Toon posts:

graag wat advies omtrent dit samengesteld systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Aangezien dit mijn eerste post is op tweakers wil ik jullie eerst al bedanken voor de goede raad die ik hier steeds vind op jullie forum!

Mijn vader heeft mij gevraagd een pc samen te stellen voor hem,hij wil beginnen met videobewerking.
Voor de rest gaat hij deze pc enkel gebruiken voor webdesing,surfen en e-mail.
Games zijn niet zijn ding en 3d ontwerp evenmin dus een zware videokaart zal al zeker niet van toepassing zijn.

Hij wil voor zijn systeem rond de 650 euro zitten

Hier de hardware die ik in gedachten had:

Intel Pentium 4-520 (2.8GHz) HT S775 1MB Prescott FSB800 Boxed+C € 157.54
Asus P5GD2 Deluxe 915P € 177.30
Asus Radeon Extreme X300/TD 128MB € 69.38
Aopen Midi Tower QF50C Black 300W € 51.22
Apacer DDR2-533 512MB € 91.15
NEC DVD Writer ND-3520 Black € 58.14
Maxtor Diamondmax Plus 9 160GB SATA 8MB 7200RPM € 85.76

Dvd drive,cd-rw drive en een ide harde schijf van 80 gig worden overgebouwd.

deze pc zou 690 euro kosten

Wij hebben gekozen voor een intel pentium omdat ik altijd heb gehoord dat deze kouder draaien(stiller) en beter zouden zijn voor videobewerking.

Aangezien hij bezig is te verhuizen en geen zin heeft zijn muren open te breken wil hij ook wireless lan gebruiken.Enkel voor 1pc en soms zijn laptop van het werk.
Hiervoor de US Robotics 100 Mbps Wireless Turbo Access Point and Router € 73.63

Nu mijn vragen:

-loont het de moeite om 512 ddr2 geheugen te gebruiken of beter 1028 ddr(gewoon geheugen)
-hoe zit het met de wireless lan die op het moederbord zit in verhouding met de router,ik weet dat het moederbord enkel 52 mbs heeft maar dat is snel genoeg voor mijn vader.
-is dit een goed moederbord of is Asus P5GDC-V Deluxe 915G met een wireless lan pci kaart een betere keuze?
-Zou hij op dit systeem een beetje vlot aan videobewerking kunnen doen?
-hoe zit het met pci-e,ddr2 en sata zou hij deze nieuwe technieken echt hard merken op deze pc?

Alle advies is welkom,ik wil wel in de bburt van 650 euro blijven zonder wireless lan

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kouder is deze PC zeker niet! Vooral de Prescotts staan erom bekend dat ze erg warm kunnen worden. Intel processors zijn echter wel beter in videobewerking dan AMD processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Zonder de rest te lezen.

Die 300watt voeding zal het systeem maar net trekken. (ik verkoop zelf die kasten. En vaak moet ik vanaf 2.6Ghz / ieder amd64 systeem er een 350watt of hogere voeding in zetten.

Tevens zijn die nieuwe voedingen 24pins. ipv 20 pins
Azer schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:28:
Kouder is deze PC zeker niet! Vooral de Prescotts staan erom bekend dat ze erg warm kunnen worden. Intel processors zijn echter wel beter in videobewerking dan AMD processors.
Owja? ;)
Vroeger ja, maar pak jij maar eens een goed amd64 systeem.
Ik verkoop atm meer amd64'ers voor foto / videobewerking dan p4's.
(nu scheelt het bij de meeste reviews 2% of is de amd zelfs sneller :) dus dit is imho een non argument)

[ Voor 51% gewijzigd door Roberto op 31-03-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De Intels zijn wel sneller in videobewerking, maar mensen vergeten vaak dat je voor basic videobewerking echt geen intel nodig hebt. De gemiddelde thuisgebruiker heeft geen intel nodig voor zijn videobewerking. Als je vader echt heel veel met videobewerking doet, dan kan het een voordeel zijn, maar dan zou ik sowieso een beter systeem dan dit kopen. Het verschil is te klein om maar een voor de rest mindere Prescott te kopen!

Ik zou zeker ook voor de prijs alsnog voor de AMD gaan. Die zijn ook koeler en dus makkelijker stiller te koelen!

[ Voor 8% gewijzigd door Hann1BaL op 31-03-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:31

CoolHead621

Enjoy every moment

Ik doe zelf ook veel aan video/foto bewerking,
En doe dit momenteel op een AMD 64 processor.
Geloof me, hij loopt mooi, is koel, lekker stil vooral in combinatie met cool 'n quiet.
Intel heeft voor mij geen enkele voordeel meer ten opzichte van een AMD 64!

