicstarter
[img]C:\Documents and Settings\komkommersla\My Documents\My Pictures\voltage[/img]

dit is tijdens WoW

Verwijderd

Topicstarter
geen warnings of foutmeldingen hij gaat ook niet automatisch weer aan erna. en vaak nadat ie is uitgevallen en ik wil hem weer aan doen valt ie na een paar seconden weer uit. als ik 1 min wacht doet ie het weer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:12:
[[url=C:\Documents and Settings\komkommersla\My Documents\My Pictures\voltage]afbeelding[/url]]

dit is tijdens WoW
offtopic:
Je moet afbeeldingen uploaden naar een host en dan de link hier op het forum naar die afb geven :)

Ben nu toch wel benieuwd naar je spanningen en temps :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 22:15 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je zal het plaatje even ergens moeten hosten :)

bijvoorbeeld hier -> http://picserver.student.utwente.nl/

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 21:13
Ga anders eens gamen met open kast en bv. een tafelventilator erop laten blazen. Valt hij dan niet uit dan lijkt het me een temperatuur probleem en moet je misschien de stof verwijderen (als dat erin zit natuurlijk :Y) ) of er een casefan in hangen / extra bij doen. Valt hij wel uit dan ligt het hoogst waarschijnlijk aan je voeding, dan zou ik zeggen leen een andere en probeer of het zaakie dan wel aan blijft.

Hallo

• e00y
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:26
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:14:
geen warnings of foutmeldingen hij gaat ook niet automatisch weer aan erna. en vaak nadat ie is uitgevallen en ik wil hem weer aan doen valt ie na een paar seconden weer uit. als ik 1 min wacht doet ie het weer.
Dan lijkt het erop dat het in de temperatuur zit.
Je zou eens in je bios kunnen kijken ofdat hij staat ingesteld dat als hij een bepaalde temperatuur heeft bereikt zichtzelf uitschakeld

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor het plaatje :P ik denk niet dat het aan het voltage licht het blijft allemaal erg stabiel

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:20:
sorry voor het plaatje :P ik denk niet dat het aan het voltage licht het blijft allemaal erg stabiel
Misschien is het stabiel te hoog :)

Verwijderd

Topicstarter
maar als het te warm word is het dan niet zo dat hij vanaf het begin toen ik me pc al had uit zou moeten vallen, want ik heb het probleem pas sinds kort

Verwijderd

Topicstarter
de volt verandert van 5V naar minimaal 4.96 volt

• L3n-M3n
mijn id ligt bij de temperatuur en fannetje. want hij maakt een raar geluid als ie weer aangaat daarna, oftewel er loopt iets aan want zou onwaarschijnelijk zijn als een chip zo'n geluid maakt.

dus dan als conclusie doe je je pc aan, doet ie een tijdje maar je fannatje is vastgelopen waardoor hij te warm wordt loopt ie vast en gaat ie uit. doe je hem weer aan maakt ie een geluid dat ie aanloopt loopt vervolgens weer vast en valt weer uit (en zo door) daarom valt ie waarschijnelijk gelijk uit als je 2 sec daarna aandoet want het fannetje maakt geen goede koeling.

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:23:
maar als het te warm word is het dan niet zo dat hij vanaf het begin toen ik me pc al had uit zou moeten vallen, want ik heb het probleem pas sinds kort
Misschien heb je gemerkt dat de buitentemperatuur de laatste paar dagen best gestegen is. Misschien heeft dat invloed. Of een fan die stuk is of veel stof tussen de koelribben.

Oh ja, kun je gebruik maken van de edit knop om je post te editen en om niet direct een nieuwe post aan te maken wanneer je nog wat wilt vermelden.

[ Voor 6% gewijzigd door Noork op 31-03-2005 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm maar len de fannetjes werken perfect..... onder en opzij draaien gewoon

Verwijderd

Kun je misschien aangeven wat je temps zijn op het moment dat de pc net is uitgevallen of tijdens het gamen? Je kunt deze in Speedfan vinden of in de BIOS. Als hij zomaar uitvalt zonder melding en je krijgt hem vervolgens met moeilijkheden weer aan, dan lijkt het toch alsof er iets tijdelijk niet goed zit. Daarom zul je ook geen problemen hebben voor het gamen en bij een cold start van de pc.

