Toon posts:

K8N Neo2 plat bios update ramp ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

net (drie dagen geleden) mijn Neo2 van bios 1.4 naar 1.5 geflasht in de hoop van de cold-boot temp-bug af te geraken (helaas). Nu doet mijn pc heel raar. Bij het opstarten laad windows, verschijnt mijn bureaublad maar komt de explorer balk er niet ... En als ie af en toe komt zit er een enorme vertraging op ...

Reeds ondernomen:
- windows herstel naar 1 week terug (mededeling dat geen bestanden gewijzigd zijn)
- opstart-apps bekeken, niks abnormaal
- bios op default settings gezet (non oc)
- ...

enkel opstarten in veilige modus lukt perfect, vandaar dat ik dit hier ook kan posten ... wie helpt me uit de nood ? Ligt dit aan de bios of is er iets anders loos ?

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-08 21:10
Volgens mij kan dit niet aan de bios liggen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Lijkt me eenvoudig uit te vinden. Zet het oude BIOS file terug.

Ik heb al 3 x een BIOS terug moeten zetten omdat de beta-versies van, in mijn geval, ASUS niet werkten.

[ Voor 47% gewijzigd door Guardian Angel op 31-03-2005 21:23 ]

ARME AOW’er

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:59
ik heb nu ook alle (beta)biossen geprobeerd maar die coldbootbug is nog steeds niet opgelost. Zelf heb ik nu bios 1.41mod omdat je daar lekker veel mee kan instellen en draait bij mij zeer stabiel.

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-07 09:46

Jake Blues

AKA Jake

Sorry dat ik offtopic ga, maar ik heb ook zo'n K8N Neo2 en ben toch eigenlijk wel benieuwd wat een "cold-boot temp-bug" is. Geen van de bios-sen die ik tot nu toe heb geprobeerd geeft een probleem, tenzij ik het niet als error herken...

Verwijderd

Topicstarter
temp-bug:
de cpu-temp bij koude start ligt zo'n 7 a 10 graden hoger dan bij warme reboot ...

Begin te denken dat het iets met norton systemworks te maken heeft ... hmm ... naalden in hooibergen noemen ze dat ...

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:59
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:03:
Begin te denken dat het iets met norton systemworks te maken heeft
Ik heb niets van norton op mijn pc staan. Tis echt een bug die volgens mij alleen via een bios-update verholpen kan worden. Wat ik vreemd vind is dat deze bug ook bij de NEO aanwezig was, die wel snel door MSI dmv bios-update verholpen werd. Waarom doen ze dat dan ook niet bij de NEO2 :X

Verwijderd

Topicstarter
MEGATRON schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:12:
[...]

Ik heb niets van norton op mijn pc staan. Tis echt een bug die volgens mij alleen via een bios-update verholpen kan worden. Wat ik vreemd vind is dat deze bug ook bij de NEO aanwezig was, die wel snel door MSI dmv bios-update verholpen werd. Waarom doen ze dat dan ook niet bij de NEO2 :X
Ah, maar ik had het op mijn boot-probleem :p Dit lijkt nu verholpen d.m.v. 'Norton Internet Security' van mijn pc te verwijderen (systemworks staat er nog op).

Wat de temp-bug betreft, 'k heb er mij al lang bij neergelegd ...Stevige oc en als ie er de brui aan geeft koop ik me een winnie :p

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:25:
[...]

Ah, maar ik had het op mijn boot-probleem :p Dit lijkt nu verholpen d.m.v. 'Norton Internet Security' van mijn pc te verwijderen (systemworks staat er nog op).

Wat de temp-bug betreft, 'k heb er mij al lang bij neergelegd ...Stevige oc en als ie er de brui aan geeft koop ik me een winnie :p
die ik ook de temp bug hebben :o ja daar schiet je iets mee op (nofi hoor). Ik heb dit probleem als ik te ver overclock, dan krijg ik hetzelfde (niet booten, niet ver genoeg booten)...

[ Voor 6% gewijzigd door HeepH op 31-03-2005 22:43 ]

http://specs.tweak.to/16495

Pagina: 1