Ik zou voor je vader voor dat geld een AMD 64 kopen.
hou je nog een beetje geld over voor iets anders leuks.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Hann1BaL schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:31:
Ik zou zeker ook voor de prijs alsnog voor de AMD gaan. Die zijn ook koeler en dus makkelijker stiller te koelen!
Welke AMD wordt dan slechts 28 graden idle met een koeler op 1000rpm zoals de P4 hier doet? Die ben ik nog nooit tegen gekomen :) Mijn AMD'tje trekt dat dus niet op 1000rpm, dus draait even een stukje sneller.

Aan te TS' er: gewoon voor je persoonlijke voorkeur gaan. Zowel AMD als Intel zijn prima procs en de verschillen zijn imo verwaarloosbaar. AMD weer 2 % beter in dit, P4 weer 2% beter in dat. Uiteindelijk merk je er toch vrij weinig van, welke proc je ook kiest :)

[ Voor 7% gewijzigd door We Are Borg op 31-03-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem dan de intel 620 ipv de 520 de 620 is net iets sneller en heet emt 64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Laatst online: 14:31

CoolHead621

Enjoy every moment

We Are Borg schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:38:
[...]
Welke AMD wordt dan slechts 28 graden idle met een koeler op 1000rpm zoals de P4 hier doet? Die ben ik nog nooit tegen gekomen :) Mijn AMD'tje trekt dat dus niet op 1000rpm, dus draait even een stukje sneller.

Aan te TS' er: gewoon voor je persoonlijke voorkeur gaan. Zowel AMD als Intel zijn prima procs en de verschillen zijn imo verwaarloosbaar. AMD weer 2 % beter in dit, P4 weer 2% beter in dat. Uiteindelijk merk je er toch vrij weinig van, welke proc je ook kiest :)
Ok omdat je er om vraagt! ;)

Hier een AMD 64 op 29 graden met een toerental van 794 toeren per minuut.
Het is een AMD 64 3700+ socket 754.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]
Ja joh, anders zeg je even welke Pentium je hebt en welke AMD :) We praten hier natuurlijk niet over oudere pentiums en Amds, maar over de meest verkochte nieuwe prescotts en AMD 64 series.

En het is natuurlijk absoluut geen vergelijk door toeren te tellen van 2 verschillende koelers.

Persoonlijke voorkeur is iets dat je krijgt door bepaalde informatie. Die wordt hier gegeven :)
Nogmaals, check benchmarks en kijk naar de prijs. In mijn ogen de belangrijkste afweging. Waarom meer betalen als dat absoluut niet nodig is?

oh ja:
De prijs van de bovengenoemde Prescott is 154 euro.
Voor ff ruim 130 euro heb je een AMD 64 3000+ boxed (socket 939, maar s754 kan natuurlijk ook)
Nogmaals ga naar benchmarks kijken met die 2 processoren en als je persoonlijke voorkeur uitgaat van de pentium zou ik maar snel je persoonlijke voorkeur veranderen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Hann1BaL op 31-03-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 20:15
de fan op mijn copper koeler staat hier het meeste van de tijd stil. (A64 winnie 3200+ @ 2.4ghz) (hij word dan net geen 40graden)
hiervoor moet de airflow in de kast is wel goed geredeld zijn maar het kan makelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Countess op 31-03-2005 20:55 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 14:25

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Kijk je niet blind op het "100 Mbps" van de US Robotics modem/router, want dat is zeer zelden te halen. Bovendien moet je dan meestal onderdelen hebben die op elkaar zijn afgestemd, en dat zijn jouw moederbord met onboard 802.11g kaartje en het accesspoint niet. Dus waarschijnlijk zul je max 54 Mbps kunnen gebruiken. Voor een standaard internet verbinding meer dan genoeg, maar als je grotere bestanden tussen 2 draadloze componenten (laptops, pc's) gaat kopieren, dan zul je merken dat het een stukkie trager gaat ivm 100 Mbit netwerk.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

[...]

Zalman bloemetje... 7700 versie ;-) puur koper.... op 5v draait het onder 1000 toeren... en ik weet zeker dat het dan nogsteeds extreem goed koelt. Maar dat mag ook voor die prijs!!!

BTW P4 Prescott is niet "koud" te noemen... een AMD64 zal minder warm zijn....en die heeft SUCCESVOL 64 bits!

[ Voor 8% gewijzigd door swampy op 01-04-2005 17:36 ]

There is no place like ::1

Pagina: 1