[XP] Systeem hangt bij laad balk -vreemd-

Pagina: 1
Acties:

• madzilla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-05-2025
Hallo,

Dit is mijn eerste post hiet, dus als ik in het verkeerde forum post. Please move me.

Ik het heb volgende probleem:

Ik heb de afgelopen 2 weken mijn windows xp een aantal keer opnieuw geinstalleerd omdat hij met geen mogelijkheid meer wilde opstarten. Bij het laad scherm met blauwe balkje blijf hij op een willekeurig moment hangen en het enige wat dan nog werkt is een harde restart. Hierna kom ik in het "Windows is niet volledig opgestart bla bla ... " scherm waar ik safe-mode of last know good config kan kiezen. Geen van beide werkt. Dus ik kan niet eens safe-mode inloggen.

Het klinkt misschien wat ongeloofwaardig maar het is begonnen toen ik een glas drinken over mijn toetsenbord heb gemorst, hierna crashte windows en wilde op geen enkele manier meer opstarten. Zelfs een repair-install over mijn oude windows heen wilde niet werken ik moest echt windows verwijderen en opnieuw installeren.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb het hele forum al zo'n beetje afgezocht en alle FAQ's en howto's doorgenomen maar ik kan geen vergelijkbare problemen vinden...

KAN IEMAND MIJ HELPEN? Na 4x installeren en het kwijtraken van wat niet gebackupped schoolwerk sta ik op het punt dat ding uit het raam te smijten!!!

Mathijs

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:42

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ander toetsenbord er aan hangen misschien ? Eentje waar geen kortsluiting in zit door geleidende cola/bier/spa of whatever ???

Powered By C8H10N4O2

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-04 07:17

XXfrankieXX

Who, me?

Als je echt na 4 keer installeren geen resultaat hebt, dan is er misschien kans dat er door dat drinken, een kwaataardige kortsluiting ontstaan, waardoor misschien het interne geheugen is beschadigd. Je kunt memtest86+ gebruiken om je geheugen op fouten te controleren (dit programma start van diskette).
Het zou natuurlijk ook zijn dat je XP cd kapot is.
Eerst natuurlijk proberen wat Kluk-Kluk zegt, is het makkelijkst ;).

[ Voor 10% gewijzigd door XXfrankieXX op 31-03-2005 20:16 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je zult maar een draadloos toetsenbord hebben, dan zijn de voorgaande reacties overbodig.

/me Welkom Mathijs

Geef eens wat specificaties van je PC. Wat heb je zoal gedaan voordat je de nieuwe installatie hebt uitgevoerd. Een format?

ARME AOW’er

• madzilla
Ola,

Specs

xp 2500+
asua a7n8x deluxe (2.00 rev)
512 ram
gf ti 4600

Ander tb heb ik natuuuurlijk al geprobeerd. Dan krijg ik na een tijdje hetzelfde verhaal. Plus dat ik mijn oude al helemaal uit elkaar gehaald heb schoongemaakt heb etc.

Ik heb verschillende windows cd's geprobeerd. Eerst een van mezelf met integrated sp1 en daarna een van een huisgenoot met sp2 intergrated die bij hem prima werkt. Dus dat zou het niet moeten zijn.

Ik heb eerst een repair install gedaan toen werkte windows nog niet. Daarna een vervangende installatie toen starte hij wel weer op maar stopte na een tijdje weer. En toen een format c: en bleef hetzelfde probleem houden.

Dus als je een idee hebt... ik ga die memory scan proberen maar ik ben tot as. maandag bij mijn ouders thuis. alvast bedankt.

Mathijs

Verwijderd

madzilla schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:32:
Ola,

Specs

xp 2500+
asua a7n8x deluxe (2.00 rev)
512 ram
gf ti 4600

Ander tb heb ik natuuuurlijk al geprobeerd. Dan krijg ik na een tijdje hetzelfde verhaal.
Misschien is je PS2 (of je USB, wat voor muis heb je eigenlijk) poort dood :/ Maar eigenlijk is het dan een wonder dat je door de installatie van WinXP bent gekomen ;)

Heb je je HDD al getest? En probeer eens met Knoppix op te starten, en post wat er gebeurd :)

• madzilla
Laat maar mensen. Bedankt voor jullie hulp het bleek gewoon een voorbode van een HD-crash :'(

Lat0r!
Pagina: 1