Toon posts:

Time-out opdracht bij Pingen naar computer

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik krijg het niet voor elkaar om vanaf een andere computer(van een vriend, etc.) te pingen naar mijn IP-nummer.
Ik heb een @home abbonement met een Linksys(Cable/Dsl Router) tussen de @home-modem en Computer zitten.

Kan dit dan ook het probleem zijn dat mijn FTP-server van Serv-U niet werkt?
Via ftp krijg ik: An error accurred opening that folder on the FTP Server.

Grtn Joost

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Heb je in je router wel de goede ports geforward en accepteert de router wel pings? Daar staat ook iets over in de FAQ.

Verwijderd

Topicstarter
Radiant schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:56:
Heb je in je router wel de goede ports geforward en accepteert de router wel pings? Daar staat ook iets over in de FAQ.
Welke FAQ?

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

De NT FAQ, Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 5% gewijzigd door Radiant op 31-03-2005 19:05 . Reden: verkeerde faq :+ ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Om een goed antwoord op die vraag te geven vereist dat iets meer gegevens dan die je net hebt gegeven. De vraag die je stelde zegt iets over een stukje gebrek aan voorkennis (over netwerken) die je zelf zo even uit de faq's op het forum kon vinden. Om je probleem zelf op te kunnen lossen, zou je eens naar Het Grote Poortmappingsverhaal kunnen kijken.

In het kort:
Een computer achter een router heeft een ander ip adres (in de ranges 192.168.x.y, 152.16-32.x.y, 10.x.y.z of (in 'nood') 169.254.x.y). Het ip adres dat je van @home hebt gekregen is alleen bekend tot aan je router. Je zult daar dus de poort van het programma wat je wilt gebruiken, moeten forwarden naar de computer waar dat moet gebeuren. (de router weet niet waar je ftp server staat; dus vertel je m dat. -- poort 20 en 21 forwarden naar het ip van je computer en voor gebruik van 'passive', eventueel ook poort 1024)

het ip van je computer in je netwerk (dus na je router) vind je door naar start te gaan, dan uitvoeren, 'cmd /k ipconfig'<enter>

Als er op het netwerk (dat kan op zowel de router als de computer zelf zijn) nog firewalls aanwezig zijn, zal ook daar iets moeten worden opengezet, voordat het gaat werken. Zie voor meer informatie ook andere topics in dit subforum en Network Troubleshooting. Succes!

@ reactie hieronder:

dat is een probleem waar niet @home, maar elke isp mee kampt. Dit kan door de abonnee zelf gemakkelijk worden opgelost door een route toe te voegen naar de abonnee waar je verbinding mee wilt kunnen maken. Zie voor de specifieke syntax 'route /?' in een dosbox of ga [search=route add isp] / [google=route add isp]

[ Voor 17% gewijzigd door SilentStorm op 31-03-2005 19:06 ]

Localhost is where the heart is

• Alternativ
  • Laatst online: 16-02 16:59

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Heeft je vriend ook @home, en zitten jullie in hetzelfde subnetmasker? Zoja dan kan het nog wel eens moeilijk worden aangezien @home dat soort verkeer blokeert.

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het even nagekeken, maar vanuit mijn werk (xs4-all) kom ik tot aan de router met tracert.
Er zit iets in de router dat opengezet/verandert moet worden, weet alleen niet wat :S

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

laat dat nou net in Het Grote Poortmappingsverhaal staan ;)

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
jaja er is vooruitgang......via ftp://xxx.xxx.xxx kan ik bestanden zien.

Maar ping en remote desktop connection doet ie nog niet:S

• Alternativ
  • Laatst online: 16-02 16:59

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Ping dat zal de router wel niet pakken of blokkeren en remote desktop daar moet je poort 3389 voor openpleuren.

alternativ

Pagina: 1