speedtouch 510i icm linksys wrt54g werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 09:40
ik heb vandaag een linksys wrt54g gehaald omdat het internet hier op een andere manier gedeeld moet worden dan via mijn pc.
Nu is het zo dat we hier adsl hebben via een speedtouch 510i modem ( draait dhcp spoof )
op ip 10.0.0.138 (standaard)
nu heb ik de linksys router eraan gehangen en via dhcp only krijgt de router dan netjes ip en alle info van de modem, maar er kan niet geinternet worden. :|
nu heb ik zo ongeveer alle combinaties geprobeerd van pptp e.d. in de modem tot direct ip en pptp op de router, Maar bij geen van allen kan ik op internet komen.
Overigens krijgen de pc's in het netwerk wel netjes een ip van de dhcp van de router dus die werkt wel.

Is er iemand die deze combi werkend heeft en zo ja leg eens stap voor stap uit :]
(kleine vermelding dat ik met een kabelmodem dit binnen 5 min werkend had :| , speedtouch dingen zijn gewoon superbrak :/ teveel ingebouwde meuk )

ik heb overigens al de search gebruikt en topics gevonden maar die gaven niet het gewenste resultaat

[ Voor 6% gewijzigd door Houston3 op 31-03-2005 19:23 ]

• Houston3
is er dan niemand met deze config :?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Werkt niet is helaas zo'n ruim begrip :P
Wat werkt er precies niet?
Kan je pingen naar de speedtouch?
Kan je pingen naar de dns van je provider (op ip dus)
Heeft je speedtouch wel gewoon een ip adres gekregen?
Welke DNS heb je ingesteld?

Kortom, iets meer info.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Houston3
Wolfboy schreef op zondag 03 april 2005 @ 10:32:
Werkt niet is helaas zo'n ruim begrip :P
Wat werkt er precies niet?
Kan je pingen naar de speedtouch?
Kan je pingen naar de dns van je provider (op ip dus)
Heeft je speedtouch wel gewoon een ip adres gekregen?
Welke DNS heb je ingesteld?

Kortom, iets meer info.
het internet delen via de wrt54g achter de speedtouch werkt niet.
zonder wrt54g kan ik wel internetten via dhcp spoof ( mijn eigen pc krijgt dus mn internet ip )
als ik dit dan op de wrt54g doe dan krijgt die wel het ip e.d. maar hij kan niet pingen naar de speedtouch en ik kan dus ook niet internetten.
En als de wrt54g dus het internet ip krijgt dan zal de speedtouch toch wel functioneren.

Heb ook geprobeerd via pptp de wrt54g erachter te laten functioneren maar dat werkt ook niet.