verschil ; en && op linux command-line

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:05

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
In de gentoo installatie manual worden deze koppeltekens verschillend gebruikt, en ik vroeg me af of ze een verschillende betekenis hebben.
Ter verduidelijking, deze twee regels zijn het:
code:
1
env-update; source /etc/profile

en
code:
1
make && make modules_install

De eerste wordt gebruikt direct na chroot en de twee om een kernel te compileren.
In beide gevallen wordt, voor zover ik na kan gaan, de commando's achterelkaar gestart, of wordt bij de && juist beide processen tegelijk gestart en bij ; niet?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:21

Super_ik

haklust!

bij && kijkt ie of het vorige commando niet met een error gestopt is.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

weet iemand trouwens sowieso een lijst met al dit soor tekens op een rijtje + betekenis. Dit lijkt me hartstikke makkelijk om mee te scripten. Dat ik niet op google zoek spijt me verschrikkelijk :p.. maar ik weet gewoonweg niet hoe je deze tekens noemt in correct script jargon.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:31:
weet iemand trouwens sowieso een lijst met al dit soor tekens op een rijtje + betekenis. Dit lijkt me hartstikke makkelijk om mee te scripten. Dat ik niet op google zoek spijt me verschrikkelijk :p.. maar ik weet gewoonweg niet hoe je deze tekens noemt in correct script jargon.
Operators.

Ik denk dat je als naslagwerk het best een bash (of sh) referentie kunt gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 19:36 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Of gewoon in man bash kijken :)

Dit topic is gesloten.