• L3n-M3n
Afbeeldingslocatie: http://www.amsnet-lan.nl/stuff/voltage.jpg

dit is de screen van komkommersla (hij wist zelf niet hoe hij het moest posten)

wow :o 82 graden? tja het ligt dus aan je temperatuur.

[ Voor 18% gewijzigd door L3n-M3n op 31-03-2005 22:31 ]

• Noork
  • Niet online
Ik zie 82 graden staan. Ik gok dat dat je cpu is. Ik zou als de donder eens naar de koeling kijken.

En je fan doet het wel, die is dus prima. Maar misschien is hij niet goed gemonteerd.

[ Voor 32% gewijzigd door Noork op 31-03-2005 22:32 ]

Verwijderd

Zo shit zeg, heb je wel koelpasta gebruikt? Ik zou die koeler maar eens even gaan nakijken (monteer hem maar opnieuw).

• L3n-M3n
ja hij is boxed dus of opnieuw nakijken of nieuwe kopen of gewoon ook goede kastkoeling

Verwijderd

Topicstarter
k hets duidelijk de temperatuur hij is 82 graden met gamen een vriend zij me dat dat erg hoog is dus ik ga maar een goede cpu fan kopen.... mee eens ?! :D

Verwijderd

Topicstarter
dankje mensen :D

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 23:41
Klopt die 82°C wel?!? Dat kan evengoed een waarde zijn die verkeerd word uitgelezen door SpeedFan, net als die -48°C!
Check de fans van de voeding, CPU, grafische kaart en northbridge. Kijk of ze allen draaien en verwijder het stof indien nodig.

• Noork
  • Niet online
Laagvliegerke schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:38:
Klopt die 82°C wel?!? Dat kan evengoed een waarde zijn die verkeerd word uitgelezen door SpeedFan, net als die -48°C!
Check de fans van de voeding, CPU, grafische kaart en northbridge. Kijk of ze allen draaien en verwijder het stof indien nodig.
Inderdaad. Beter is het om met eventueel bijgeleverde software dit uit te meten (b.v. Asus Probe, indien een Asus mobo). Misschien kun je ook met MBM een second opinion uitvoeren. Deze beschikt over instellingen per moederbord.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 23:41
Of gewoon in de BIOS kijken.

[ Voor 99% gewijzigd door D-Three op 31-03-2005 22:55 ]

• Noork
  • Niet online
Maar kun je je proc stressen in je bios??

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 15:02

FlyEragon

Alien Monkeys

Dat niet maar als ie stressed 82 wordt zal ie idle wel rond 50 -60 zitten wat te hoog is voor een idle toestand.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Noork schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:00:
Maar kun je je proc stressen in je bios??
hot reboot (pun intended) en gelijk in je BIOS kijken.
Als je dan zelfs nog boven de 50 graden zit heb je een probleem (of een uitdaging).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
okey erg grappig ik wou me nieuwe cpu cooler erop plaatsen, blijkt me cpu vast gesmolten te zijn aan me cooler!!!! das niet zo mooi! dus ik heb hem terug gebracht naar de winkel want ik heb er nog gerantie op bovendien kon ik er niks aan doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 11:55:
okey erg grappig ik wou me nieuwe cpu cooler erop plaatsen, blijkt me cpu vast gesmolten te zijn aan me cooler!!!! das niet zo mooi! dus ik heb hem terug gebracht naar de winkel want ik heb er nog gerantie op bovendien kon ik er niks aan doen.
Nee daar kan jij niets aan doen he, je hebt de cooler er alleen wel zelf op gezet 8)7

Laten we nou niet iemand anders de schuld gaan geven ;). En dat die koeler er aan vast zit komt wel iets vaker voor, zie de search

Verwijderd

Topicstarter
die cooler was gewoon de bijgeleverde cooler bij een pentium 4 die horen prima te zijn en je kan ze lastig fout monteren want er is maar 1 goede manier anders had ik het veel eerder gemerkt... we zullen zien of ik gerantie krijg zo niet dan baal ik echt als de gekken.
Pagina: 1