Hallo tweakers,
Aangezien dit mijn eerste post is op tweakers wil ik jullie eerst al bedanken voor de goede raad die ik hier steeds vind op jullie forum!
Mijn vader heeft mij gevraagd een pc samen te stellen voor hem,hij wil beginnen met videobewerking.
Voor de rest gaat hij deze pc enkel gebruiken voor webdesing,surfen en e-mail.
Games zijn niet zijn ding en 3d ontwerp evenmin dus een zware videokaart zal al zeker niet van toepassing zijn.
Hij wil voor zijn systeem rond de 650 euro zitten
Hier de hardware die ik in gedachten had:
Intel Pentium 4-520 (2.8GHz) HT S775 1MB Prescott FSB800 Boxed+C € 157.54
Asus P5GD2 Deluxe 915P € 177.30
Asus Radeon Extreme X300/TD 128MB € 69.38
Aopen Midi Tower QF50C Black 300W € 51.22
Apacer DDR2-533 512MB € 91.15
NEC DVD Writer ND-3520 Black € 58.14
Maxtor Diamondmax Plus 9 160GB SATA 8MB 7200RPM € 85.76
Dvd drive,cd-rw drive en een ide harde schijf van 80 gig worden overgebouwd.
deze pc zou 690 euro kosten
Wij hebben gekozen voor een intel pentium omdat ik altijd heb gehoord dat deze kouder draaien(stiller) en beter zouden zijn voor videobewerking.
Aangezien hij bezig is te verhuizen en geen zin heeft zijn muren open te breken wil hij ook wireless lan gebruiken.Enkel voor 1pc en soms zijn laptop van het werk.
Hiervoor de US Robotics 100 Mbps Wireless Turbo Access Point and Router € 73.63
Nu mijn vragen:
-loont het de moeite om 512 ddr2 geheugen te gebruiken of beter 1028 ddr(gewoon geheugen)
-hoe zit het met de wireless lan die op het moederbord zit in verhouding met de router,ik weet dat het moederbord enkel 52 mbs heeft maar dat is snel genoeg voor mijn vader.
-is dit een goed moederbord of is Asus P5GDC-V Deluxe 915G met een wireless lan pci kaart een betere keuze?
-Zou hij op dit systeem een beetje vlot aan videobewerking kunnen doen?
-hoe zit het met pci-e,ddr2 en sata zou hij deze nieuwe technieken echt hard merken op deze pc?
Alle advies is welkom,ik wil wel in de bburt van 650 euro blijven zonder wireless lan
ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,
alvast bedankt!
Aangezien dit mijn eerste post is op tweakers wil ik jullie eerst al bedanken voor de goede raad die ik hier steeds vind op jullie forum!
Mijn vader heeft mij gevraagd een pc samen te stellen voor hem,hij wil beginnen met videobewerking.
Voor de rest gaat hij deze pc enkel gebruiken voor webdesing,surfen en e-mail.
Games zijn niet zijn ding en 3d ontwerp evenmin dus een zware videokaart zal al zeker niet van toepassing zijn.
Hij wil voor zijn systeem rond de 650 euro zitten
Hier de hardware die ik in gedachten had:
Intel Pentium 4-520 (2.8GHz) HT S775 1MB Prescott FSB800 Boxed+C € 157.54
Asus P5GD2 Deluxe 915P € 177.30
Asus Radeon Extreme X300/TD 128MB € 69.38
Aopen Midi Tower QF50C Black 300W € 51.22
Apacer DDR2-533 512MB € 91.15
NEC DVD Writer ND-3520 Black € 58.14
Maxtor Diamondmax Plus 9 160GB SATA 8MB 7200RPM € 85.76
Dvd drive,cd-rw drive en een ide harde schijf van 80 gig worden overgebouwd.
deze pc zou 690 euro kosten
Wij hebben gekozen voor een intel pentium omdat ik altijd heb gehoord dat deze kouder draaien(stiller) en beter zouden zijn voor videobewerking.
Aangezien hij bezig is te verhuizen en geen zin heeft zijn muren open te breken wil hij ook wireless lan gebruiken.Enkel voor 1pc en soms zijn laptop van het werk.
Hiervoor de US Robotics 100 Mbps Wireless Turbo Access Point and Router € 73.63
Nu mijn vragen:
-loont het de moeite om 512 ddr2 geheugen te gebruiken of beter 1028 ddr(gewoon geheugen)
-hoe zit het met de wireless lan die op het moederbord zit in verhouding met de router,ik weet dat het moederbord enkel 52 mbs heeft maar dat is snel genoeg voor mijn vader.
-is dit een goed moederbord of is Asus P5GDC-V Deluxe 915G met een wireless lan pci kaart een betere keuze?
-Zou hij op dit systeem een beetje vlot aan videobewerking kunnen doen?
-hoe zit het met pci-e,ddr2 en sata zou hij deze nieuwe technieken echt hard merken op deze pc?
Alle advies is welkom,ik wil wel in de bburt van 650 euro blijven zonder wireless lan
ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,
alvast bedankt!