Toon posts:

[XP] ambrasoft werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik heb een probleempje met Ambrasoft. Dat zijn programma's om allerlei dingen mee te leren voor basisschoolleerlingen... Onder andere woordjes. En nee grapjassen: het is niet voor me zelf.

Het probleem: Het programma heeft het altijd gedaan met windows xp en opeens komt er een foutmelding na het een tijdje niet gebruikt te hebben:
Het is een foutmeldingschermpje met als kop "16-bits Windows-subsysteem" en er staat het volgende: "C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten."
En dan staan er twee knoppen: "sluiten" en "negeren". In beide gevallen gebeurd er verder niets.

Ik vroeg me af wat dit veroorzaakt kan hebben... Het kan natuurlijk een of ander "service"pack (niet dat dit service is ofzo, maar ja ;) )geweest zijn, maar ik zou niet weten welke en of dit wel zo is. Ik heb namelijk geen zin om alle servicepacks een voor een af te gaan of mijn computer makkelijker te hacken maken... Hebben jullie dit probleem ook gehad of er van gehoord? Laat het me alsjeblieft weten.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Het is dus een 16 bit applicatie, en die draaien niet altijd even goed onder Windows, zeker niet onder XP, maar je zou een programma als DOSBox kunnen installeren. Dit is een DOS emulator en hier zou het wel op moeten werken :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[search=autoexec.nt]

Hoppa.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device