Toon posts:

[Techsolo TMR-3550 HDD case]Wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een Techsolo TMR-3550 HDD case. Dat is dit apparaat. Bij het aansluiten van het apparaat wordt-tie meestal niet gezien in Windows. Soms ook wel. Het valt me op als je het klepje eraf haalt dat-tie minder moeite heeft om het apparaat te herkennen. Raar maar waar. Het is de bedoeling dat de Maxtor DiamondMax Plus 9 160 GB ATA 133 harddisk gebruikt gaat worden met deze case.

Ik heb de case op meerdere computers geprobeerd. Deze computers zijn voorzien van Windows XP Proffesional. En sommige van die computers bezitten ook nog eens SP2 met alle updates. De USB-kabel heb ik ook al vervangen. En andere harddisk (in dit geval ook van Maxtor) geprobeerd. Maar dit loste het probleem niet op. Misschien dat het iets met de jumpers te maken heeft. Hoe moet een HD die in een case geïnstalleerd wordt gejumperd worden?

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 16:49

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Als master !! (dus géén cable select)

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al geprobeerd maar dat werkte helaas ook niet! Kan het zijn dat bij bepaalde HDD cases de jumper op een andere stand dan master moet staan? Of ligt het ergens anders aan? Wie heeft er suggesties?

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 16:49

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Misschien kan je externe kast geen harddisks aan groter als 127Gb. Dat komt nl. wel vaker voor.

Verwijderd

Topicstarter
Die andere HD van Maxtor die ik geprobeerd heb is kleiner als 127 GB. Dus daar ligt het ook niet aan.

Verwijderd

FuzzyFocus schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 15:43:
Misschien kan je externe kast geen harddisks aan groter als 127Gb. Dat komt nl. wel vaker voor.
Externe kast geen harddisks groter dan 127gb? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Kun je eens een voorbeeld geven van een case?

De TMR3550 heb ik ook getest met een 200gb harde schijf en dat werkte prima. Kijk eens of alle kabels wel goed aangesloten zijn en dan met name de IDE. Kijk ook of er geen pinnetjes gebogen zijn. Kijk ook eens in Configuratiescherm --> Systeem --> Hardware --> Apparaatbeheer --> USB Controllers --> USB Apparaat voor Massaopslag. Kijk eens of die wel ingeschakeld in omdat ik dit laatst bij iemand ook op deze manier verholpen werd. Hier werd de schijf ook niet herkend.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:40:
[...]

Externe kast geen harddisks groter dan 127gb? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Kun je eens een voorbeeld geven van een case?

De TMR3550 heb ik ook getest met een 200gb harde schijf en dat werkte prima. Kijk eens of alle kabels wel goed aangesloten zijn en dan met name de IDE. Kijk ook of er geen pinnetjes gebogen zijn. Kijk ook eens in Configuratiescherm --> Systeem --> Hardware --> Apparaatbeheer --> USB Controllers --> USB Apparaat voor Massaopslag. Kijk eens of die wel ingeschakeld in omdat ik dit laatst bij iemand ook op deze manier verholpen werd. Hier werd de schijf ook niet herkend.
Als die herkent wordt staat er een USB-apparaat voor massaopslag bij apparaatbeheer. Als die niet herkent wordt staat het er niet. Dus wat nu?
Pagina: 1